Apua kaipaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mii26

Jäsen
14.09.2008
384
0
16
En oikein tiedä minkä otsikon alle tää kuuluu.. kun äitikään en ole vaikka sitä niiiiin paljon toivoisinkin.. Toivon kuitenkin, että joku osaisi vastata tähän.. lievittäis ihan kauheasti tuskaani

Aiheena iänikuinen terolut! Oon selannu vaikka kuin monta foorumia läpi, mutta vastausta kysymykseeni en ole löytänyt Eli help me, please.. Lääkäri on määrännyt Terot epäsäännöllisiin menkkoihin. Yleisesti puhutaan, että jos ottaa terokuurin ennen ovista, niin ne estää sen! Olis siis syytä ottaa kierron 15-24pv. MUTTA kun mun ovulaatiosta ei ole mitään käsitystä, heti piti vaan alkaa popsimaan.. mistä ihmeestä voin tietää, etten nyt sit mennyt estämään ovulaatiota???? Raskautta niin kovasti toivotaan.. kaikki tuntuu menevän ihan päin persettä.. Mulla on lisäks diabetes ja d-lääkäri ja gyne antaa ihan erilaisia neuvoja Nyt olen syönyt yhden terokuurin, aloitin kierron 55.pv. 4 pv kulunut, ei menkkoja. Ennen kuuria tein kolmen vkon ajan 1 raskaustestin viikossa (kun niitä menkkoja ei siis kuulunut). Eli plussauksesta ei toivoa.. Sitä vaan pelkään ihan hulluna, et jospa tuo 55pv ei sit ollutkaan otollinen ajankohta kuurin aloitukselle???? Milloin se sit olis pitänyt ottaa.. 15.pv???? Help, help! Tässä tulee jo hulluksi..

Moikka! Terolut on kyllä iänikuinen aihe, ja siitä on kyllä tosi monenlaista käsitystä.

YTHS:n gyne määräsi minulle aikanaan terolutia, piti ottaa kierron 14. tai 15. päivä ja siitä etiäpäin, en muista enää kovin tarkasti. No, ongelmahan oli se, että mulla oli ovulaatio kierron 21.-23. päivä. Gynepä käski kuítenkin ottaa lääkettä tuohon aikaan, vaikka itse olin eri mieltä. Yhden kierron söin, mutta sitten lopetin, kun en uskonut koko lääkkeen tehoon.
Pari kuukautta myöhemmin yksityisen puolen, lapsettomuuteen erikoistunut gyne teki minulle kierron kartoituksen, kun raskaus ei vaan alkanut. Hän sanoi, että olin tosiaan syönyt terolutia ihan väärin, ja että se on täysin lumelääkettä koko terolut. Koska omat kiertoni olivat mitä olivat, enkä kartoituksen mukaan ovuloinut joka kierrossa, sain ovulaatiota tukemaan clomifen-nimisen lääkkeen. Tällä kasvatettiin munarakkulaa ja autettiin täten irtoamaan paremmin.

Mietin vain noita sinun kiertojasi, että sinulla ei välttämättä tapahdu ovulaatiota ollenkaan, kun kierrot ovat noin pitkiä :( Tarvitsisit ehkä tukea tuolle omalle ovulaatiollesi, jotta raskaus olisi ylipäätään mahdollinen. Mutta minähän en mikään lääkäri ole, enkä tiedä erilaisten hoitojen ja diabeteksen yhteyksistä, joten vain lääkäri osaa sinua auttaa. Suosittelen vain hakeutumaan hyvissä ajoin hoitoon, jotta et omilla pähkäilyillä väsytä itseäsi henkisesti. Ymmärrän tuon vauvakuumeen niin hyvin, ja sen malttamattomuuden, mikä mielessä vallitsee :)

En nyt vastannut suoraan kysymykseesi, mutta kukaan ei voi tietää milloin ovulaatiosi on ollut. Tuskinpa ainakaan lääkkeellä olet sitä "pilannut", koska noin pitkässä kierrossa ei varmaan enää ovista tulekaan/ole ollutkaan.

Koeta jaksaa :hug:

Yhteistyössä