Antakaa mulle neuvoja kun nyt pian aloitan laihdutuksen!!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Eli siis olen tilannut postimyynnistä crosstrainerin ja saan sen haettua perjantaina. Ylipainoa on reilusti ja tavoitteena olis tiputtaa vähintään 35kg.

Vien tytön joka aamu pyörällä 1½km päähän hoitoon ja pyöräilen saman verran matkahuoltoon. Haen tytön hoidosta pyörällä 2-3 kertaa viikossa. Ruokailutottumuksia pitää tietysti muuttaa ja vähentää kaikenlaisen hyvän syöntiä.

Nyt vain mietin, että kuinkahan usein viikossa mä kuntoilisin sillä crosstrainerillä? Ja kuinka pitkään? Kun liian rajustihan ei saa aloittaa. Lisäksi voisin käydä kävelylenkillä pari kertaa viikossa. Hydrobicin aloitan sitten syksymmällä kun täällä ne kurssit alkaa.

Myös koulussa tule liikuntaa, kun ollaan vähintän kahtena päivänä viikossa keittiöllä. Osa-aikaisessa työssä baarissa tulee myös välillä aika hyvin liikuntaa jos on kiireinen ilta.

Eli antakaas nyt hyviä vihjeitä! =) :flower:

Pidä ainakin kerran viikossa tuhannen kalorin päivä. Eli ostat kaupasta kaappiin valmiiksi tuotteita joiden energiamäärän tiedät, etkä syö sen vrk:n aikana enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Pidä ainakin kerran viikossa tuhannen kalorin päivä. Eli ostat kaupasta kaappiin valmiiksi tuotteita joiden energiamäärän tiedät, etkä syö sen vrk:n aikana enempää.

onko toi tuhat paljo vai vähän?

Tätä juttua en olekaan aiemmin kuullut. Millä tavoin tästä on hyötyä?

Niin joo unohdin mainita sen, että juon päivässä vähintään 2 litraa vettä. Vettä juomalla saa ainakin hetkeksi näläntunteen pois ja onhan se tärkeää juoda tarpeeksi vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Eli siis olen tilannut postimyynnistä crosstrainerin ja saan sen haettua perjantaina. Ylipainoa on reilusti ja tavoitteena olis tiputtaa vähintään 35kg.

Vien tytön joka aamu pyörällä 1½km päähän hoitoon ja pyöräilen saman verran matkahuoltoon. Haen tytön hoidosta pyörällä 2-3 kertaa viikossa. Ruokailutottumuksia pitää tietysti muuttaa ja vähentää kaikenlaisen hyvän syöntiä.

Nyt vain mietin, että kuinkahan usein viikossa mä kuntoilisin sillä crosstrainerillä? Ja kuinka pitkään? Kun liian rajustihan ei saa aloittaa. Lisäksi voisin käydä kävelylenkillä pari kertaa viikossa. Hydrobicin aloitan sitten syksymmällä kun täällä ne kurssit alkaa.

Myös koulussa tule liikuntaa, kun ollaan vähintän kahtena päivänä viikossa keittiöllä. Osa-aikaisessa työssä baarissa tulee myös välillä aika hyvin liikuntaa jos on kiireinen ilta.

Eli antakaas nyt hyviä vihjeitä! =) :flower:

sulla on sen verran kova tavoite, että tarvitset kunnon infopaketin tai asiantuntijan ohjelman. muuten voi käydän niin, että jos ei heti ala tapahtumaan niin turhaudut ja laihdutus jää sikseen.

oisko sulla työterveys- tai kouluterveydenhoitajalle mahdollisuutta? kävisit juttelemassa ja saamassa ohjeita.

ja lisäksi hankit kaiken mahdollisen tiedon. kirjoista, netistä... katsot "olet mitä syöt". toimii shokkihoitona.. Gillian McKeithin kirjan voisit hakea jostain...

laihdutus on teoriassa yksinkertaista; täytyy kuluttaa enemmän kuin syö. MUTTA on erittäin vaikeaa toteuttaa käytännössä. siksi suosittelen hakevasi kaiken mahdollisen tiedon ja tuen.

tsemppiä! toivottavasti kohta "näemme" kevyemmän Scarletin :)

Tuhat kaloria on tosi vähän.
Sanotaan että pitäisi syödä 1500 kaloria päivässä, muuten ei laihdu.

Minä tässä jo varmaan vuoden miettinyt stepperiä ja aloitusta Lentoemo-dieetillä, mutta en saa mitään aikaseksi... :/

Nutris.fi sivuilla on äärettömän hyvä kalorienlaskenta ohjelma. Jos mulle tulee joskus tarve laihduttaa niin käytän ehdottomasti sitä. Mulla oli se joskus kokeilussa 7pv ja se ainakin selvensi mulle hyvin tuon kaloreiden laskemisen, liikunnan yms. päivän perusaineenvaihdunnan kulutuksen.
Joka tapauksessa paljon tsemppiä laihdutukseesi!

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:

Minä tässä jo varmaan vuoden miettinyt stepperiä ja aloitusta Lentoemo-dieetillä, mutta en saa mitään aikaseksi... :/

mikä on lentoemo-dieetti?

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:

Mä kyllä laihduin vallan mainiosti noin tuhannen kilokalorin dieetillä, paino tippui noin kilon viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:

onko toi tuhat paljo vai vähän?

Se on aika pirun vähä, mutta tarkoittanee oikeasti kirjoittaja 1000 kilokaloria.

Koska sulla koulussa on erittäin hyvä salaattipöytä, niin alotappa siitä että otat vain salaatin ja jätät perunat ja leivät yms. hiilarit ottamatta ja otat vain lihan sen salaatin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja painonhallitsija:
sulla on sen verran kova tavoite, että tarvitset kunnon infopaketin tai asiantuntijan ohjelman. muuten voi käydän niin, että jos ei heti ala tapahtumaan niin turhaudut ja laihdutus jää sikseen.

oisko sulla työterveys- tai kouluterveydenhoitajalle mahdollisuutta? kävisit juttelemassa ja saamassa ohjeita.

ja lisäksi hankit kaiken mahdollisen tiedon. kirjoista, netistä... katsot "olet mitä syöt". toimii shokkihoitona.. Gillian McKeithin kirjan voisit hakea jostain...

laihdutus on teoriassa yksinkertaista; täytyy kuluttaa enemmän kuin syö. MUTTA on erittäin vaikeaa toteuttaa käytännössä. siksi suosittelen hakevasi kaiken mahdollisen tiedon ja tuen.

tsemppiä! toivottavasti kohta "näemme" kevyemmän Scarletin :)

Kouluterveydenhoitajalle on mahdollisuus mennä. Olen aina välillä katsonut "olet mitä syöt" ja kyllä niissä aika hyviä ohjeita tulee.

Mä olen niin monta vuotta suunnitellut laihduttavani, että nyt se on pakko tehdä. Nyt mulla on kaikkein paras fiilis laihdutukseen, ehkä siihen innostaa 200?:n laite jota ei voi hinnan takia jättää käyttämättä! :laugh: :laugh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska sulla koulussa on erittäin hyvä salaattipöytä, niin alotappa siitä että otat vain salaatin ja jätät perunat ja leivät yms. hiilarit ottamatta ja otat vain lihan sen salaatin kanssa.

Mistäs sä tiedät, että meillä on erittäin hyvä salaattipöytä koulussa? :D

Kannattaa olla välietappeja, kun pudottaa paljon painoa. Ja tietty joku "palkinto" itselle aina etapeittain, tyyliin -5kg ja kosmetologille, -10kg kohdalla saa luultavasti jo ostaa pienempiä vaatteita jne.

Tsemppiä matkaan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Kannattaa olla välietappeja, kun pudottaa paljon painoa. Ja tietty joku "palkinto" itselle aina etapeittain, tyyliin -5kg ja kosmetologille, -10kg kohdalla saa luultavasti jo ostaa pienempiä vaatteita jne.

Tsemppiä matkaan!!!

Ja sitten kun on -15 kiloa, saa vetää viikon pelkkiä hampurilaisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja familia:
Scarlett - laitathan mullekin vinkkeja mita saat terveydenhoitajalta. Tarvii kans monta vinkkia ihan muistutukseksi.
Motivaatiota sulle :wave:

Siinä saattaa kestää ennenkuin saan niitä ohjeita. Riippuu ihan kuinka terkkari on meidän koululla. Mutta laitan vaikka sulle y-viestiä jos saan jotain hyviä neuvoja! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mistäs sä tiedät, että meillä on erittäin hyvä salaattipöytä koulussa? :D

No olenpa siellä ollut joskus opiskelemassa, tuskinpa se kyllä enää niin hyvä kuin aikoinaan.

Yhteistyössä