Apua, meille tulee poika...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottelija"

Vieras
Saimme perjantaina tietää ultrassa että meille tulee poika :O Meillä on ennestään tyttö ja toivoimme toistakin tyttöä.

Ja tähän ei tarvitse tulla kauhistelemaan että terve lapsi on tärkein, tiedän sen kyllä ;) Lapsi tulee olemaan aivan yhtä rakas pippelillä tai ilman :)

Meitä vaan "pelottaa" saada poika. Kun on niin tottunut hoitamaan tyttövauvaa niin hirvittäähän se..

Eli poikalapsien äidit, onko se kakan siivoaminen poikalapsen vaipasta niin kamalaa ku yleisesti annetaan ymmärtää? :D

[QUOTE="pojan äiti";30532206]Siia mitä kauheaa poikavauvan vaipan vaihdossa olis ? :0 Sanoisin että jopa helpompaa kuin tytön vaipan vaihto kun ei tarvii huolehtia että kakkaa menee pimppiin[/QUOTE]

Mun täytyy sanoa että en tiedä koska en ole koskaan pojalle vaippaa vaihtanut. Eli tämä on vain ennakkoluulo kuulemieni puheiden perusteella.

No enpä osaa tuohon mitään sanoa, kun mulla ei ole kokemusta tyttövauvan vaipan vaihdosta. Mutta eipä tuo poikavauvan vaipan sisältö sen erilaisempaa ole varmaan.

terv. kahden pojan äiti

No minusta pojan vaipan vaihtaminen oli paljon helompaa juurikin siksi ettei tarvinnut olla huolissaan kakan menemisestä pimppiin. =) Ja onnea pojasta! Itse toivoin aikoinani molempia ja molemmat sain. <3 Ihana seurata pojan ja tytön kasvua ja ovat keskenään mitä parhaimmat kaverukset vaikka ovatkin eri sukupuolta.

No minusta pojan vaipan vaihtaminen oli paljon helompaa juurikin siksi ettei tarvinnut olla huolissaan kakan menemisestä pimppiin. =) Ja onnea pojasta! Itse toivoin aikoinani molempia ja molemmat sain. <3 Ihana seurata pojan ja tytön kasvua ja ovat keskenään mitä parhaimmat kaverukset vaikka ovatkin eri sukupuolta.

Mulla on tuostaki pelko et jos lapsista ei tule läheisiä ku ovat eri sukupuolta. Ja tiedän, on hölmöä ajatella etukäteen tällaisia. Luonteesta se on kumminkin kiinni.

Tämä taitaa olla vaan alkushokkia..

[QUOTE="odottelija";30532199]Saimme perjantaina tietää ultrassa että meille tulee poika :O Meillä on ennestään tyttö ja toivoimme toistakin tyttöä.

Ja tähän ei tarvitse tulla kauhistelemaan että terve lapsi on tärkein, tiedän sen kyllä ;) Lapsi tulee olemaan aivan yhtä rakas pippelillä tai ilman :)

Meitä vaan "pelottaa" saada poika. Kun on niin tottunut hoitamaan tyttövauvaa niin hirvittäähän se..

Eli poikalapsien äidit, onko se kakan siivoaminen poikalapsen vaipasta niin kamalaa ku yleisesti annetaan ymmärtää? :D[/QUOTE]

No, esikoista odottaessa pelotti se, osaako hoitaa yleensä VAUVAA. Mutta kyllä sen oppi. Ja ei poikavauvan hoitaminen ole mitenkään eronnut tytön hoitamisesta :D En tajunnut vaipanvaihtojuttua - ihan samalla lailla se vaippa vaihdetaan.

Jokainen vauva on aina erilainen, oma persoonansa. Mutta sukupuoli on siinä vain pieni osa, joka tuskin mitään merkitsee.

[QUOTE="a.p";30532284]Mulla on tuostaki pelko et jos lapsista ei tule läheisiä ku ovat eri sukupuolta. Ja tiedän, on hölmöä ajatella etukäteen tällaisia. Luonteesta se on kumminkin kiinni.

Tämä taitaa olla vaan alkushokkia..[/QUOTE]

Ei sisaruusrakkaus ja läheisyys sukupuolesta johdu.

Ja varmaan on alkushokkia vaan - uskon että menee ohi ja kun vauva on syntynyt, et ajattele häntä poikana vaan omana itsenään (kuten tyttöäkin).

[QUOTE="odottelija";30532199]Saimme perjantaina tietää ultrassa että meille tulee poika :O Meillä on ennestään tyttö ja toivoimme toistakin tyttöä.

Eli poikalapsien äidit, onko se kakan siivoaminen poikalapsen vaipasta niin kamalaa ku yleisesti annetaan ymmärtää? :D[/QUOTE]

Mulla on yksi kappale pojankloppia ja aivan samallalailla se on hoidettu kun tyttökin. Ei edes pissannu vaipatta kun ehkä kahesti vauva-aikaan. Ei se kakan siivous yhtään kamalampaa ollu. Meijän poika oli eka mun puolen sisaruksiin ja niiden tyttöihin joten nikoittelivat kyllä kuullessan että meille tuleekin poika. Äkkiä ne huomas että samanlainen vauva se on ja vallotti sydämet. Nyt on silmäterä isovanhemmille ja serkuilleen.

Mikä pojan vaipanvaihdossa pelottaa?

Mulla on kolme poikaa enkä ole kertaakaan saanut pissasuihkua päälleni (mies kyllä on siinä onnistunut monesti). Tytön vaippaa en ole koskaan vaihtanut mutta tuskinpa pesut kauheasti toisistaan eroavat. Saattavat olla jopa helpompia pojan kanssa, koska poimuja on vähemmän (kakkapiiloja siis).

Se toki on, että pippeli pitää suunnata alaspäin, ettei pissat tule vaipan reunasta suoraan ulos. Niin ja pissat keskittyvät siihen vaipan etuosaan, joten voi tulla vuotoja ehkä helpommin kuin tytöllä (kertokaa tyttöjen ja poikien vanhemmat, miten on?).

Itseasiassa se kakan pesu on paljon helpompaa kuin tytöllä. Mutta vaippoja vaihtessa on hyvä pitää rätin kulmaa pippelin edessä, muuten voi tulla suihku mihin suuntaan tahansa :D

Niin kuin itsekin sanoit niin sisarusten ystävystyminen on enemmän luonteesta kuin sukupuolesta kiinni, ainakin itse ajattelen näin. Ollaan yritetty tukea hyvien välien kehittymistä ja ainakin tällä hetkellä näyttää hyvältä. :) Eri sukupuoli voi olla sisarusten elämää rikastuttava tekijä kun vastakkaisen sukupuolen jutut tulee pienestä pitäen läheisen ja rakkaan ihmisen kautta tutuksi. Niitä "tyttö/poika"-leikkejä voi toteuttaa kavereiden kanssa.

Aihetta sivuten argh jne.
Miten niin sisarusten ystävyys on kiinni "luonteesta"???
Kyllä se ihan tasan tarkkaan on kiinni kasvatuksesta. Ei koulukiusaaminenkaan ole mikään "luonne", vaan että toista ei ole opetettu hyväksymään kaikkia leikkeihin ja kaverit on saanut valita.
Jossai suvun kanssa isommissa tapaamisissa sen näkee hyvin, on ne (yleensä) tytöt jotka supattelee ja kikattelee keskenään, juoksee niin lujaa ettei joku ehdi mukaan, ja sitten on ne vanhemmat jotka käyvät sanomassa lapsilleen ettei ketään saa jättää ulkopuolelle.

Muakin hirvitti aluksi, kun kahden tytön jälkeen odotinkin poikaa! Ultraajakin katsoi mua kummeksuen, kun en varsinaisesti kattoon hyppinyt, kun sukupuoli selvisi. Olin varmaan kauhistuneen näköinenkin. Koko odotusajan mietin, että miten sopeudun poikalapsen äidiksi..
MUTTA se on käynyt hyvinkin luontevasti. Poika on hyvin rakas, enkä osaa kuvitellakaan, että millaista olis jos oiskin kolme tyttöä. Oon myös hurjan ylpeä pojastani ja on kiva katsoa hänen kasvuaan poikana, kun se on erilaista. Häntä kohtaan ei myös ole niin kauheasti odotuksia kuin tyttöjä kohtaan, koska tyttöjä tulee helposti verrattua itseeni. Joten suhde poikaan on siinä mielessä helpompikin, kun on turhista odotuksista vapaa.

[QUOTE="a.p";30532284]Mulla on tuostaki pelko et jos lapsista ei tule läheisiä ku ovat eri sukupuolta. Ja tiedän, on hölmöä ajatella etukäteen tällaisia. Luonteesta se on kumminkin kiinni.

Tämä taitaa olla vaan alkushokkia..[/QUOTE]

Lapselle on hyötyä siitä että on läheinen, ei seksuaalinen suhde eri sukupuolta edustavan kanssa.

Kahden tyttären jälkeen poika oli toki "järkytys" ja vaati kyllä totuttelua. Onneksi selvisi jo rakenneultrassa, niin aikaa oli. Poikamme täyttää kohta 8v ja on aika äijä. Mut isotsiskot ovat opettaneet tietynlaista pehmeyttä, joka olis varmaan jäänyt ilman siskoja oppimatta. Veli tykkää siskoistaan ja siskot veljestään. Hienoa on ollut elää myös pojan maailmassa mukana.

Meille taas tulee pojan jälkeen tyttö. Pojan kakkanpesu on kyllä helpompaa kun ei ole niitä vakoja mihin sitä menisi... pistoolipissojakaan en ole koskaan päälle saanut. Meidän poika osaa olla sekä raisu että rauhallinen ja hyvin hellyydenkipeä, joten sen suhteen en usko että tyttö on kovin erilainen. Ei se luonne ole sukupuolisidonnainen asia.

minä kans yllätyin suuresti, ku rakenneultrassa näky poika, ennestään meillä tyttö. jotenkin olin niin odottanut toista tyttöä, että ne sitten teineinä vaihtelisivat vaatteita jne olis yhtä pataa. mutta on toi poikaki tossa nyt melkosen ihana, ikää 2kk, en pois vaihtaisi!! ja peesaan tota kakkapyllyjuttua, eli helpompi pestä, ku ei mee pimppiin kakkaa :D tosin mun mielestä taas herkemmin hautuu kassien alta..

Yhteistyössä