Apua kaivataan kovasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äätii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äätii

Jäsen
29.05.2004
102
0
16
hei minä arttisin vähän apua, itelläni on kohta vuoden ikuinen hoffi poika.
Eilen oltiin muiden koirien kanssa harjoittelemassa vähän tottelevaisuutta, kunnes joku alkoi ampumaan ilotulitusraketteja. (Uuden Prisman avajaiset kait?) Koirani pelkää ihan mahottomasti raketteja, niinpäse sai repäistyä itsensä irti pannasta ennenkuin minä kerkesin tajuta mistä ääni kuului, koira juoksi kuin puoli hullu ja oli todella pelokkaan näköinen ja saman tien karkasi. Pahinta tässä jutussa oli se että olimme keskikaupungissa!!! :'( Koira säntääsi suinpäin autotielle ja lopulta katosi jäljettömiin. Koira kuitenkin löytyi 2 tunnin päästä, taksikuski oli nähnyt sen roskiksen takana piilossa ja kaikki oli hyvin.

Tarvitsisin vähän apua tuon jutun suhteen, koira on aika arka muitakin asioita kohtaan mitä siis tehdä? :'(
Eillinen oli todella kova paikka itelleni kun ei yhtään tiennyt missä koira on ja sen ilmeestäkin näki kuinka pelokas se oikein oli... vähän jelppiä, kiitos. :(

Lainaa kirjastosta kirja Kuuntelen koiraani, kirjoittanut Jan Fennell.

Itse olen ottanut käyttöön koko uuden elämäntavan koirani kanssa ja ongelmat on hävinneet itsestään. Lue kirja niin ymmärrät. Antamalla itse koirallesi käyttäytymisesimerkin se matkii koska pitää sinua luotettavana johtana.
Olet varmaan lohduttanut ja paijannut koiraa sen ollessa järkyttynyt. Olet toisin sanoen antanut esimerkin, että niin koiran kuuluukin käyttäytyä. Muuttamalla omaa toimintaa, esim näyttämällä että paukut ei vaikuta sinuun ja jos koirasi pitää sinua johtajana se ottaa mallia.
Ja julmaa tämä ei ole, sen voin kertoa omasta kokemuksesta.

Kannattaa myös ehkä hankkia koiralle valjaat jos se tulee pannasta läpi. Meillä oli joskus paukkuherkkäkoira ja se tuli kanssa aina pannasta läpi. Kun hankittiin valjaat niin koira ei enää päässyt karkuun.

Yhteistyössä