Antaisitko lapsesi jäädä kotiin vaikkei hän ole sairas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos miettoi omaa teini-ikää niin joskus kertakaikkiaan oli tilanteita että sinne kouluun ei voinut mennä. Ja ne syyt oli monasti semmosia että niitä ei voinut vanhemmille kertoa. Siihen aikaan oli poissaolivihkot joihin oli aika yksinkertaista väärentää vanhemman allekirjoitus. Vanhemmat kun oli töissä päivät niin mistäpä ne tiesi mitä päivällä puuhattiin.
Että sikäli olisin ehkäpä ymmärtäväinen, riipuu lapsesta ja tämän suhtautumisesta koulunkäyntiin noin ylipäänsä.

Siis riippuu lapsesta ja miten koulua on aikaisemmin käynyt. Ite sain äitin luvalla olla joskus ala-asteella koulusta pois, kun ei vaan halunnut mennä. Muuten olin koulussa tunnollinen ja luonteeltanikin tosi velvollisuudentuntoinen, äiti ties sen ja sanoo vieläkin, että oon sellainen. Onneks äiti tajus eikä ollut tiukkapipo. Koulunkäynti on aina mennyt suht ok.

Periaatteessa en, mutta täysin ehdoton EI se ei olisi kuitenkaan. Riippuisi vähän siitä, minkä aineen koe se olisi ja miten se ko. aine lapsella menisi ja mitä aineita olisi sinä päivänä, jona jäisi pois koulusta.
Sairaaksi en häntä ilmottaisi, vaan sanoisin lapselle sitten ilmoittavani syyksi väsymyksen- ja saisi itse sitten punnita, haluaako opettajalleen sellaisen syyn ilmoitettavan- vai lähtisikö sittenkin kouluun.

Jos kotiin jäisi, valvoisin sitten, että myös lukee niihin kokeisiin, enkä laskisi mihinkään lähtemään- vaan saisi sitten oikeasti levätä.

Yhteistyössä