Antakaa ihmisten juoda rauhassa olutta

  • Viestiketjun aloittaja Oluen ystävä karpaasi
  • Ensimmäinen viesti
23v
No en minä pidä siitä että ihmiset juo kaljaa julkisilla alueilla, enkä ole mikään vanha akka. Minusta se on tökeröä. Jopa teinit/nuoret aikuiset tajuavat tehdä sen jossain muualla. Miksei vanhemmat ihmiset?

En minä ketään estä, mutta kyllä väistämättä antaa ihmisestä sellaisen tietynlaisen, hieman säälittävän kuvan. ressukat.
 
asdfssedd
[QUOTE="Kis";26409172]En ymmärrä miksi et voi nauttia juomaasi ravintolan terassilla joka on juuri sitä varten.[/QUOTE]

portsari ei ymmärrä jos yrittää nauttia tölkistä kaljaa terdellä. portsarin ymmärrys tässä asiassa ratkaisee.

aloittaja: jätä mulkkaajat tyystin ilman huomiota ja nauti oluesta ja kesästä.
 
Oluen ystävä karpaasi
[QUOTE="Kis";26409172]En ymmärrä miksi et voi nauttia juomaasi ravintolan terassilla joka on juuri sitä varten.[/QUOTE]

Minä en taas ymmärrä mitä pahaa on nauttia muutama ulkosalla ystävien kanssa, varsinkaan jos ei aiheuta minkäänlaista häiriötä kenellekkään. Pitääkö tulla irvistelemään ja kommentoimaan jotain typeryyksiä ja pilaamaan toisten mukava ilta jos pipo kiristää päässä.
 
"nuuh"
Alkuperäinen kirjoittaja Oluen ystävä karpaasi;26409210:
Minä en taas ymmärrä mitä pahaa on nauttia muutama ulkosalla ystävien kanssa, varsinkaan jos ei aiheuta minkäänlaista häiriötä kenellekkään. Pitääkö tulla irvistelemään ja kommentoimaan jotain typeryyksiä ja pilaamaan toisten mukava ilta jos pipo kiristää päässä.
Mihin te kusette?
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Oluen ystävä karpaasi;26409152:
Ihan sama homma jos juot liikaa vettä, voit kuolla siihen. En jaksa jankuttaa tämän enempää jos luetun ymmärtäminen on tätä tasoa. On eroa jos olet kohtuukäyttäjä tai juot harvoin kuin jos olet suurkuluttaja. Ja jos et ymmärrä näiden eroa, niin minä en voi asialle yhtikäs mitään.

Voit aloittaa vaikka opiskelun tästä:

Alkoholi on hyväksi terveydelle - Uutisia sydämestä - Sydän - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Kohtuullinen alkoholinkäyttö voi säästää syövältä - Uutisia ravinnosta - Ravinto - Hyvinvointiklinikat - Tohtori.fi
a) tutkimukset vaihtelee niin usein alkoholimäärien eduista että tuskin itse tutkijatkaan on selvillä mikä on päivän asenne. Onhan vuosien saatossa saatu lukea iltapulun lööppejä myöten ihan vakavampiinkin julkaisuihin asti siitä miten välillä suuri määrä harvoin on hyväksi, vähän ja usein on hyväksi, absolutismi on paras vaihtoehto...

b) EI VISSIIN ole sama asia isketkö kitusiisi liuotinta tai vettä. Mikä tahansa neste on vaarallista liiallisissa määrin liian nopeasti käytettynä kyllä, mutta koitappa juoda edes puolet siitä määrästä mikä on suurinpiirtein hengelle vaarallista nesteenä suhteellisen lyhyeen aikaan, VIINANA. Katsotaan onko henki kehossa enää läsnä sen jälkeen.

c) Alkoholiriippuvuus tuhoaa terveytesi aivan toisella tavalla kuin sokeririippuvuus. Ja se oli minun pointtini viestissä jonka päätit peräreiän kautta vetää nasaaliisi vaikka sitä ei oltu edes suunnattu kenellekkään.
 
alkoholi on liuotin, aivot menee siinä myrkyssä 100% varmuudella paskaksi, ei vissiin limonaadista voi sanoa samaa.
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Aivot eivät parista oluesta silloin tällöin mene todellakaan paskaksi.

Vai yritätkö sanoa, että ihmiset tulevat mulkoilemaan ja valittamaan sen takia, että alkoholista liiallisesti käytettynä on haittaa? Minusta näillä paheksujilla on itsellään vääristynyt suhde alkoholiin.
 
Kepsis
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Aivot eivät parista oluesta silloin tällöin mene todellakaan paskaksi.

Vai yritätkö sanoa, että ihmiset tulevat mulkoilemaan ja valittamaan sen takia, että alkoholista liiallisesti käytettynä on haittaa? Minusta näillä paheksujilla on itsellään vääristynyt suhde alkoholiin.
Jos lukee koko ketjun niin tietää miten se liittyi ketjuun. Et ole lukenut kaikkia kommentteja.
 
Oluen ystävä karpaasi
a) tutkimukset vaihtelee niin usein alkoholimäärien eduista että tuskin itse tutkijatkaan on selvillä mikä on päivän asenne. Onhan vuosien saatossa saatu lukea iltapulun lööppejä myöten ihan vakavampiinkin julkaisuihin asti siitä miten välillä suuri määrä harvoin on hyväksi, vähän ja usein on hyväksi, absolutismi on paras vaihtoehto...

b) EI VISSIIN ole sama asia isketkö kitusiisi liuotinta tai vettä. Mikä tahansa neste on vaarallista liiallisissa määrin liian nopeasti käytettynä kyllä, mutta koitappa juoda edes puolet siitä määrästä mikä on suurinpiirtein hengelle vaarallista nesteenä suhteellisen lyhyeen aikaan, VIINANA. Katsotaan onko henki kehossa enää läsnä sen jälkeen.

c) Alkoholiriippuvuus tuhoaa terveytesi aivan toisella tavalla kuin sokeririippuvuus. Ja se oli minun pointtini viestissä jonka päätit peräreiän kautta vetää nasaaliisi vaikka sitä ei oltu edes suunnattu kenellekkään.
Että semmosta, et ilmeisesti lue kommenttejani tai jos luet et tajua niistä mitään. En jaksa kopioida kommentiani tähän uudestaan, mutta sellainen yksi asia sinulle jos keskustelet ihmisten kanssa netissä tai ihan livenä, kannattaa edes yrittää kuunnella tai lukea mitä toisella on sanottavaa. Muuten koko homma menee vain jankuttamiseksi.

On eroa jos olet kohtuukäyttäjä tai juot harvoin kuin jos olet suurkuluttaja. Ja jos et ymmärrä näiden eroa, niin minä en voi asialle yhtikäs mitään.
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Oluen ystävä karpaasi;26409301:
Että semmosta, et ilmeisesti lue kommenttejani tai jos luet et tajua niistä mitään. En jaksa kopioida kommentiani tähän uudestaan, mutta sellainen yksi asia sinulle jos keskustelet ihmisten kanssa netissä tai ihan livenä, kannattaa edes yrittää kuunnella tai lukea mitä toisella on sanottavaa. Muuten koko homma menee vain jankuttamiseksi.

On eroa jos olet kohtuukäyttäjä tai juot harvoin kuin jos olet suurkuluttaja. Ja jos et ymmärrä näiden eroa, niin minä en voi asialle yhtikäs mitään.
Missä kohti olen sanonut että ne on sama asia? Miksi se että sinä juot muutaman oikeasti etkä ratkeile putkiin olisi jotenkin oltava kaikkien kommenttien lähtökohta? Minua huvitti vain tuolla aiemmin vedetty alkoholi vs limonadi vertailukohta kun ne on AIVAN totaalisen eri tasolla. Se että vedät zeroa nassuun pari litraa päivä on aivan eri asia kuin että vedät sen pari litraa kaljaa per päivä nassuun. Ihmisillä on täällä joku hiton outo käsitys että kukaan ei saisi ketjun sisällä puhua mitään muutakuin juurikin aloituksen persettä kaivelevasta asiasta.

ja terkkuja ihan takaisin, sinä se et lue minun tekstejäni kun aloit kiljumaan alunperinkin aivan turhaan. eikä se selvinnyt edes rautalangan jälkeen että turhaan oksennat näppäimistön kautta.
 
Minua huvitti vain tuolla aiemmin vedetty alkoholi vs limonadi vertailukohta kun ne on AIVAN totaalisen eri tasolla. Se että vedät zeroa nassuun pari litraa päivä on aivan eri asia kuin että vedät sen pari litraa kaljaa per päivä nassuun.
Mun mielestä taas ne ovat aivan hyvin vertailtavissa, jos puhutaan vaikka puolen litran pullosta/tölkistä. Sama se nyt on, juoko limpparia vai olutta sen vähäisen määrän verran.
 
Oluen ystävä karpaasi
Missä kohti olen sanonut että ne on sama asia? Miksi se että sinä juot muutaman oikeasti etkä ratkeile putkiin olisi jotenkin oltava kaikkien kommenttien lähtökohta? Minua huvitti vain tuolla aiemmin vedetty alkoholi vs limonadi vertailukohta kun ne on AIVAN totaalisen eri tasolla. Se että vedät zeroa nassuun pari litraa päivä on aivan eri asia kuin että vedät sen pari litraa kaljaa per päivä nassuun. Ihmisillä on täällä joku hiton outo käsitys että kukaan ei saisi ketjun sisällä puhua mitään muutakuin juurikin aloituksen persettä kaivelevasta asiasta.

ja terkkuja ihan takaisin, sinä se et lue minun tekstejäni kun aloit kiljumaan alunperinkin aivan turhaan. eikä se selvinnyt edes rautalangan jälkeen että turhaan oksennat näppäimistön kautta.
Tätä jänkkäämistä on turha jatkaa, joidenkin ihmisten kanssa keskusteleminen on täysin hyödytöntä ja turhaa.
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Oluen ystävä karpaasi;26409395:
Tätä jänkkäämistä on turha jatkaa, joidenkin ihmisten kanssa keskusteleminen on täysin hyödytöntä ja turhaa.
No sinun kilahtaminen oli alun alkaenkin turhaa kun olisit hetken miettinyt. Sinä se jänkkäät, minun kommenttini oli erilaisia jokainen. Lueppas omasi.
 
Kepsis
Mun mielestä taas ne ovat aivan hyvin vertailtavissa, jos puhutaan vaikka puolen litran pullosta/tölkistä. Sama se nyt on, juoko limpparia vai olutta sen vähäisen määrän verran.
no sinä yhdistät nyt kokoaika ap:hen tätä minun kommenttiani, kun minä puhuin ihan muusta, et vieläkään viitsiniyt lukea ketjua että kommenttini olisi avautunut, sen sijaan haluat jankata sinäkin :)
 
Oluen ystävä karpaasi
Aikuinen ihminen joka juo olutta puistonpenkillä....

Mulle tulee mieleen persukinen luuseri jolla ei ole varaa mennä terasille ja maksaa siellä sitä 5 euroa oluesta joka tarjoillaan sinulle tuoppiin...

Jos mieheni joisi puistossa olutta niin saisi varmasti kuulla pari valikoitua minulta..
Okei, yritä jaksaa ennakkoluulojesi kanssa, kyllä se siitä.
 
Kukaan ystäväpiiristäni ei menisi puistonpenkille istumaan ja juomaan jotain lapparia... Oluen ystäviä on paljonkin jotka käyvät ihan oikeissa oluthuoneissa josta hanasta löytyy kymmeniä erilaisia erimaalaisia tummaa vaaleeta stoutia portteria guinnesia alea lageria jne...

Samasta pubista saa myös viskejä lähes jokaista sorttia... Miksi ihmeessä itseään oluen ystäväksi itseään kutsuva täysi-ikäinen (?) ihminen menee pussikaljalle puistoon? Teinit ja puliukot harrastaa sitä!
 
Oluen ystävä karpaasi
Kukaan ystäväpiiristäni ei menisi puistonpenkille istumaan ja juomaan jotain lapparia... Oluen ystäviä on paljonkin jotka käyvät ihan oikeissa oluthuoneissa josta hanasta löytyy kymmeniä erilaisia erimaalaisia tummaa vaaleeta stoutia portteria guinnesia alea lageria jne...

Samasta pubista saa myös viskejä lähes jokaista sorttia... Miksi ihmeessä itseään oluen ystäväksi itseään kutsuva täysi-ikäinen (?) ihminen menee pussikaljalle puistoon? Teinit ja puliukot harrastaa sitä!
Niin mutta juurihan minä todistin sinulle ja muille, että muutkin kuin teinit ja puliukot voivat nauttia muutaman oluen ulkosalla silloin tällöin. Ja minkätakia joskus otan ulkona oluen, koska minusta se on mukavaa.

Juu, kuulostaapa mukavalta mennä johonkin helvetin tunkkaiseen sisätilaan kesällä nauttimaan olutta, mutta jokainen tyylillään, meikäläinen viihtyy kesäisin ulkona.
 
Mun kyllä tekisi aika ajoin mieli pussikaljalle :xmas:

Jokirantaan, lämpimänä kesäiltana, kavereiden kanssa...miksipä ei. Ja nimenomaan joisin jotain Karhua, enkä mitään ulkomaalaista fiiniä tummaa olutta josta en edes pidä.

Onhan se fiilis ihan erilainen kuin pubissa ollessa :)

Mutta mä en ole koskaan edes teeskennellyt olevani intellektuelli.
 
  • Tykkää
Reactions: TriplaIsä
Oluen ystävä karpaasi
Mun kyllä tekisi aika ajoin mieli pussikaljalle :xmas:

Jokirantaan, lämpimänä kesäiltana, kavereiden kanssa...miksipä ei. Ja nimenomaan joisin jotain Karhua, enkä mitään ulkomaalaista fiiniä tummaa olutta josta en edes pidä.

Onhan se fiilis ihan erilainen kuin pubissa ollessa :)

Mutta mä en ole koskaan edes teeskennellyt olevani intellektuelli.
Juu mitäpä sitä teeskentelemään, joillekin toi imago on kaikki kaikessa. Jää ne elämän pienet ilot kokematta yleensä tuollaisilla ihmisillä. Taitavat olla muutenkin tosikkoja ja ottavat itsensä turhan vakavasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä