Alkuperäinen kirjoittaja Pelokas pikku hiljaa:
Ensimmäinen kerta kun minulle tehtiin juurihoito ei ollut ollenkaa ongelmallinen yhtää..
mutta nyt tämä toinen..
kävin ekan kerran tossa 3viikkoa sitten hammaslääkärissä hirveän kivun ja paineen takia, ja lääkäri sitten puudutti.. laitettiin ensimmäinen piikki ja alettiin porata, sattui aivan helvetisti.. laitettiin toinen piikki ja edelleen sattui aivan helvetisti.. noh lääkäri totesi että tämä on todella pahasti tulehtunut.. että nyt lääkepaikka siihen hampaaseen ja kotio.. ja kahen viikon päähän uusi aika.. ihan hyvin meni se kaks viikkoa ainoastaan hampaaseen sattui jos siihen vaikka vahingossa osui lusikalla tai jne..
Menin nyt sitten maanantaina hammaslääkäriin, että aloitetaan se juurihoito.. Laitettiin heti suoraan jo kaksi puudutusta.. voin kertoa ei auttanut...
itkin kirjaimellisesti kivusta siinä tuolissa.. sitten porailua jatkettiin ja miä kärsin kovasta kivusta siinä.. sitten se lääkäri oli että tämä on nyt tehtävä että laitetaan suoraan hermoon se puudutus.. NO EI AUTTANUT (ja voin kertoa että se oli yks hemmetin kipeä kokemus) siinä oli sitten jo kolme puudutusta jotka eivät olleet tehonneet.. sitten lekuri päätti että laitetaan siihe hampaaseen sellainen vanhan ajan myrkky mikä saa olla hampaassa 1-2 viikkoa että sen pitäisi kuollettaa ne hermot.. mulla on aika nyt 1,5 viikon päästä.. ja tänään hammas lakoi taas oireilla.. välillä se muistuttelee olemassa olostaan pienellä tykytyksellä.. ja pureminen noh.. on hiukan erikoinen juttu.. ensimmäinen puraisu tai kovempi paine esim. purkan syönti.. ni sattuu vain sillä ekalla kerralla pahasti ja siitä seuraavat kerrat se kipu hälvenee ja jossain vaiheessa se pureskelu ei satu.. ja sama rundi joka kerta kun siihen hampaaseen ei ole osunut hetkeen...
Ihmettelen suuresti ettei hammaslääkäri ole kuvannut hammasta kertaakaan.. tai ettei se ole määrännyt minulle suun kautta otettavia lääkkeitä.. ainoa lääke joka hampaassa on niin oli se lääkepaikka joka oli n.2 viikkoa..
Huomen aamulla ois tarkotus soittaa taas lekuriin ja et jos sais jotain nappei.. mutta sen päätin penkkiin en huomenna istu.. tämän ihanan hampaan takia olen alkanut kärsimään hammaslääkäripelosta.. että näillä eväillä mennään..
Tuo kipukuvaus on tuttua juttua. Mulla oli pari vuotta sitten juurihoidossa yksi hammas.
Juurihoito aloitettiin (ei sattunut yhtään). Pari hoitokertaa ja hammas paikattiin.
Pari kuukautta myöhemmin alkoi jomotus. Hampaaseen sattui just syödessä niin, että eka puraisu sattui kunnolla, sitten lievemmin ja lopuksi niin, että sai lopun ruuan syödä kivuitta. Muutoin hampaassa tuntui pieni tykytys (ei kipua) ihan kuin pulssi tuntuisi hampaassa.
Hammas kuvattiin (odotin kuopusta tuolloin), todettiin että juuri tulehtunut. Eikun hammas auki

Yli tunnin rassasi tuolla kerralla. Selvisi, että hampaassa oli ylimääräinen juurikanava, joka ekalla kerralla jäi huomaamatta ja tulehdus pääsi uudestaan tuota kautta.
Yhteen juureen katkesi viila ja jäi siihen. Hoitopaikka ja antibioottikuuri.
5 kk aikana kävin noin 8X lääkärissä, kun hoitopaikka irtosi vähän väliä.
Kuopuksen syntymisen jälkeen kuvattiin uudestaan (tuota tykytystä ja puruarkuutta oli koko ajan). Tulehdus oli levinnyt ja hammas onneksi lopulta poistettiin!! Mä sitä toivoin useaan otteeseen, mutta yrittivät epätoivoisesti sitä pelastaa.
Tuo jälkimmäinen yli puolen vuoden juurihoito+poisto ei maksanut sitten mitään! :attn: Jos eka hoito epäonnistuu, niin asiakkaan
eitarvitse maksaa mitään.