antakaa ideoita millaisen joulukortti valokuva voisin ottaa lapsista?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heli:
Älkää herranjumala lähetelkö sellaisia, niistä ilahdu kukaan. Mieluummin niitä Tiimarin kortteja vaikka
Samaa mieltä sun kanssasi, vaikka mummo olenkin. Yhtä ällöttäviä on kalenterit, joissa lapsenlapset on kuvissa. Tämä on kiva lahja mummolle, yök.

Sama koskee ällöjä pipoja: mummo yms. mitä kaikkea typerää niissä lukeekaan. Ehkä joku oivaltaa just itselleen niistä justo oikean sloganin, mutta en ainakaan minä.

Tässäpä pohdintaa, mitä mummolle lahjaksi... vaikka mummon mitä tahansa lempparia oli se sitten kahvia, juomaa tai mitä tahansa syötävää...tämä olis paras pääsis lastenlasten kanssa "lapsenvahdiksi" ulkomaille ja nuoret voisi rulettaa kunnolla (no tässä tietty mummo vois tai ainakin minä maksaisin oman matkan, mutta tietty olis ihanaa, jos joku muu maksais välillä).
mummojakin on monenlaisia, juu. että lasten perheet maksaisi sinun matkat etelään. ja inhoat lastenlastesi kuvia.

siksi
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Lapsi konttaus/ryömintä asentoon. Tonttulakki päähän. Lähikuva kasvoista.
Eikääää!

Rupesin muutenkin miettimään tätä asiaa vielä uudestaan. En tiedä mikä noissa lapsikorteissa tökkii, ehkä se tietysti että en lapsista niin tykkää, mutta ne vaan tuntuu jotenkin niin...itseriittoisilta. Että se oma mukula on se kaikista ihanin ja suloisin, ja jotenkin ajatellaan sitten, että kaikki muutkin hihkuvat ihastuksesta. Vaikka olisi aivan tavallinen kaljupää. Varsinkin tuoreet vanhemmat jotenkin sumentuvat siitä onnestaan, niin etteivät muista että muutakin elämää on...Siksi vertasin noihin kotieläinkuviin - rakastan otuksiani yli kaiken, mutta yritän muistaa, että eivät kaikki ole niihin suinkaan yhtä ihastuneita. Myös se noissa korteissa tökkii, että niihin ei oo useinkaan oikeasti panostettu tai vaivattu päätä, on vain pistetty se muksu siihen istumaan, otettu kuva, ja kortti postiin.

Toki jos tietää että vastaanottaja todella ilahtuu kyseisestä kortista, niin mikäs siinä sitten. Ja tokihan sitä voi ajatella, että ihan sama mitä vastaanottaja on mieltä :).
itse ajattelen,että kun sukulaiset asuvat kuakana ja tuskin näkevät, olisi kivat että näkevät edees kuvassa mitlä lapsemme näyttävät.

vieras
lapseton ja katkera täytyy olla että noin kirjoittaa. oot hieman väärällä palstalla
Ai se tekee minusta katkeran jos en tykkää jostain tietynlaisista joulukorteista? Sinähän se oikea kyökkipsykologi olet. Ja tälle palstalle saa kyllä kirjoittaa ihan kuka tahansa, mulla on yhtä suuri oikeus mielipiteeseeni kuin sullakin. Vai haluatko Sinä postilaatikkoosi kuvan mun tonttulakkipäisestä nakumarsusta? Entä jos ne, joilla on vaikka rottia, alkaisivat lähettelemään niiden kuvia ystävilleen? Ei taatusti kaikkien reaktiot olisi ilahtuneita. Ei kai se mikään normi ole, että lapset ovat automaattiset söpöjä ja niitä esittävistä postikorteista pitää ilahtua, varsinkaan jos ei ole ko. ihmistä koskaan edes elävässä elämässä nähnyt?
Ystävien yhteydenotoista ilahdun aina, mutta kun tässä kerran noista kyseisistä korteista keskusteltiin, niin...
Enkä suinkaan ole ainoa, joka ei ole niihin varauksettoman ihastunut, ja monella saman mielipiteen omaavista on kyllä omiakin lapsia.
joo oon saanu joulukortteja joissa on lemmikkien kuviakin ja niistäkin pidän, samoin lapsikorteista. ovat paljon persoonallisempia kun että sieltä tulee monta kertaa se ihan samanlainen tiimarikortti. mä en vaan tajua miks se valmiskortti sitten olisi parempi.
ja kyllä katkeralta lapsettomalta kuulostat..

juu
lapseton ja katkera täytyy olla että noin kirjoittaa. oot hieman väärällä palstalla
Ai se tekee minusta katkeran jos en tykkää jostain tietynlaisista joulukorteista? Sinähän se oikea kyökkipsykologi olet. Ja tälle palstalle saa kyllä kirjoittaa ihan kuka tahansa, mulla on yhtä suuri oikeus mielipiteeseeni kuin sullakin. Vai haluatko Sinä postilaatikkoosi kuvan mun tonttulakkipäisestä nakumarsusta? Entä jos ne, joilla on vaikka rottia, alkaisivat lähettelemään niiden kuvia ystävilleen? Ei taatusti kaikkien reaktiot olisi ilahtuneita. Ei kai se mikään normi ole, että lapset ovat automaattiset söpöjä ja niitä esittävistä postikorteista pitää ilahtua, varsinkaan jos ei ole ko. ihmistä koskaan edes elävässä elämässä nähnyt?
Ystävien yhteydenotoista ilahdun aina, mutta kun tässä kerran noista kyseisistä korteista keskusteltiin, niin...
Enkä suinkaan ole ainoa, joka ei ole niihin varauksettoman ihastunut, ja monella saman mielipiteen omaavista on kyllä omiakin lapsia.
joo oon saanu joulukortteja joissa on lemmikkien kuviakin ja niistäkin pidän, samoin lapsikorteista. ovat paljon persoonallisempia kun että sieltä tulee monta kertaa se ihan samanlainen tiimarikortti. mä en vaan tajua miks se valmiskortti sitten olisi parempi.
peesaan. meillä tykätään myös eläimistä ja lapset olisvat hurmaantuneita koirien, kissojen, marsujen, sikojen, ym. ym ym ym eläinten kuvista tonttulakki päässä. myös tykkään nähdä ihan esim. miehen kaverien lapsista joulukorttikuvia.

todellakin katkeralta tai ilkeältä ihmiseltä kuulostaa tuo sydän.

Kippuravarvas
No viime vuonna mä kääräisin 1kk vauvan kapaloon ja laitoin paksun lahjanarun ympärille, oli siis lahjapakettina 2v esikoisen sylissä.

Tänä vuonna otin mustavalkoisen kuvan missä pojat virnistää iloisena.

Kaverilta tuli viime vuonna sellainen kortti missä 6kk vauva oli isossa joulusukassa.

essi
Siis mulle ois ihan sama saanko kuvan marsusta pipo päässä, vai lapsesta piparitaikina suussa :eek:
Kortin saadessani tiedän kuitenkin, että kuvauskohde on ollut sille lähettäjälle tärkeä.
Ja mieluummin otan vaikka sen rottakuvan, kun 10 samanlaista tiimarikorttia. Vaikka kyllä mä niistäkin ilahdun.
Ihmettelen vaan suuresti, miten jollekin voi olla joku kortti niin traumaattinen kokemus?
Ap, ota millanen kuva vaan, mutta ota terpeeksi läheltä :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
peesaan. meillä tykätään myös eläimistä ja lapset olisvat hurmaantuneita koirien, kissojen, marsujen, sikojen, ym. ym ym ym eläinten kuvista tonttulakki päässä. myös tykkään nähdä ihan esim. miehen kaverien lapsista joulukorttikuvia.

todellakin katkeralta tai ilkeältä ihmiseltä kuulostaa tuo sydän.
tollasia samanlaisia kommenttejahan se velojen palsta on täynnä. ihme juttu et sit kuitenki pitää tääläki käydä, jos ei lapset muka kiinnosta :D sieläki suurimman osan kirjotuksista paistaa niin se katkeruus ja kateus läpi. se pitäää sitten naamioida lapsivihaksi. naurettavaa porukkaa. onneksi ei omasta ystäväpiiristä löydy ja saan lähettää kyllä ihan millaisa kortteja haluan. mulla on yksi vapaaehtoisesti lapseton ystävä ja häneltä tulee koirakortteja, siis kuvia hänen omista koiristaan. ihania kortteja. eikä ystäväkään ei meidän lapsia vihaa vaikka onkin eirlaisen elämäntavan valinnut

Perustelin mielestäni jo, tuolla itseriittoisuudella ja muulla...että ajatellaan kaikkien tykkäävän siitä mistä itse pitää, eikä oikeasti ajatella sitä vastaanottajaa (edelleen poikkeus, jos voi olla varma että ilahtuu).
Ja en edelleenkään ole katkera :D. Mieheni haluaa lapsia mutta minä ainakaan toistaiseksi en. Tässäkin ketjussa myös muutama sellainenkin, joilla lapsia on, lateli aika suorasanaisesti kielteisiä mielipiteitä kyseisistä korteista, joten ovatko nekin kaikki katkeria sitten! Eli jos jatkettaisiin ihan vain tästä korttiaiheesta eikä mun sielunelämästäni, kiitos :xmas:.

Joukkolynkkaus :LOL:. Mutta varokaa, ettei lapsistannekin kasva koulukiusaajia :/ . Hei, tässä oli kyse vain postikorteista! Taisin sohaista muurahaispesään...
Ja sanoin jo aiemmin, että kortteja voi ilman muuta myös lähettää sillä asenteella, että ihan sama mitä vastaanottaja ajattelee. Eihän kaikki tykkää joulukorteista tai koko joulusta ylipäänsäkään! Lisäksi ap sai multa parikin vinkkiä, millaisia kortteja voisi lähettää :).

Joo-o
Kyllä minäkin olen karvattomasta marsustani ylpeä ja onnellinen, mutta en silti ryhtyisi pistämään sille tonttulakkia päähän ja vielä lähettämään niitä joulukortteina jollekin ;).
No on se nyt vähän eri asia, että ottaako joulukorttikuvan lapsestaan vai posliinipimpistä

Alkuperäinen kirjoittaja Joo-o:
Kyllä minäkin olen karvattomasta marsustani ylpeä ja onnellinen, mutta en silti ryhtyisi pistämään sille tonttulakkia päähän ja vielä lähettämään niitä joulukortteina jollekin ;).
No on se nyt vähän eri asia, että ottaako joulukorttikuvan lapsestaan vai posliinipimpistä
Totaalirepeäminen :LOL: :LOL: :LOL:. Meillä ihan oikeasti on kolme marsua, ja yksi niistä on karvaton, rodultaan skinny...

juupa
Mä laitoin mun muksut seinän viereen lampaantaljalle istumaan tonttulakit päässä ja siihen taljan eteen kynttilän lasilyhdyn sisällä , valot pois että valaistus tuli lähinnä kynttilästä. Lapset istui nätisti ja tuijotteli kynttilää , kuvasta tuli ihan hyvä. Tosin lapsista saa aina ottaa monta kymmentä kuvaa ennen kuin tulee yks siedettävä , mutta sen ei pitäis olla ongelma digikameroiden aikakaudella.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juupa:
Mä laitoin mun muksut seinän viereen lampaantaljalle istumaan tonttulakit päässä ja siihen taljan eteen kynttilän lasilyhdyn sisällä , valot pois että valaistus tuli lähinnä kynttilästä. Lapset istui nätisti ja tuijotteli kynttilää , kuvasta tuli ihan hyvä. Tosin lapsista saa aina ottaa monta kymmentä kuvaa ennen kuin tulee yks siedettävä , mutta sen ei pitäis olla ongelma digikameroiden aikakaudella.
varmasti kaunis kuva :)

tollasia samanlaisia kommenttejahan se velojen palsta on täynnä. ihme juttu et sit kuitenki pitää tääläki käydä, jos ei lapset muka kiinnosta :D sieläki suurimman osan kirjotuksista paistaa niin se katkeruus ja kateus läpi. se pitäää sitten naamioida lapsivihaksi. naurettavaa porukkaa. onneksi ei omasta ystäväpiiristä löydy ja saan lähettää kyllä ihan millaisa kortteja haluan. mulla on yksi vapaaehtoisesti lapseton ystävä ja häneltä tulee koirakortteja, siis kuvia hänen omista koiristaan. ihania kortteja. eikä ystäväkään ei meidän lapsia vihaa vaikka onkin eirlaisen elämäntavan valinnut
Kävin Ellien velapalstalla joskus vähän aikaa, mutta en enää aikoihin, just sen takia että siellä meni jotenkin aivan överinegatiiviseksi koko homma. Täällä on kiinnostavaa käydä koska keskusteluaiheet on niin paljon muutakin kuin lapset (usein skippaan ne ketjut) ja voi peilata omaa elämäänsä muiden juttuihin. Mutta ei se, että mä oon varovaisesti harkinnut omaa lasta joskus tulevaisuudessa, tarkoita sitä, että se pitäisi olla sen innostuneempi muiden lapsista (tai kahdessa sekunnissa sutaistuista joulukorteista ;)) kuin ennenkään. Kai tämä suodaan niillekin, joilla lapsia jo on, joten miksi hyökkäät mua vastaan noin?

essi
Perustelin mielestäni jo, tuolla itseriittoisuudella ja muulla...että ajatellaan kaikkien tykkäävän siitä mistä itse pitää, eikä oikeasti ajatella sitä vastaanottajaa (edelleen poikkeus, jos voi olla varma että ilahtuu).
Ja en edelleenkään ole katkera :D. Mieheni haluaa lapsia mutta minä ainakaan toistaiseksi en. Tässäkin ketjussa myös muutama sellainenkin, joilla lapsia on, lateli aika suorasanaisesti kielteisiä mielipiteitä kyseisistä korteista, joten ovatko nekin kaikki katkeria sitten! Eli jos jatkettaisiin ihan vain tästä korttiaiheesta eikä mun sielunelämästäni, kiitos :xmas:.
Siis tiimarin korteissako sitten ajatellaan vastaanottajaa?
Pohditaan joka kortin kohdalla, että mitäs se Reino tästä tykkäis? Nyt kyllä ihan rohkeasti väitän, että suurin osa sieltäkin valitsee ne OMASTA mielestä kauniit kortit...
Että sinänsä ontuva peruste.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Siis tiimarin korteissako sitten ajatellaan vastaanottajaa?
Pohditaan joka kortin kohdalla, että mitäs se Reino tästä tykkäis? Nyt kyllä ihan rohkeasti väitän, että suurin osa sieltäkin valitsee ne OMASTA mielestä kauniit kortit...
Että sinänsä ontuva peruste.
Muistan omasta lapsuudesta vuosittaiset joulukorttisessiot, kun kirjoitettiin vanhempien kans kortteja. Ja kyllä he silloin ainakin pohti, että "laitetaan Hanna-tädille tuo Jeesus-kortti, kun se on niin vanha ja uskovainen", ja nuoremmille jotain vinkeitä tonttukortteja...Että noista muistoista kai ajatus tuli :).

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Mä tahtoisin kanssa, mutta meidän neiti on vasta 5,5 kk ja ei taida piparitaloa vielä tehdä :heart:

Pitäskö se laittaa lattialle punaisissa vaatteissa leikkimään joulukuusenpalloilla vai mitä?

Minkäikäinen ap teidän lapsi/lapset on?
Me otettiin ekana jouluna meidän 4,5 kk vanhasta pojasta sellainen kuva, että ensin laitettiin A3-kokoisen kopiopaperilaatikon ympärille joulupaperia ja sitten poika sinne istumaan. Syliin paketoitiin vielä muutama pikkuinen paketti ja niitä hän siinä tutkaili, kun kuva otettiin. Mun mielestä siitä tuli tosi hyvä. No, olihan hän meille todellinen lahja vuosien yrittämisen jälkeen. =)

:(
Mites sit semmonen, kun mä en voi saada lapsiani samaan kuvaan? Haluisin laittaa joulutervehdykseen tytön pojan haudalla, mutta se varmaan pilaisi monen joulumielen luulisin. Itselle olisi vaan niin tärkeää huomioida molemmat lapset, jos lapsikortteja lähettäisin. Joku kuva kädessä -systeemi tuntuu tosi "järjestetyltä" eikä kuullosta kivalta. Tästä syystä itse en pidä lapsikorteista, koska en itsekkään niitä voi lähettää. Tai tietysti jäljellä olevasta lapsesta voisin lähettää, mutta itselle jäisi fiilis että osa puuttuu. Eihän muutkaan lähetä vain toisesta lapsesta kuvaa. Katkeraa ehkä, pidän sen kuitenkin visusti omana tietona enkä julista lapsikortten lähettäjille että kiva kun pystytte lähettää kaikista lapsista kuvan. Näin meillä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Mites sit semmonen, kun mä en voi saada lapsiani samaan kuvaan? Haluisin laittaa joulutervehdykseen tytön pojan haudalla, mutta se varmaan pilaisi monen joulumielen luulisin. Itselle olisi vaan niin tärkeää huomioida molemmat lapset, jos lapsikortteja lähettäisin. Joku kuva kädessä -systeemi tuntuu tosi "järjestetyltä" eikä kuullosta kivalta. Tästä syystä itse en pidä lapsikorteista, koska en itsekkään niitä voi lähettää. Tai tietysti jäljellä olevasta lapsesta voisin lähettää, mutta itselle jäisi fiilis että osa puuttuu. Eihän muutkaan lähetä vain toisesta lapsesta kuvaa. Katkeraa ehkä, pidän sen kuitenkin visusti omana tietona enkä julista lapsikortten lähettäjille että kiva kun pystytte lähettää kaikista lapsista kuvan. Näin meillä.
ifolorilla on ainakin korttipohjia joihin saa kaksi kuvaa erikseen eli saat kuvat molemmista lapsista erikseen. vastaanottaja voi tosin hämmentyä jos kortissa on myös menehtynyt lapsi, mutta ymmärrän kyllä miksi hänetkin korttiin haluat ja miksi haluat häntäkin muistettavan jouluna. laita mieluummin noin kuvat erikseen, kuin kuvan haudalta.

otan osaa suureen suruusi :( yhdenkään äidin ei pitäisi joutua kokeemaan tuollaista :(

vieras
me värkätään ite ne kortit läheisimmille ilman valokuvia, vain lasten kädenjälki näkyy ja omani, ettei ihan sitä mitä vaan räpellyksii tuu lähetettyä. Aina on tykätty, ja aikaa menee yks päivä, ja ei ihan joka tutulle näitä lähetellä :) mut lähisukulaisille ja hyville ystäville..

ite kyl tykkään noista muksuvalokuvista, vielä enemmän niistä mis ois koko perhe ja lemmikkikuvat ois kans jees!

vieras
me värkätään ite ne kortit läheisimmille ilman valokuvia, vain lasten kädenjälki näkyy ja omani, ettei ihan sitä mitä vaan räpellyksii tuu lähetettyä. Aina on tykätty, ja aikaa menee yks päivä, ja ei ihan joka tutulle näitä lähetellä :) mut lähisukulaisille ja hyville ystäville..

ite kyl tykkään noista muksuvalokuvista, vielä enemmän niistä mis ois koko perhe ja lemmikkikuvat ois kans jees!
joo me aletaan kans varmaan ens vuodesta tekeen sit kortit ite. esikoinen täytti just 2v joten lähinnä se vielä olis mun askartelua, niin tänä vuonna vielä lähtee kuvakortti. tai no ehkä vielä ensi vuonnakin. kupus syntyy nyt tammikuussa ja ensi joulu on hänen ensimmäinen joulunsa.. saas nähä :D

Yhteistyössä