Apua! Mikä patti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvieras"

Vieras
Korvakäytävän jurella, kuitenkin sisäpuolella tuntuu sormella kokeiltaessa joku patti.. On ollut jo joitain kuukausia, ei kasvanut, eikä pienentynyt.
Voiko olla rasvapatti?
Syöpäähän sitä heti pelkää :(

Onko kellään kokemuksia korvan sisäpuolisista pateista?

Korvakäytävän pahanlaatuiset kasvaimet ovat äärimmäisen, äärimmäisen harvinaisia. Niihin liittyy lähes poikkeuksetta kipua ja hankalasti paraneva, pitkällinen tulehdus.

Eksostoosi on tavallisin (luukyhmy, uimarin kyhmy), sitä harvinaisempia povat mm. kolesteatooma tai osteotooma, nämä kaikki ovat hyvänlaatuisia muutoksia joille ei tarvitse tehdä mitään elleivät ne aiheuta oireita.

Ai niin, en muistanut että taannoisessa immunoglobuliini-ketjussa palstailevia lääkäreitä ripitettiin ankarasti tällaisten yleisten ohjeiden, neuvojen tai konsultaatioiden antamisesta, saati sitten daignosoinnista, joten peruutus: en mä vaan tiedä. Sorry kun mokasin.

Odotetaan että joku maalliko vastaa niin ei tule kenellekään turhaa mielipahaa.

Korvakäytävän pahanlaatuiset kasvaimet ovat äärimmäisen, äärimmäisen harvinaisia. Niihin liittyy lähes poikkeuksetta kipua ja hankalasti paraneva, pitkällinen tulehdus.

Eksostoosi on tavallisin (luukyhmy, uimarin kyhmy), sitä harvinaisempia povat mm. kolesteatooma tai osteotooma, nämä kaikki ovat hyvänlaatuisia muutoksia joille ei tarvitse tehdä mitään elleivät ne aiheuta oireita.

Kiitos!

Täytyy varmaan mennä lääkäriin...
Osaako lääkäri sanoa katsomalla mistä on kyse?
Itse en ole onnistunut näkemään miltä näyttää eikä puolisokaan nähnyt mitään..

Joo, käy vaan näyttämässä, esim. tuollainen eksostoosi onkin terveen ihon alla. Ihan yleislääkäri riittää.
(Anteeksi, edelleen vielä täällä, nyt pidän sormet irti näppikseltä).
Mukavaa maanantaita!

Ai niin, en muistanut että taannoisessa immunoglobuliini-ketjussa palstailevia lääkäreitä ripitettiin ankarasti tällaisten yleisten ohjeiden, neuvojen tai konsultaatioiden antamisesta, saati sitten daignosoinnista, joten peruutus: en mä vaan tiedä. Sorry kun mokasin.

Odotetaan että joku maalliko vastaa niin ei tule kenellekään turhaa mielipahaa.

Äläpäs nyt! Tuo patti on hieman kipeä kun sitä olen nyt taas huolestuttuani sörkkinyt.. Muuten ei ole. Se on ihan tossa korvakäytävän suulla mutta se pelottaa kun ei sillai irtonaisesti muljua. Ja se on kai huono merkki?

Minäkin luin sen IgE-kysymyksen ja päätin etten enää ikinä vastaa mihinkään lääketieteelliseen ongelmaan - olkoon tämä viimeinen poikkeus:
Ei luupattien kuulu liikkuakaan, sekoitat varmaan esim. imusolmukkeeseen (korvakäytävässä ei sellaisia ole)?

[QUOTE="Kirurgi";29580875]Minäkin luin sen IgE-kysymyksen ja päätin etten enää ikinä vastaa mihinkään lääketieteelliseen ongelmaan - olkoon tämä viimeinen poikkeus:
Ei luupattien kuulu liikkuakaan, sekoitat varmaan esim. imusolmukkeeseen (korvakäytävässä ei sellaisia ole)?[/QUOTE]

Kiitos! Kysyn vielä, että voiko tää olla luupatti vaikka tuntuu kuitenkin joustavalta? Siis ei ole ihan kova (kuin luu)..