tiän että tää ketju on vanha mutta jos joku ettis tätä vielä niin vastaan nyt kuitenkin.
mulla on kahta hammasta juurihoidettu, takahampaassa 2 ekaa kertaa puudutettiin eikä sattunut.muutaman kerran muistan tunteneeni kun osui vissiin kitalaen hermoon tms.mutta ei paha.mutta hoidon jälkeen hetken aikaa ihan tajuttoman kipeä;lääkkeillä auttoi. toisen kerran jälkeen oli noin 4pv kipeä.kolmannella kerralla ei tarvinnu puudutusta ja kaikki meni hyvin,hammas ei ole sen jälkeen oireillut.
nyt sit olen käyny etuhammasta juurihoitamassa nyt 2 kertaa.ekalla kerralla sanoi että ei tarvi kun 2 krt käydä varmaankaan niin tulee kuntoon.eka kerta meni hyvin,puudutettiin,ja taas toimenpiteen jälkeen oli hetken kipeä.sen jälkeen vain kuuma otti kipeää hampaaseen.eilen kävin toisen kerran ja ei mennyt kaikki ihan nappiin.ei puuduttanut,ei sattunutkaan aluksi mutta kun niitä "nastoja" tms rupesi laittamaan niin huomasin kun yhteen piti purra hampaat kuvauksen ajaksi niin kävi kipeää. sanoin tästä ja lääkäri sanoi et tuli liian pitkät nastat,hän laittaa lyhemmät.oli laittamas nastoja ja semmosella kuumalla jollain ihme kolvin näkösellähän ne niitä katkaisee,niin laitto ensin nastan hampaaseen ja tunki sinne sen kuuman kolvin,KYLLÄ kävi kipeää!

lääkäri ei itekään oikein tienny miksi mutta pari kertaa yritti ja kävi niin kipeää että puudutti.joutu vielä lisätäkkin puudutusta että sai nastat vedettyä pois ja vielä pienemmät tilalle.vissiin olis pitäny olla lyhemmät ja leveemmät nastat.
nyt sit sanoi että seurataan hammasta et loppuuko kipu. sanoi kyllä että voi nyt olla pari viikkoakin kipeä kun se ärtyi jotenkin tuosta käsittelystä.sanoi et ottaa pari päivää kuuriluontoisesti särkylääkettä....mut ei ne oikein auta.. :/ jomottaa ainakin vielä kovasti koko ajan. toivottavasit ei ole hampaan juuressa halkeamaa koska minulla tulee jostain hammasrajasta vielä välillä nestettä! eikä lääkärikään ymmärtänyt mistä se voi päästä! kaikki olen hoitanut yksityisellä. toivottavasti särky loppuu....
mutta siis jos kaikki menee hyvin,on juurihoito melko kivuton ja helppo juttu.

olen itsekin kärsinyt pahasta hammaslääkäripelosta. nyt taas vähän ensi kerta jännittää ja tämän hampaan kohtalo kun ei kaikki mennytkään ihan nappiin... :/