Antti heitettiin junasta keskelle korpea - Konduktööri ei suostunut joustamaan lipun maksamisessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki MaalaisValittajat: Olisko parempi vaihtoehto ollut viedä matkustaja perille missä poliisit olisivat vieneet hänet putkaan? Siitä vasta meteli olisi syntynyt kun alaikäinen viedään putkaan junalipun puuttumisen takia. 16-vuotias on rikosoikeudellisessa vastuussa petoksesta. Henkilökunta päästi pojan kuin koira veräjästä.

Kun poika jäi korpiasemalle so what? Taksissa ainakin käy Visa Electron.

Ja niille jotka väittävät ettei 16-vuotias saa luottokorttia.... vanhempien korttiin sidotun rinnakkaiskortin saa mm. amexilla ja dinerisillä jo 16-vuotiaana.

Ei tuo mikään petos ole. Sen sijaan konduktööriä pitäisi mielestäni syyttää heitteillejätöstä ja VR pitäisi tuomita maksamaan pojalle korvauksia. Juuri hiljattain jättivät pulaan myös äidin ja vauvan.

Vastaava tilanne olisi jos joku menisi vahingossa väärän lipun kanssa Finnairin koneeseen ja sitten matkalla sanottaisiin, että lippu ei kelpaa, laskuvarjo selkään ja tuupattaisiin koneesta pihalle ja tipahtaisi johonkin korpeen, tai jätettäisiin välilaskun aikana johonkin Timbuktuun.

Alkuperäinen kirjoittaja pata kattilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Graaviksi asian tekee myös se, että mun lapsi on näkövammainen. Oli tää konnari sanonu, että lueppa itse saatko selvää lipusta ja mun teini oli siihen että jos haluat vilkaista mun näkövammaiskorttia tässä, että en kyllä saa selvää isommastakaan tekstistä tän vuoksi. Johon konnari alko sitti miettiä missä nakkaa sen lapsen pois junasta :/ Olis pitäny munki iltalehteen ottaa yhteyttä vissii :D
Lapsesi oli nenäkäs.

Ehkäpä konnarikaan ei saanut lipusta selvää.

Lapsi oli fiksu. Ja konnarin pitää hakeutua uuteen työhön jos ei enää näe lippuja lukea, asemallahan oli sanottu, että lippu on ihan kunnollinen ja siitä saa hyvin selvää. Tämän osan hemulin tekstistä sinä vaan ovelasti poistit. ;)

Onhan se tämäkin yksi tapa päästä lehtiin. Mulla ihmetyttää se, että kaikki on nykyisin jonkun muun vastuulla. Eikö ihmisillä ole enää mitään vastuuta itsellään?

Jos on lähdössä matkalle ja tietää siitä etukäteen, niin miksi ei voi lippua ostaa valmiiksi? Minusta tää haiskahtaa ihan julkisuustempulta. Vastahan tuosta electronin kelpaamattomuudesta oli lehdissä - ja poika (tai perhe) hoksasi, että nyt pääsee helpolla lehteen ja päivän julkkikseksi :(

Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Vastaava tilanne olisi jos joku menisi vahingossa väärän lipun kanssa Finnairin koneeseen ja sitten matkalla sanottaisiin, että lippu ei kelpaa, laskuvarjo selkään ja tuupattaisiin koneesta pihalle ja tipahtaisi johonkin korpeen, tai jätettäisiin välilaskun aikana johonkin Timbuktuun.
No ei todellakaan ole mitään vastaavaa tuossa tilanteessa.

Plus koneeseen ei pääse väärällä lipulla.

Muuta sinä Ameriikkaan jos korvauksien perään olet. Suomalaisessa oikeuskäytännössä ei ole mitään rangaistusvahingonkorvauksia ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onhan se tämäkin yksi tapa päästä lehtiin. Mulla ihmetyttää se, että kaikki on nykyisin jonkun muun vastuulla. Eikö ihmisillä ole enää mitään vastuuta itsellään?
Aivan niin!

Yhteistyössä