Apu pahaan ummetukseen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen ummikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viljojen imeytymättömät kuidut aiheuttaa ummetusta ja kovaa vatsaa. Liukenevia kuituja saa muista kasvikunnan tuotteista (kasvikset, hedelmät ja marjat).

Eli jätä viljat.

Juo vettä.

Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (joka toimii hyvänä ja luonnollisena ulostuslääkkeenä, joka veden vaikutuksesta muuttuu magnesiumhydroksidiksi).

magnesiumoksidi maksaa 1 sentin päivässä.

Magnesiumoksidia myydään markettien luontaistuotehyllyssä.

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta Pegorion tehosi minulla hyvin kun Levolacilla ei ollut mitään vaikutusta. Turvallinen myös raskausaikana eikä totuta suolta, käytetään pitkinä kuureina myös kroonisen ummetuksen hoitoon (myös pienillä lapsilla). Pegorion pehmentää jos sitä olemassa olevaa ulostemassaa. Suosittelen käyttämään useamman päivän sen jälkeenkin kun helpottaa, ja sit tietysti kaikki luomu-konstit ettei uusi (reilusti nestettä, riittävästi kuitua; luumu, päärynä, marjat on hyvä; banaani, maitotuotteet runsaissa määrin ja sokeriset mehut on huono; liikunta auttaa; joillekin avun tuo maitohappobakteerit!). Mut kumpaakaan raskautta en ole selvinnyt kokonaan ilman tuota lääkettä vaikka "luomu-keinoihin" yritän panostaa, ekalla kerralla kokeilin montaa muuta lääkettä ensin, tuloksetta.

Mä oon tehny microlaxin kanssa niin et sillä "putkella" tökkiny sitä paakkua mikä siellä suolessa tuntuu ja yritän laittaa sen lääkkeen sinne "sivuun",eli ei suoraan ulostepaakkuun vaan yritän saada sen ikään kuin ulosteen ja suolen väliin.

Ylläpitoon mulla raskausaikana ja synnytyksen jälkeen riitti että join paljon vettä ja söin 1 tai 2 purkkia luumusosetta. Siis päivittäin.

Me saatiin apteekista uutta luumun makuista lääkettä. Vettä käskettiin myös antaa pari litraa ja vessassa kannattaa yrittää olla pidempään yrittämässä kakkaa. Parin päivän jälkeen toimii hyvin ja hyvänmakuisena toimii meidän nirppanokalle. Aamulla pitää tosiaan yrittää rauhassa istuskella vessassa lapsen kanssa ja nyt lomalla sekin helpompaa.

Ummetuksen hoito on ruokavalio ja liikkuminen, raskaanakin.
Älä syö nyt juurikaan muuta kuin luumua (soseena, kokonaisena), päärynää ja juot vettä.
Lakritsilla on myös laksatiivinen vaikutus.
Aloita "ruokaremontti": vältä juustoa, mustikkaa, kahvia, teetä, kolajuomia, makeutusaineita; pidä ruokavalio vähäsokerisena. Syö mieluummin pieniä annoksia useammin kuin isoja määriä kerralla.
Liiku myös riittävästi. Kävelylenkki kerran päivässä tai ainakin lisää hyötyliikuntaa.
Käytä ummetusta helpottavia lääkkeitä ajoissa, heti kun tunnistat merkit. Jos ummetus on vaikeampi, voit tarvita säännöllistä lääkitystä. Ensisijainen hoito tulisi olla kuitenkin ruokavalion muuttaminen sopivaksi ja liikunnan lisääminen.

Itse en ainakaan raskaana ollessa halunnut käyttää pitkiä aikoja mitään lääkkeitä. Magnesium tabletit olivat aktiivisessa käytössä. Sitten näin leijonan luola ohjelmassa semmosen jakkaran, joka lupasi kaikenlaista kun kakkaamisen asento muuttuu kuulemma ihmiselle paremmaksi. Koitin aluksi nostamalla jalat kenkätelineen päälle ja huomasin pientä apua. Kakka tuli ilman pinnistelyä. Sitten tilasin semmosen pyttyjakkaran. En ole raskauden jälkeenkään siitä luopunut.

Yhteistyössä