Antakaa ihmisten juoda rauhassa olutta

  • Viestiketjun aloittaja Oluen ystävä karpaasi
  • Ensimmäinen viesti
Oluen ystävä karpaasi
Olen törmännyt uuteen ilmiöön Suomessa. Olemme pari kertaa kaverin/kavereiden kanssa raskaan duunipäivän tai urheilusuorituksen jälkeen käyneet hakemassa muutaman oluen jota nautimme puistonpenkillä tai vastaavassa paikassa.

Jotkut vanhemmat naisihmiset mulkoilevat vihaisesti, joku saattaa kommentoida jotain typerää.

Yksi tai kaksi olutta ei tarkoita, että ihminen on alkoholisti, se ei myöskään tarkoita että ihminen on humalassa tai raavas mies tulee humalaan yhdestä tai kahdesta oluesta.

Olut on virvoitusjuoma ja nautintoaine siinä missä on mikä tahansa limonaadi. On pikkuhiljaa ruvennut kypsyttämään joidenkin lähes sairas suhtautuminen mitä tulee minkä hyvänsä alkoholijuoman nauttimiseen.

Täälläkin varmasti pyörii näitä mulkoilijoita ja ihmisiä jotka eivät pysty ymmärtämään, että jotkut tykkäävät nauttia yhden tai kaksi olutta silloin tällöin ihan ulkosalla ja se ei tee kenestäkään alkoholistia tai häirikköä.

Hyvää kesää kaikille. Elä ja anna toisten elää, löysätkää sitä pipoa pikkuisen edes kesällä.
 
"vieras"
Pikkasen junttia juoda jossain puiston penkillä. Mun mielestä aikuiset ihmiset voi hakeutua kaupungissa baariin tai sitten mennä jonnekin omalle takapihalle nauttimaan ne oluet.

Eli en usko, että ne mummot on sitä bisseä paheksunut, vaan lähinnä sitä paikan valintaa.
 
just
sama jos kotona juo kaksi olutta tai JOULUNA lasin viiniä ja lapset ovat kotona. herranen aika lapset pitää ottaa huostaan KOSKA ALKOHOLI EI KUULU LASTEN SILMILLE VARSINKAAN JOULUNA!!!! vittu mitä tiukkapipoja on tämä maa pulollaan.
 
Oluen ystävä karpaasi
[QUOTE="vieras";26408817]Pikkasen junttia juoda jossain puiston penkillä. Mun mielestä aikuiset ihmiset voi hakeutua kaupungissa baariin tai sitten mennä jonnekin omalle takapihalle nauttimaan ne oluet.

Eli en usko, että ne mummot on sitä bisseä paheksunut, vaan lähinnä sitä paikan valintaa.[/QUOTE]

Minusta on ihan hyvä puuttua häiriökäyttäytymiseen, mutta on aivan absurdia tehdä jotain omituisia oletuksia sen perusteella jos jollain on oluttölkki kädessä. Kyse on vain tämän ihmisen ennakkoluuloista. Rupeaa pikkuhiljaa tulemaan mitta täyteen jos tässä maassa ei saa rauhassa nauttia kesästä juomalla muutaman oluen.

Kuinka junttia on juoda ulkosalla olutta, niin minusta se on täysin epäolennaista. Kyse on lähinnä siitä, että tälläiset ihmiset pilaavat toisten tunnelman ja hyvän fiiliksen.

Suomessa on näköjään vallalla sellainen käsitys, että jokainen alkoholia nauttiva ihminen on vähintään alkoholisti tai jotain vielä pahempaa. En kuitenkaan ikinä kuule samanlaista mussutusta ja kitinää italialaisten tai espanjalaisten viinikulttuurista, se on jotain aivan upeaa ja mahtavaa. Mutta olut on joidenkin mielestä pahuuden ruumiillistuma.
 
"Minna"
Monella paikkakunnalla tuollainen julkinen juominen on kielletty ja siitä voi saada sakot ja poliisit kaatavat juomat pois. Ei sillä, että itse tulisi aina noudatettua tuota. :D

Itsekin pidän oluesta, mutta ei se ole kuten mikä tahansa limsa tai virvoitusjuoma. Jos näin olisi, niin ei sen ostamiseen olisi ikärajaa. Ei limsoista yms. tule humalaan eikä ne vaurioita maksaa kuten alkoholi. Ei limsatkaan mitään elimistölle parhainta ole ja vesi olisi parhain janojuoma. Alkoholi myös voi aiheuttaa todella pahan riippuvuuden ja tuhota elämän. Kuinka monelle on noin käynyt limsan takia?
 
ssss
No sinähän teet rikkeen juomalla julkisella paikalla. Mietitkö ollenkaan että se pahennus voi tulla siitä?

Ja tuli vaan mieleen että olut kyllä nollaa aika mukavasti minkä tahansa urheilusuorituksen mukanaan tuoman edun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oluen ystävä karpaasi;26409021:
En kuitenkaan ikinä kuule samanlaista mussutusta ja kitinää italialaisten tai espanjalaisten viinikulttuurista, se on jotain aivan upeaa ja mahtavaa. Mutta olut on joidenkin mielestä pahuuden ruumiillistuma.
Indeed. Mutta tervetuloa tänne Saksaan nauttimaan upeasta olutkulttuurista. Ketään ei kiinnosta vaikka työpäivän jälkeen metrossa nauttisit puku tai vaikka remppahaalarit päällä oluen, puistoissa pullonkerääjät myyvät samalla kylmää kaljaa. Biergarteneissa vehnäolut virtaa aamuun asti...
 
Oluen ystävä karpaasi
[QUOTE="Minna";26409045]Monella paikkakunnalla tuollainen julkinen juominen on kielletty ja siitä voi saada sakot ja poliisit kaatavat juomat pois. Ei sillä, että itse tulisi aina noudatettua tuota. :D

Itsekin pidän oluesta, mutta ei se ole kuten mikä tahansa limsa tai virvoitusjuoma. Jos näin olisi, niin ei sen ostamiseen olisi ikärajaa. Ei limsoista yms. tule humalaan eikä ne vaurioita maksaa kuten alkoholi. Ei limsatkaan mitään elimistölle parhainta ole ja vesi olisi parhain janojuoma. Alkoholi myös voi aiheuttaa todella pahan riippuvuuden ja tuhota elämän. Kuinka monelle on noin käynyt limsan takia?[/QUOTE]

Tiedätkös minkätakia vertasin sitä limonaadiin, koska jos aikuinen mies nauttii yhden tai kaksi olutta silloin tällöin on se lähinnä virkistysjuoma. Et tule humalaan ja haittavaikutuksia tuskin on ja jotkut väittävät päinvastaista eli alkoholi on ihmiselle hyväksi kun sitä nauttii joskus pieniä määriä.

Koko avauksen pointti ei tunnu aukeavan, pointti on lähinnä siinä, että pitääkö aina olettaa ihmisistä pahinta ja pilata toisten hyvä fiilis ja ilta.

Uskokaa nyt jo hyvällä, kaikkien ei tarvitse juoda satoja litroja olutta, jotkut pitävät oluen mausta ja juovat joskus ihan huvikseen muutaman. Ei oluesta kannata tehdä itselleen mitään mörköä.
 
Blue
[QUOTE="Minna";26409045]Monella paikkakunnalla tuollainen julkinen juominen on kielletty ja siitä voi saada sakot ja poliisit kaatavat juomat pois. Ei sillä, että itse tulisi aina noudatettua tuota. :D

Itsekin pidän oluesta, mutta ei se ole kuten mikä tahansa limsa tai virvoitusjuoma. Jos näin olisi, niin ei sen ostamiseen olisi ikärajaa. Ei limsoista yms. tule humalaan eikä ne vaurioita maksaa kuten alkoholi. Ei limsatkaan mitään elimistölle parhainta ole ja vesi olisi parhain janojuoma. Alkoholi myös voi aiheuttaa todella pahan riippuvuuden ja tuhota elämän. Kuinka monelle on noin käynyt limsan takia?[/QUOTE]

Itseasiassa aika monelle. Todella monella ihmisellä on esim. coca cola- pepsi- tai energiajuomariippuvuus josta on ihan yhtä vaikea päästä eroon kuin alkoholiriippuvuudestakin.
 
No sinähän teet rikkeen juomalla julkisella paikalla. Mietitkö ollenkaan että se pahennus voi tulla siitä?
Höpö höpö. Alkoholin juominen julkisella paikalla ei ole kiellettyä.

"Nauttimiskielto ei liioin koske alkoholijuoman nauttimista puistossa tai vastaavalla yleisellä paikalla. Alkoholin nauttiminen sekä siihen liittyvä oleskelu ja käyttäytyminen eivät kuitenkaan saa kohtuuttomasti vaikeuttaa muiden oikeutta käyttää paikkaa sen varsinaiseen tarkoitukseen."
 
"nuuh"
Äääh et sä mikään urheilijakarpaasi ole tai että muka raskaassa duunissa! Mitä vielä, kunhan selittelet moukkamaisuuttasi ja köyhyyttäsi! Ei se ole se pirkkakaljan juominen lähikaupan edessä mitään rentoutumista vaan ihan perusörinöintiä.
 
Oluen ystävä karpaasi
Indeed. Mutta tervetuloa tänne Saksaan nauttimaan upeasta olutkulttuurista. Ketään ei kiinnosta vaikka työpäivän jälkeen metrossa nauttisit puku tai vaikka remppahaalarit päällä oluen, puistoissa pullonkerääjät myyvät samalla kylmää kaljaa. Biergarteneissa vehnäolut virtaa aamuun asti...
Suomalainen olutkulttuuri pohjaa vuosisataiseen olut- ja sahtiperinteeseen. Mutta joidenkin ihmisten asenteet ovat kuitenkin aivan käsittämättömiä. Kyllä minä aion nauttia silloin tällöin muutaman oluen ihan täällä Suomessa ulkosalla, missä hyvänsä. Tälläiset hapannaamat eivät sitä tule estämään.
 
Oluen ystävä karpaasi
alkoholi on liuotin, aivot menee siinä myrkyssä 100% varmuudella paskaksi, ei vissiin limonaadista voi sanoa samaa.
Ihan sama homma jos juot liikaa vettä, voit kuolla siihen. En jaksa jankuttaa tämän enempää jos luetun ymmärtäminen on tätä tasoa. On eroa jos olet kohtuukäyttäjä tai juot harvoin kuin jos olet suurkuluttaja. Ja jos et ymmärrä näiden eroa, niin minä en voi asialle yhtikäs mitään.

Voit aloittaa vaikka opiskelun tästä:

Alkoholi on hyväksi terveydelle - Uutisia sydämestä - Sydän - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Kohtuullinen alkoholinkäyttö voi säästää syövältä - Uutisia ravinnosta - Ravinto - Hyvinvointiklinikat - Tohtori.fi
 
"Minna"
Alkuperäinen kirjoittaja Oluen ystävä karpaasi;26409088:
Tiedätkös minkätakia vertasin sitä limonaadiin, koska jos aikuinen mies nauttii yhden tai kaksi olutta silloin tällöin on se lähinnä virkistysjuoma. Et tule humalaan ja haittavaikutuksia tuskin on ja jotkut väittävät päinvastaista eli alkoholi on ihmiselle hyväksi kun sitä nauttii joskus pieniä määriä.

Koko avauksen pointti ei tunnu aukeavan, pointti on lähinnä siinä, että pitääkö aina olettaa ihmisistä pahinta ja pilata toisten hyvä fiilis ja ilta.

Uskokaa nyt jo hyvällä, kaikkien ei tarvitse juoda satoja litroja olutta, jotkut pitävät oluen mausta ja juovat joskus ihan huvikseen muutaman. Ei oluesta kannata tehdä itselleen mitään mörköä.
Mitä sä mulle raivoat? Mähän kirjoitin itsekin pitäväni oluesta ja kerroin, että saatan joskus julkisella paikalla juoda alkoholia. Ei tainnut mun teksti aueta sulle.

Ei alkoholia ja limsaa voi verrata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oluen ystävä karpaasi;26409114:
Suomalainen olutkulttuuri pohjaa vuosisataiseen olut- ja sahtiperinteeseen. Mutta joidenkin ihmisten asenteet ovat kuitenkin aivan käsittämättömiä. Kyllä minä aion nauttia silloin tällöin muutaman oluen ihan täällä Suomessa ulkosalla, missä hyvänsä. Tälläiset hapannaamat eivät sitä tule estämään.
Nimenomaan. Suomessa niitä ammattiloukkaantujia vaan tuntuu olevan enemmän... Mukavia olutkelejä!
 
Oluen ystävä karpaasi
[QUOTE="Minna";26409159]Mitä sä mulle raivoat? Mähän kirjoitin itsekin pitäväni oluesta ja kerroin, että saatan joskus julkisella paikalla juoda alkoholia. Ei tainnut mun teksti aueta sulle.

Ei alkoholia ja limsaa voi verrata.[/QUOTE]

Kyllä voi ihan hyvin verrata, yksi tai kaksi olutta toimii pelkkänä virkistysjuomana aivan samalla tavalla kuin limonaadi joillekkin. Onhan se ikävää kuinka joistain tulee alkoholisteja ja he juovat lavan kaljaa päivässä, mutta jotkut pystyvät nauttimaan muutaman tulematta alkoholisteiksi tai että pitää juoda joka kerta perseet olalle.
 

Yhteistyössä