Apua - mehumaija ei sovi induktioliedelle!!

  • Viestiketjun aloittaja Marjat hukkaan?
  • Ensimmäinen viesti
Marjat hukkaan?
Poimin marjat eilen pensaasta ja tänään piti ruveta mehustamaan marjoja. Mehumaija ei käykään uudelle induktioliedelle. Nyt pitäisi nopeasti keksiä ratkaisu ennen kuin marjat homehtuvat. Niitä on noin 10 l.

Olen kuullut, että jostakin on saatavana välikappaleita induktiolieteen sopimattomille kattiloille. Mistähän niitä löytää? Vai löytyykö jostakin mehumaijoja, jotka sopivat induktioliedelle?
 
"aapee"
Pöytäliettä meillä ei ole, eikä rautakuuliakaan ole tähän hätään. Pitää ensimmäisenä kokeilla, laittaa toimiva kattila pohjaosaan. Jos ei onnaa, niin huomenna kysymään Sittarista uutta mehustinta tai välikappaletta.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";26789877]Pöytäliettä meillä ei ole, eikä rautakuuliakaan ole tähän hätään. Pitää ensimmäisenä kokeilla, laittaa toimiva kattila pohjaosaan. Jos ei onnaa, niin huomenna kysymään Sittarista uutta mehustinta tai välikappaletta.[/QUOTE]
Geishakuulakin käy. Kai sulta nyt semmonen löytyy? ;)
 
[QUOTE="aapee";26789877]Pöytäliettä meillä ei ole, eikä rautakuuliakaan ole tähän hätään. Pitää ensimmäisenä kokeilla, laittaa toimiva kattila pohjaosaan. Jos ei onnaa, niin huomenna kysymään Sittarista uutta mehustinta tai välikappaletta.[/QUOTE]

miks ostaa toinen mehustin. ennemmin tollanen pöytäliesi mitä voi käyttää tarvittaessa muuhunkin. hinta varmaan halvempikin kun mehustimen.
 
piiukka
Meidän mehumaija sopii, mehustimessa pitää olla teräspohja, joten mehustimesi on jo muutenkin huonolaatuinen. Itse tosin olen ostanut induktiolieden kaveriksi sähkölevyn, hinta marketeissa noin 30 ekeä. Silloin ei tarvitse sählätä mehuja sisätiloissa...
 
Mun vastaus hävis jonnei :O Mut siis niin, Prismassa oon ainakin sellasen välikappaleen nähny muutama kuukaus takaperin, hinta oli parin kympin kintaalla.. Ja siis Raision Myllyn Prismassa, en tiä onko kaikissa miten sama valikoima?
 
"aapee"
Meidän mehumaija sopii, mehustimessa pitää olla teräspohja, joten mehustimesi on jo muutenkin huonolaatuinen. Itse tosin olen ostanut induktiolieden kaveriksi sähkölevyn, hinta marketeissa noin 30 ekeä. Silloin ei tarvitse sählätä mehuja sisätiloissa...
Jos olisin keitellyt mehut ulkona, niin olisi nyt täynnä koivun siemeniä. Niitä lentelee pihalla jatkuvasti.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26790110:
miks ostaa toinen mehustin. ennemmin tollanen pöytäliesi mitä voi käyttää tarvittaessa muuhunkin. hinta varmaan halvempikin kun mehustimen.
Sain tutulta lainaksi keittolevyn ja tein mehut sillä. En kyllä aio käyttää jatkossa, koska mehustimesta nouseva höyry ei tee hyvää yläkaapeille ja siinä olevalle valolle. Mehumaija pitäisi saada liesituulettimen alle, mutta irrallista keittölevyä taas ei voi laittaa induktiolieden päälle.

Tilanne ratkeaa meillä hyvin siten, kun sukulainen osti itselleen mehumaijan. Se on induktiolle sopiva. Vaihdamme maijat päittäin, koska hänellä on perinteinen liesi.
 
Miuski harmailee
Meilläkin on induktioliesi (vm. 2006) ja mehumaija häälahjaksi saatuna vm. 1998. Eivät ole yhteensopivat nekään. Mä ostin mehustamista varten yhden sähkölieden, jolla mehut keitellään. Toimii tosi hyvin :)
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";26822617]Sain tutulta lainaksi keittolevyn ja tein mehut sillä. En kyllä aio käyttää jatkossa, koska mehustimesta nouseva höyry ei tee hyvää yläkaapeille ja siinä olevalle valolle. Mehumaija pitäisi saada liesituulettimen alle, mutta irrallista keittölevyä taas ei voi laittaa induktiolieden päälle.

Tilanne ratkeaa meillä hyvin siten, kun sukulainen osti itselleen mehumaijan. Se on induktiolle sopiva. Vaihdamme maijat päittäin, koska hänellä on perinteinen liesi.[/QUOTE]

Minä olen kyllä laittanut puisen leikkuulaudan induktiolevylle, kun olen sen päällä sitten pitänyt vohvelirautaa, just että saisin paistokäryt tuulettimeen. Voisitko sinäkin laittaa sillä lailla?
 
"Pekka"
Jos kyseessä on alumiininen mehumaija, se kannattaa viedä metallikeräykseen, sillä siitä lähtee myrkkyä. Yleensäkin kaikki alumiiniastiat kannattaa hävittää, ellei keitä niissä vettä
 

Yhteistyössä