apua äkkiä lapsen todella pahaan vaippaihottumaan!!!:(

kesäheinä06

Jäsen
02.05.2008
44
0
6
meillä ollut vatsatautia, ja *masu edelleen löysällä. kakat on pesty aina heti, mutta silti vaippa alueen iho palanut pahasti! :(
olen laittanut sibicortia iholle, muttei tunnu sekään auttavan...lapsella ilmiselvästi iho on todella, todella kipeä kun alkaa huutamaan kuin syötävä kun ihoa pesee tai rasvaa... :| :'( olen hellästi kuivannut ihon. tilannetta pahentaa vielä edelleen ripulointi ... :'(
nyt tarvittaisiin jotain hyviä neuvoja vaippa alueen ihon parantamiseksi...

Ilmakylvyt, ja jos vaippa on pakko laittaa niin paaljon talkkia ja sinkkivoidetta. ;)
Meil oli minin peppu ihan ärtyyntynyt kans kakkataudin jälkeen, pitkön aikaa huus heti kun ties että peppupesulle on mentävä jo valmiiksi.
Tököttiä vaan ja talkkia. Tovi siinä menee mutta hitaasti ja varmasti paranee. :hug:

Me lutrattiin kosteusvoidetta jokaikisen vaipanvaihdon yhteydessä, ihan semmoinen paksu kerros koko hanurille. Toimii suojana pepun ja kakan välillä niin ei ehdi palaa. Meillä selvittiin näin ilman punoituksia viikon ruikulasta.

mä suihkuttelin viileälllä vedellä, kuivasin hyvin, bebathenea ja sinkkivoidetta, annoin olla mélkein kokoajan ilman vaippaa.kun meillä tuli maha löysälle tosta tavan maidosta

laitoin nyt päikkäreille abobasea kerroksen iholle...mutta koska kakka ollut niin löysää että se on nopeasta pesulle menosta huolimatta ehtinyt levitä koko vaipan alueelle, niin koko takapuoli ja etupuoli on ihan palanut :( tyttö alkoi huutaa niin kamalasti ja kääntyi kontilleen ihan...ja sellaista itkua että, huomasi lasta sattuvan :'( tuntui itsestäkin ihan hirmu pahalle kun toiselta tulee kakkaa ja ihokin ihan rikki! kauankohan tämä löysämasu kausi vielä jatkuu... :/

muistaisiko kukaan sitä sinkkivoiteen nimeä apteekissa, vai onko ihan tuolla nimellä jos kysyy?
en lapsen kanssa viitsisi lähteä apteekkiin tuon ripuloinnin kanssa, jos saisin jonkun käymään siellä puolestamme ja voisin kertoa tuon rasvan nimen... :flower:

Yhteistyössä