apua imetykseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo imettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo imettää

Vieras
Meillä on reilun kk ikäinen vauva. Viikon aikana noin ilmennyt tissiraivareita (?) tai mitä liekkään. Kauhee nälkä näyttää olevan mut huutaa vaan. Saatan aloittaa (vauvan tahdosta siis) iltasyötön klo 19 jatkaen lähes taukoamatta tissiä vaihtaen. Joskun klo 21 vauva rupee vaan itkemään ja huutamaan. Tarraa tissiin tosi ahneesti mut heti alkaa huutamaan. Ei rauhoitu millään... Sama toistuu nyt tunnin ajan, itkee ja karjuu vaan :( Olen yrittäny eri asennoissa, eri tissiä, paikkaa jne. Ei rauhoitu. Apuja siis kaipaan. Joka ilta tahi päivä tätä ei ole. vauva itkee selvästi nälkäänsä. Yks ilta annoin pullosta lypsettyä maitoa ja joi tosi ahnaasti 100ml. Nytt ei ole lypsettyä enkä saa lypsettyä vauva sylissä...
Eikö mun maito riitä? Maistuu pahalle? Mikä?
APUA

Ootko koittanut jos pikkusen pumppaisit ennen kun vauva alkaa ruokailemaan. Toista voi kiukuttaa kun maitoa ei ala tulemaan justiin NYTHETIPAIKALLA eikä sitten keskity imemiseen että sitä alkaisi tulemaan.

Kyllä sinä itse parhaiten huomaat tuleeko sitä maitoa.Täyttyykö rinnat?Jos ei vain osaa/malta imeä.Yritä sivellä rinnanpintaa imetyksen aikana.Minulla kun aikoinaan keräänty maitoa liikaakin niin tuo sively "irrotti"maitoa paremmin.Ja neuvolaan kannattaa soittaa.Sieltä tulee joku kotiin käymään ja katsomaan tilannetta tai piipahda sinne vauvan kanssa.Tsemppiä

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Ootko koittanut jos pikkusen pumppaisit ennen kun vauva alkaa ruokailemaan. Toista voi kiukuttaa kun maitoa ei ala tulemaan justiin NYTHETIPAIKALLA eikä sitten keskity imemiseen että sitä alkaisi tulemaan.

Tätä minäkin epäilen :) Pitäs vaan pumppailla säästöön mut koen sen hankalaksi jatkuvan pullon pesun (streliloinnin) kanssa...

Maitoa kyllä tulee välillä liikaakin. joka paikka märkänä...joskus heruu pelkällä vauvan itkulla mut tietty pitää imeä et kait toinen vaan niin nälkänen ja malttamaton...
Kyl imetys muuten onnistuu hyvin, kolmas lapsi jo mut olo silti aina yhtä epävarma :)
nyt nukahti syliin et josko pienen unen jälkeen oltas kumpikin paremmalla tuulella syömään.

Tai voisko olla että varsinkin jos ihan rauokailun alussa moisia raivareita tulee, niin sitä maitoa tuleekin aivan liikaa vauvan suuhun eikä toinen osaa niellä niin kovaa? Sekin voi kiukuttaa =) Tohon taas auttaa jos imettää vaikka selällään vauva siinä mahansa päällä että vetovoima ei edesauta maidon valumista rinnasta ulos.

Ja koitaa voi kai myös että tarjoaa ensin pikkasen maitoa pullosta ja kun se pahin nälkä on ohi siirtyy sinnalle ja vauva vois malttaa imeä paremmin jos ei ole ihan niin nälkänen.

Jos aloitat imetyksen klo 19 ja vielä 21 se jatkuu, niin voi olla että maitoa ei tule tarpeeksi. Onhan vauva pienenä hidas syömään, mutta ei monta tuntia kestävissä syötöissä ole mitään järkeä. Pumppaa päivällä varastoon ja anna sitä illalla tai sit anna illalla korviketta lisäksi. Mulla oli kans alussa samanlailla ku sulla, muuten maitoa kyl tuli paljon, mut illalla vauva vaan söi niin paljon, et ei sitten riittäny. Neuvolastaki sanottiin et voi korviketta antaa lisäksi, jos vauva syö kauan ja on vieläki itkunen. Se on ilmeisesti syöny tissit tyhjiksi aikä sieltä tule enää kunnolla maitoa.
Jotku vauvat on sellasia iltasyöppöjä :kieh:

Yhteistyössä