Appivanhemmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai ei ne sellaisia oikeasti ole siis ei olla naimisissa. Niin siis olemme seurustelleet reilun vuoden, emme asu yhdessä, ei olla kihloissa. Mies asuu vanhempiensa isossa talossa heidän kanssaan tosin ihan eri asunnossa. Kaikki on muuten tosi hyvin mutta häiritsee kun olen yksinhuoltaja ja tätä ei tiedä miehen vanhemmat eikä kuulemma saa kertoakaan.
Annanko asian vain olla vai mitä teen? En paljoakaan juttele miehen vanhempien kanssa koska pelkään et vahingossa kerron lapsista. Turvaistuimenkin otan aina pois kun menen miehen luo ettei tämä salaisuus paljastuisi. Mies ei kerro asiasta heille sen takia koska vanhemmat ovat kuulemma vanhanaikaisia eikä yksinhuoltajuus ole suotavaa.
Mua häiritsee salailu ja olen siitä miehellekin sanonut.

Tulee vaan mieleen että millanen tulevaisuus suhteella on jos vielä vuodenkin jälkeen pitää lapsia salailla? MEinaako mies, että jos suhteesta tulee vakavampi, niin lapset laitetaan komeroon siks aikaa kun sen vanhemmat on kylässä?

eihä tota pysty salailee ellei tosiaa laita lapsii komeroon. mihi sä oikee ne lapset viet ku meet appivanhemmille kylää ja nehä näkee sut varmasti viel joku vuos jossai kadulla tms.. ja miten sanot lapsille että menkää sinne komeroo vaa piiloon

Muuten meillä menee todella hyvin ja kyllä mies meillä käy ja hän lapset hyväksyy. Hänen vanhempiensa vaan ei halua asiaa vielä tietävän. Koska sitten. Sitä en tiedä. Ei ole aikaa sanonut milloin kertoo. Yhteenmuuttoa emme ole harkinneetkaan. Haluamme nyt asua erillään vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
eihä tota pysty salailee ellei tosiaa laita lapsii komeroon. mihi sä oikee ne lapset viet ku meet appivanhemmille kylää ja nehä näkee sut varmasti viel joku vuos jossai kadulla tms.. ja miten sanot lapsille että menkää sinne komeroo vaa piiloon

Emme asu samalla paikkakunnalla. Ei ole sitä pelkoa että törmäisimme kaupassa tms. Miehen vanhemmat iäkkäitä jo eivätkä käy juuri missään. Niin ja onhan lapsilla toki isä jonka luona aikaa viettävät kun minä olen miesystäväni luona.

Alkuperäinen kirjoittaja kipa:
Kannattais olla vähän ylpeempi lapsistasi. Häpeä edes vähän kun suostut tollasen miehen petiin joka häpeää parasta mitä oot saanut elämässäs aikaan.

näimpä..eipä taida suhteella olla tulevaisuutta tommosella pelillä,kuin ees voisitte muuttaa yhteen tms. jos lapsia ei saa näkyä tai kuulua ettei vaan appivanhemmat sais tietää :headwall: uskomatonta,kyllä lapsien pitäs tulla jokaisen vanhemman elämässä ensimmäisenä ja lapsien ehdoilla tulis elää...

miehen käytös viestii ettei oikeen oo irrottautunu vanhemmistaan eikä uskalla elää oman tahtonsa mukaan....( paheksuu mitä sitä mitä vanhemmatkin) tai sitten on niin ylikiltti ja suojeleva ettei halua aiheuttaa vanhemmille pahaa mieltä mutta sulle kyllä voi ..... sanattomasti sanoa käytöksellään "häpeä lapsiasi" .....älä sellaiseen suostu.Keskustelkaa asiasta jos mies huomaisi edm asiat itsekin.

Itse tunnen myös pari aikuista miestä, jotka häpeää tiettyjä asioita kun ei uskalla olla oma itsensä vaan haluaa mielummin salata jottei vanhemmat hyökkää henkisesti päälle. Eli tuossa tilanteessa ap:n mies on valinnut vanhempansa eikä sua.

Kuulostaa aika oudolta....

Jotku miehet on vaa saamattomia ja valitsee aina sen polun jolla on vähiten vastuksia. Siis on helpompi vissiin olla kertomatta vanhemmilleen epämieluisiksi tiedettyjä/luultuja asioita.

Koeta vielä puhua miehen kanssa, jos auttais tilannetta. Onko kyseessä tosiaan et appivanhemmat ei hyväksyis vai nolottaako miestä itteään?

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Kannattais olla vähän ylpeempi lapsistasi. Häpeä edes vähän kun suostut tollasen miehen petiin joka häpeää parasta mitä oot saanut elämässäs aikaan.

näimpä..eipä taida suhteella olla tulevaisuutta tommosella pelillä,kuin ees voisitte muuttaa yhteen tms. jos lapsia ei saa näkyä tai kuulua ettei vaan appivanhemmat sais tietää :headwall: uskomatonta,kyllä lapsien pitäs tulla jokaisen vanhemman elämässä ensimmäisenä ja lapsien ehdoilla tulis elää...

Mies on tosi kiltti eikä kai halua vanhempiaan järkyttää tiedolla eli siis et seurustelee yh:n kanssa. Olen kysynyt suoraan et loppuuko suhde sitten jos vanhempansa saa tietää ja sanookin et suhde pitää lopettaa. Hän on sanonut ettei niin tekisi vaan sitten muuttaisi pois itse ja suhde jatkuisi. Mä vaan en ymmärrä miksei heille voi asiasta kertoa.
Lasteni kanssa tulee tosi hyvin toimeen ja hän hyväksyy heidät.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Itse tunnen myös pari aikuista miestä, jotka häpeää tiettyjä asioita kun ei uskalla olla oma itsensä vaan haluaa mielummin salata jottei vanhemmat hyökkää henkisesti päälle. Eli tuossa tilanteessa ap:n mies on valinnut vanhempansa eikä sua.

Niin siis mitä tarkoitat? Viimeinen lause

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mies on tosi kiltti eikä kai halua vanhempiaan järkyttää tiedolla eli siis et seurustelee yh:n kanssa. Olen kysynyt suoraan et loppuuko suhde sitten jos vanhempansa saa tietää ja sanookin et suhde pitää lopettaa. Hän on sanonut ettei niin tekisi vaan sitten muuttaisi pois itse ja suhde jatkuisi. Mä vaan en ymmärrä miksei heille voi asiasta kertoa.

minulle tulis ainakin tuossa tilanteessa tunne et valitsee vanhempansa sinun sijasta,ja niinku lapset ei mahtus hänen "kuvioon"..eihän suhteella voi mitenkään olla tulevaisuutta jos ei siinä olla "puhtain paperein".mut eipä kuulu mulle..

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Kuulostaa aika oudolta....

Jotku miehet on vaa saamattomia ja valitsee aina sen polun jolla on vähiten vastuksia. Siis on helpompi vissiin olla kertomatta vanhemmilleen epämieluisiksi tiedettyjä/luultuja asioita.

Koeta vielä puhua miehen kanssa, jos auttais tilannetta. Onko kyseessä tosiaan et appivanhemmat ei hyväksyis vai nolottaako miestä itteään?

Oikeastaan, kun olemme asiasta jutelleet niin mieheni on sitä mieltä et hänen vanhempansa kiukuttelisi joitakin päiviä asiasta ja sitten olisi kai ihan ok. Miehellä pitäisi olla vaimona hyvin koulutettu nainen. En ole hyvin koulutettu mutta on minulla kaksi ammattia. Niin ja mies ei ole käynyt kuin peruskoulun. Siitä kuulemma vanhemmat sohlasivat pitkän aikaa. Ja mainittakoon vielä että meillä on ikää jo reilut 30 ja miehen vanhemmat ovat yli 70

minulle tulis ainakin tuossa tilanteessa tunne et valitsee vanhempansa sinun sijasta,ja niinku lapset ei mahtus hänen "kuvioon"..eihän suhteella voi mitenkään olla tulevaisuutta jos ei siinä olla "puhtain paperein".mut eipä kuulu mulle..

Olen minäkin asiaa noin miettinyt et en oikein uskalla olla täysillä aina mukana kun on pieni pelko siitä et mitä tapahtuu jos salaisuus paljastuu.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Tulee vaan mieleen että millanen tulevaisuus suhteella on jos vielä vuodenkin jälkeen pitää lapsia salailla? MEinaako mies, että jos suhteesta tulee vakavampi, niin lapset laitetaan komeroon siks aikaa kun sen vanhemmat on kylässä?

Tää mullekin tuli mieleen, että mitä jos suhde jatkuu?

No kuulostaa siltä, ettei suhteella ole tulevaisuutta, ainakaan niin kauan kuin vanhemmat ovat elossa.
Ettehän te voi yhteistä tulevaisuuttakaan harkita, koska silloinhan paljastuisi, että sinulla on lapsia.

Itse toteaisin, että se on sitten ohi, tai olisin todennut jo heti ekan kerran kuultuani jotain noin outoa, ettei saa paljastua että olet yh.

[

Mies on tosi kiltti eikä kai halua vanhempiaan järkyttää tiedolla eli siis et seurustelee yh:n kanssa.

Jos vanhemmat ovat noin vanhanaikaisia, ja muutenkin, niin kai heitä järkyttää sekin, jos saavat tietää poikansa valehdelleen heille yli vuoden!
Salailu on mun mielestä valehteluun verrattavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
[

Mies on tosi kiltti eikä kai halua vanhempiaan järkyttää tiedolla eli siis et seurustelee yh:n kanssa.

Jos vanhemmat ovat noin vanhanaikaisia, ja muutenkin, niin kai heitä järkyttää sekin, jos saavat tietää poikansa valehdelleen heille yli vuoden!
Salailu on mun mielestä valehteluun verrattavaa.

Olen samaa mieltä, että salailu on valehtelemista. Olen ap ja olen koittanut miehellekin selittää, että itse äitinä loukkaantuisin siitä jos ei lapseni luottaisi minuun eikä siis uskaltaisi tuollaista kertoa.

Yhteistyössä