Apua! Mitä mä teen, lapsessa punkki!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä en osaa nyt toimia yhtään. Lääkäriin varmaan? Voiko siihen kuolla?? Pitääkö vaan odotella jotain oireita kun punkki on saatu pois?? Hyi mä en kestä!!!!

Mies lähti viemään lasta lääkäriin. Ihan kamalaa! Eikö siihen ole mitään vastalääkettä mitä vois varmuuden vuoks määrätä? Punkki ei ole ollut kauaa koska tarkistelen ahkeraan lapset. Toi on nimittäin mun pahin painajainen melkeen!

Ihan turha tuossa vaiheessa mennä lääkäriin, ei sitä borrelioosia vielä näe. Ne rinkulat tulevat vasta viikon kuluttua pureman ympärille jos tuelvat. Itse olisin vaan nyhtäissyt nopsaan kynsillä punkin pois...turka antaa sen siinä keikkua niin kauan että menee lääkäriin tai ostamaan pihetejä...mitä kauemmin punkki on niin sitä helpommin borrelia bakteeri tarttuu

Antibiootit määrätään vasta jos puremaan ilmestyy ne rinkulat ympärille, varmuudeksi ei lääkkeitä anneta
Meidän perheellä ollut monesti punkkeja ja kaksi kertaa tullut rinkulat ja silloin haettu antibiootit

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies lähti viemään lasta lääkäriin. Ihan kamalaa! Eikö siihen ole mitään vastalääkettä mitä vois varmuuden vuoks määrätä? Punkki ei ole ollut kauaa koska tarkistelen ahkeraan lapset. Toi on nimittäin mun pahin painajainen melkeen!

Eihän nyt mitään lääkettä määrätä varmuuden vuoksi! Turha panikoida, loppujen lopuks pieni osa punkeista mitään tautia kantaa ja varsinkin jos ei ehtiny kauheen pitkään olla kiinni.

Meillä on pari kertaa ollut lapsilla punkki. Olen ihan kynsillä ottanut irti, meiltä on sen verran pitkä matka päivystykseen, ettei ole kiva antaa punkin olla niin kauan ihossa kiinni. Tarkoitus on kyllä ostaa ne pihdit, mutta jostain syystä ei ole koskaan muistunut mieleen apteekissa.

Meillä oli sama tilanne muutama päivä sitten. Säikähdin kun huomasin sen. Koirilta olen poistanut pinseteillä, tosin yks poisto epäonnistui että se punkin pää jäi ihoon. Siksi en uskaltanut ottaa sitä riskiä lapsen kanssa. Punkki oli ällöttävä, mutta kun lapsesta oli kysymys, uskalsin vääntää sen varovasti irti pelkillä sormilla! En tiiä oliko se ollut siinä koko yön vai vähän aikaa, ei se ainakaan ollut vielä pullistunut yhtään, mutta inhottavaa ja pelottavaa se kyllä oli :( Ja netistä kun jälkeenpäin luin ohjeita, niin mahdollisimman pianhan se pitäs irti saada.
Nyt pitää vaan seurailla ettei tule sitä rinkulaa ja jos tulee, niin sit lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en osaa nyt toimia yhtään. Lääkäriin varmaan? Voiko siihen kuolla?? Pitääkö vaan odotella jotain oireita kun punkki on saatu pois?? Hyi mä en kestä!!!!

Rauhoitu nyt ensin. Ei ole syytä paniikkiin, ei se borrelia kaikille suinkaan tule ja jos niin hoidettavissa. Miehellä ja pojalla tänäkesänä punkit, otettiin pois pihdeillä eikä kummallakaan mitään tullut.

Asiallisia vastauksia sait. Punkki pihdeillä pois ja seurataan, syntyykö rinkuloita. Siinä tapauksessa lääkäriin. Ei syytä paniikkiin, mutta tarkkaavaisuus tärkeää. Itse olen sairastunut borrelioosiin ja kannan oireita, onneksi lieviä, hautaan asti.

moi mä oon hesassta ja mulle kävi niin et kun mä menin mun kaverin kans pitkään heinikkoon niin mulle ja mun kaverille tuli punkki ja me kiljuttiin niin kovaa ja siinä se