Antakaa mulle tätimäinen Kiuru mieluummin, kuin teinipissis Marin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et kertonut, kun jankkasit, et kaks ainetta. Olin myös oikeessa, kun sanoin, et aihetta. Toi on väärin ilmaistu, jos yhtä ainetta kokeillaan kaksi kertaa.
Aine on aine ja aihe on aihe.

Mä en aio olla noin törkee vanhus viis-kuuskymppisenä. Sä vaan haastat riitaa jatkuvasti. Onko teillä 80-luvulla kirjottaneilla jotenkin suuria haasteita käytöksessä.. Ihmeellistä.

Toistan vielä: 1970-luvulla ylioppilaskirjoituksissa äidinkielessä kirjoitettiin kaksi ainetta

Aiheet eri mutta kaksi ainetta.

Hyvä kommentti ja joo muistan, miten Sofi Oksastakin "ruodittiin". Älykäs nainen.

Mä lähentelen kuuttakymmentä pikku hiljaa, mutta en onneksi kuulu niihin, jotka arvostelee nuoria naisia kovaäänisesti, päinvastoin. Tässäkin ketjussa olen sitä tuonut esiin.
Oppinu ainakin. Mä en ole niin kauheadti tutustunu sen ajatuksiin, mut tuntee ainakin oman alansa. Yhden haastattelun kerran näin.
Mut onhan se ihan hirveetä, jos on rastat ja värejä hiuksissa. Hui. Eihän sitä yhtään sit osaa suhtautuu semmoseen😄

Anteeksi joo, se yleistys oli liian kärkevä. Täytyy täsmentää sitä jotenkin. Ehkä konservatiiviset 60:set naiset. Tai niin, tällä palstalla se on niin, mut irl osaa ne miehet samalla tavalla. Eiköhän siinä kuitenkin ole pointtina oman ahdistuksen purkaminen. Kun on itse ollut puristuksissa, täytyy olla se joku toinen, jonka voi rajata heikommaksi ja jonka yläpuolelle voi asettua sit arvosteleen.

Oppinu ainakin. Mä en ole niin kauheadti tutustunu sen ajatuksiin, mut tuntee ainakin oman alansa. Yhden haastattelun kerran näin.
Mut onhan se ihan hirveetä, jos on rastat ja värejä hiuksissa. Hui. Eihän sitä yhtään sit osaa suhtautuu semmoseen

Anteeksi joo, se yleistys oli liian kärkevä. Täytyy täsmentää sitä jotenkin. Ehkä konservatiiviset 60:set naiset. Tai niin, tällä palstalla se on niin, mut irl osaa ne miehet samalla tavalla. Eiköhän siinä kuitenkin ole pointtina oman ahdistuksen purkaminen. Kun on itse ollut puristuksissa, täytyy olla se joku toinen, jonka voi rajata heikommaksi ja jonka yläpuolelle voi asettua sit arvosteleen.

Olen seurannut/seuraan vaihtelevasti häntä somessa. Varsinkin korona-aikaan hänen livelähetyksensä olivat kivoja. Hän kokkaili ja sitten tietysti puhuttiin kirjallisuudesta. Piti omaa lähetystä etäopetuksessa oleville oppilaillekin, jos heillä oli jotakin kysyttävää kirjallisuudesta ja kirjoittamisesta. Kiva idea minusta :)

Ne on varmaan muita naisia suurimmaksi osaksi, jotka tykkäilee..? Niinkuin echo. Se kannustaa itsenäiseen ajatteluun jatkuvasti ja siihen, että naiset uskaltaa olla, mitä on. *sarkasmia.
Onko historiassa ollut ajanjaksoa, jolloin naisen ulkonäöstä ei olla puhuttu? Ei taida. Ja suuri osa tästä paineesta johtuu siitä, että toisten tyyliä nostetaan tikun nokkaan. Vähän, kuin tää keskustelu, jota käydään. Nainen näyttää liian.. Nainen käyttäytyy liian... Plaaplaaplaa.
Se, että naista kohdellaan sellaisena objektina, johtuu pitkälti patriarkkaarisesta ja konservatiivisesta historiasta.
Tyyli ei auta siihen, etteikö arvosteltaisi. Halonen pukeutui usein tönäkästi ja sitä arvosteltiin usein.
Et kyl ne paineet varmaan syntyy siitä jatkuvasta arvostelusta. Vai mitä echo sanoo..?
Otetaan tykkäysnapit pois ja lakataan jauhamasta, voiko pääministerin polvi näkyä, vai alottaako se maailmanlopun ja tuhoaa poliisin.
Kerropa yksikin Suomen pressa tai ministeri joka on menny revityissä farkkushortseissa jossai festareilla.

Eikä Stubbikaan ole ulkonäkökritiikiltä välttyny, vaikka sen shortsit sentään oli asialliset.

Jokainen voi yksilönä olla sinut ulkonäkönsä kanssa, mut kyl viimeistään julkisuus ruotii saumat. Tuli mieleen Sofi Oksanen. Senkin lookia arvosteltiin kovin sanoin.
Joo, hyvä kun sanoit. Et tahdo sille mitään anoreksiaa.

Mä en tiedä, miks just tommiset 60:set lihavat naiset arvostelee nuoria kaikkein kovaäänisimmin. Echolla oli vasta painokriisi. Kohdistais sen energian johonkin terveempään, kuin muiden arvosteluun.
Käske tyttös vastata aina muille, jos ne kommentoi, et on ylpee siitä!
joo toi oli kyl hyvä neuvo. kävin just tossa kaupassa ni siinä oli joukko teinei ja sieltä yks tyttö osoitteli ja nauroi pilkallisesti. huh onneksi en ole enään teini iässä. mä oon joutunut puuttuun sellaseenkin et kun telkkaria sukulaisilla kattonu ni ne arvostellut kovin sanoin esim tatuoitui ihmisiä kuinka hirvittäviä ovat ja tyttö kuullut ne arvostelut. ni sit oon näyttänyt kuvia tatuoiduista ja sanonut et nekin on ihmisiä eikä mitään hirvityksiä. et kaikista ihmisryhmistä voi löytyä helmiä ja ulkonäkö ei merkkaa kuinka hieno ihminen voi olla.
mulla on toi sofi oksas kohu mennyt ohitte. sellanen mysteeri nainen. en ole lukenut hänen kirjojaan.
e

Kerropa yksikin Suomen pressa tai ministeri joka on menny revityissä farkkushortseissa jossai festareilla.

Eikä Stubbikaan ole ulkonäkökritiikiltä välttyny, vaikka sen shortsit sentään oli asialliset.

Menehän nyt jo levolle, Echo. Kertakaikkisen liikaa tämä sun vauhkoaminen on tänään(kin) ollut. Tosiaan keski-ikäisenä kannattaa siitä sydänterveydestäkin pitää huolta.

Menehän nyt jo levolle, Echo. Kertakaikkisen liikaa tämä sun vauhkoaminen on tänään(kin) ollut. Tosiaan keski-ikäisenä kannattaa siitä sydänterveydestäkin pitää huolta.
Ai kun mielipiteet ei miellytä niin alkaa huoli mun sydänterveydestä? Kas kun ennen et ole siitä välittäny.

Olen seurannut/seuraan vaihtelevasti häntä somessa. Varsinkin korona-aikaan hänen livelähetyksensä olivat kivoja. Hän kokkaili ja sitten tietysti puhuttiin kirjallisuudesta. Piti omaa lähetystä etäopetuksessa oleville oppilaillekin, jos heillä oli jotakin kysyttävää kirjallisuudesta ja kirjoittamisesta. Kiva idea minusta
Jaa? Missä päin somea? Ne vois olla vielä siellä, voisin vilkaista. On hyvä aina välillä yrittää muistuttaa itseään kirjallisuudesta, vaikka meinaakin hautautua töihin.

Marin.

Mitäpä, jos palailisit keskusteluun taas huomenna hyvin nukutun yön jälkeen. Jos ne farkkushortsit nyt ei ihan vielä aiheuta kaaosta ja hävitä setämiehiä maapallolta..

joo toi oli kyl hyvä neuvo. kävin just tossa kaupassa ni siinä oli joukko teinei ja sieltä yks tyttö osoitteli ja nauroi pilkallisesti. huh onneksi en ole enään teini iässä. mä oon joutunut puuttuun sellaseenkin et kun telkkaria sukulaisilla kattonu ni ne arvostellut kovin sanoin esim tatuoitui ihmisiä kuinka hirvittäviä ovat ja tyttö kuullut ne arvostelut. ni sit oon näyttänyt kuvia tatuoiduista ja sanonut et nekin on ihmisiä eikä mitään hirvityksiä. et kaikista ihmisryhmistä voi löytyä helmiä ja ulkonäkö ei merkkaa kuinka hieno ihminen voi olla.
mulla on toi sofi oksas kohu mennyt ohitte. sellanen mysteeri nainen. en ole lukenut hänen kirjojaan.
e
No meillä oli muuten nuoruudessa vielä, saako miehillä olla pitkä tukka tai korvakorua. Jos oli korvis, nii se oli merkki homoudesta sitten se.
Oli virkistävä se bussikuski siinä hameessa edellisten helteiden aikaan, kun ihmiset nukku marketeissa ja tuli sana käristyskupoli. Saikohan se muuten pitää työnsä.. En muista..

Jaa? Missä päin somea? Ne vois olla vielä siellä, voisin vilkaista. On hyvä aina välillä yrittää muistuttaa itseään kirjallisuudesta, vaikka meinaakin hautautua töihin.
joo kirjallisuus on hieno asia. viikolla 29 tulee vihdoin kahdeksan osaisen kirjan viimeinen teos ja saan ihan huikeen kirja sarjan päätökseen. toki koen haikeutta kun se loppuu 8n ollut niin mahtava sarja. kirjastoon vaan kaikki parasta nollausta kun pääsee seikkailuun mukaan.

Ai kun mielipiteet ei miellytä niin alkaa huoli mun sydänterveydestä? Kas kun ennen et ole siitä välittäny.
Ei siinä varmasti miellyttävyydellä ole tekemistä. Onhan sulle viihdyttävä nauraa, et farkkushortseista alkaa nyt poliisin rappeutuminen.. Vai miten se meni..
Mut joo, kyl mäkin nyt alan huolestua, kun on helteet ja kaikki. Et juo vettä ja mee sinne pehkuihin.

joo kirjallisuus on hieno asia. viikolla 29 tulee vihdoin kahdeksan osaisen kirjan viimeinen teos ja saan ihan huikeen kirja sarjan päätökseen. toki koen haikeutta kun se loppuu 8n ollut niin mahtava sarja. kirjastoon vaan kaikki parasta nollausta kun pääsee seikkailuun mukaan.

Joo siitä jää sellainen eräänlainen tyhjyyden tunne, kun jokin itseä miellyttävä kirja tai jopa kirjasarja päättyy. Haluatko vinkata, mistä oli kyse? :)

No meillä oli muuten nuoruudessa vielä, saako miehillä olla pitkä tukka tai korvakorua. Jos oli korvis, nii se oli merkki homoudesta sitten se.
Oli virkistävä se bussikuski siinä hameessa edellisten helteiden aikaan, kun ihmiset nukku marketeissa ja tuli sana käristyskupoli. Saikohan se muuten pitää työnsä.. En muista..
lapissa kun oltiin exän kanssa tossa vuosia sitten ni paikalliset nuorukaiset karvanoppa corollallaan tuli huuteleen et hipit hittoon täältä. et peräkylliläkin osataan. miten voikaan erinäköiset aiheuttaa niin paljon suuttumusta en ymmärrä.

Joo siitä jää sellainen eräänlainen tyhjyyden tunne, kun jokin itseä miellyttävä kirja tai jopa kirjasarja päättyy. Haluatko vinkata, mistä oli kyse?
joo just se tyhjyyden tunne tulee. et löytääkö enään hyvää kirjaa ja kaikki tuntuu tylsiltä sen jälkeen. mut kirjastossa mä oon antanut aina sen tunteen viedä et toi on hyvä kirja ja ottanut sen sitten matkaan. mä aattelin säästää ton vikan kirjan lapin matkalle kun meen junalla sinne elokuussa ni on kivaa lukemista matkan ajaksi :). varasin kirjastossa jo kuukausia sitten et mä saan sen hetikun tulee.
no se on fantasia seikkailu sarah j maasin. throne of clash. siinä on haltioita,ritareita salamurhaajia ja mahtiporttei maailmojen välillä ja taikuutta ja rautahammas noitia. sekä pimeyden kunigas erawan joka on valgi ruhtinas. paljon rakkaus stoorei ja erotiikkaakin kuvataan hyvin. siinä on ihan hitosti kaikkee. mahtikivillä on orjuutettu ihmisiä joiden veri haisee pahalle ja on mustaa kun valgi demoni on vallannut ne. mä niin tykkään ritariajoista. olis kiva nähdä sarja siitä kaikesta. siis toi sarja on saannut mut monesti liikuttumaan kuinka kauniita kohtauksia on saannut kirjjoitettua ja rakkaita siis enmä tiedä se on vaan vau. se saa tunteita heräämään et jee sekin lurjus selvisi sittenkin. tule jo :)

Yhteistyössä