Antaisitko 10kk ikäisen syödä perussuklaakalenterin suklaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei tuo reilu 9 kk saa vielä kalenteria lainkaan, kuvakalneteri vois olla ihan hauska, mutta ei se taida ite siitä paljon perustaa :D Isommalla muksulla on suklaakalenteri, mutta mini saa olla vielä ilman. Vuoden päästä jouluna jo varmaan osaa vaatiakin.

En. Vaikka se ei vaarallista olis, niin tuskin tarpeellista. Ja haluisin säästää lapsen hampaita. Tee mielummin itse joku kiva joulukalenteri mihin laitat kivoja kuvia, esineitä tms. Varmaan vauvaakin kiinnostaa enemmän sellainen, kuin suklaa. :)

En antaisi, koska mun mielestä noin pientä ei yksinkertaisesti ole järkeä opettaa saamaan joka päivä karkkia. Kyllä meidän 11 kuukauden ikäinen on saanut joskus maistaa herkkuja (saa esim. pienen keksin joskus kun vaivaan vaikka pullataikinaa ja availen uunia ja ja pitäisi saada lapsi hetkeksi viihtymään syöttötuolissa, tai saa vieraiden kanssa kahvipöydässä palan omppupiirakkaa tai pullaa jne.) Mun mielestä mulla ei silti ole ponnari lainkaan kireällä :) Ajattelen että on lapselle helpompi, kun ei opi vielä kaipaamaan sellaista mikä ei ole hänelle hyväksi.

En usko että se suklaapala pilaa lapsen hampaita, lihottaa sitä muodottomaksi, aiheuttaa vaikkapa pään irtoamisen tai tekee muuta terveydellistä haittaa, vaan enemmän mua mietityttää se, että pieni saa vajaan kuukauden ajan joka päivä karkin, sitten tulee joulu ja kotona todennäköisesti on taas sen jäljiltä suklaata ja, piparia ja muita herkkuja, joita tietysti annetaan maistaa kun muutkin syö jne. ja lapsi tottuu siihen, että joka päivä on joku karkki tai keksinpala. Meillä ei muutenkaan ole edes joka viikko kaapissa mitään makeaa, niin en haluaisi että lapsi tottuu joulun takia siihen että sitä saisi päivittäin, kun noin pieni ei ymmärrä, että se on juhlakaudesta johtuva poikkeus. Sitten kun lapsi osaa jo itse toivoa suklaakalenteria, voisin kyllä hyvin sellaisen antaa. Ja joo, saisi ihan omaan suuhun laittaa ne suklaat ;)

itselleni ei ole edes tullut mieleen että antasin... lapsella on ikää 11kk ja omien soseiden lisäksi on saanut maissinaksuja ja hedelmiä ja niillä saa mennä jatkossakin.

En aio antaa omalle saman ikäiselle. Kyllä se sitä myöhemminkin vielä ehtii syödä. :D

Meillä 2v:lläkin on vain kuvallinen joulukalenteri. Ajattelin tehdä vielä itse joulukalenterin, joka olisi tarkoitettu tuolle 2v:lle. Sinne voisin johonkin pussiin suklaapalasenkin laittaa... :)

Noh, en itse ostaisi tuon ikäiselle suklaakalenteria... mutta jos hän on lahjaksi sellaisen saanut, niin varmaan tekisin kompromissin asiassa: eli saisi suklaan muutamana päivänä (vaikkapa adventteina tms.) ja muut söisin itse.

Ei mene varmasti lapsi rikki suklaapalasesta, mutta en keksi, miksi vauvalle pitäisi sitä tarjoilla. Enkä keksi, kuinka se tekee minusta tiukkapipon. Eli olen siis mielikuvitukseton tiukkapipo... :)

Meillä lapsi 8,5 kk, eikä ole maistanut vielä yhtään mitään "hyvää". Tai siis pitää kyllä kaikkia sössöjään herkullisina.

Noin pienelle en antais, 1-w on sellainen kipuraja että antais edes vähän, joka päivä en todellakaan kykenis. Jotenkni tuntuu väärältä opettaa sellaiseen jo pienenä.. Sen sijaan ollaan annettu tytön avata kalenteri ja mamma syö suklaan, tyttö saa xylitol-pastillia :) tykkää kovasti

En antaisi tuonikäiselle omaa kalenteria, joka totuttaisi syömään suklaata joka aamu. Ei se suklaapala sinänsä, mutta se, että se tulisi päivittäin itsestäänselvyydeksi. En ole kyllä vähän vanhemmillekaan lapsille suklaakalentereita hommannut, kun eivät ole ymmärtäneet, että sellaisiakin on olemassa. Hähää. Saavat tavalliset kalenterit ja muuten vaan kaikkea hyvää.

Antaisin kun olen pienemmälekkin antanut suklaata ja karkkia. Miksi ei voisi antaa? Kyllä se lapsi tajuaa sen makean ja suolaisen eron ja tajuaa myös että isommat syö jotain hyvää, mutta ei sitä että miksi hän ei sitä saa.

Meidän 1,5-v ei saanut vielä viime jouluna. Vaari toi kalenterin ja katseltiin vaan kuvia ja loppiaisena syötin serkuille =) Silloin sai kyllä omakin, mutta en halunnut antaa joka päivä. 10 kk en antais, mutta omani oli kyllä maitoallergikkokin että ei ollut tota ongelmaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25127009:
mulla kun ei ole pipo tiukalla ja ymmärrän, että ei se lapsi siitä pilalle mene. niin sais syödä

Mullakaan ei ole pipo tiukalla, mutta en antaisi. Miksi ihmeessä antaisinkaan? Tuon ikäinen ei osaa vaatia sellaista, mihin ei ole tottunut, joten miksi vielä totuuttaakaan? Ehtii kyllä makean perään monet kerrat, vaikka moiseen turhuuteen alle yksivuotiaana ei tutustuisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;25130587:
En ihan oikeasti tajua teitä tiukkapipoja,on kyse jostain vaivaisesta suklaakalenterista:O
Mitä tiukkapipoista siinä on, jos ei omalle lapselleen antaisi? Tässähän kuitenkin kysytään mielipidettä. Jokaisella on omansa.

Alkuperäinen kirjoittaja jookyllä;25129970:
Antaisin kun olen pienemmälekkin antanut suklaata ja karkkia. Miksi ei voisi antaa? Kyllä se lapsi tajuaa sen makean ja suolaisen eron ja tajuaa myös että isommat syö jotain hyvää, mutta ei sitä että miksi hän ei sitä saa.
:laugh:

Yhteistyössä