Antabus 200mg poretabletti... KYSYMYS?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiia"

Vieras
Heti kun olet tämän ottanut, alkaako vaikutus siitä hetkestä? Kuinka kauan sen vaikutus kestää? Jos esim. perjantai aamuna otat, niin koska voit nauttia alkoholia seuraavan kerran?

Siis mä pelkään nyt sitä, että jos huomenna "vahdin" et mies sen ottaa, mutta lauantaina olen itse lasten kanssa pois, joten vaikuttaako se vielä silloin lauantaina, ettei hän voi seläntakana lähteä ryyppäämään, kun tullaan vasta illasta kotia...

[QUOTE="Syksy";21947832]Ota ero. En voi käsittää tuollaisia naisia. Taidat olla sairas itsekin.[/QUOTE]

Totta, olen sairas. Syvästi masentunut. Käyn terapiassa viikoittain ja syön montaakin eri mielialalääkettä. Miten se auttaa mieheni juomattomuuteen, vai olenko jopa syy siihen et hän on alkoholisoitunut?

mä olin viikonloppujuoppo ja hommasin sit noita antabus-pillereitä, mut ei ne mulle ainakaan vaikuttaneet mitään vaikka join. Olen kyllä lopettanut juomisen kokonaan mut ei siinä antabuksesta ollut mitään apua.

[QUOTE="Syksy";21947832]Ota ero. En voi käsittää tuollaisia naisia. Taidat olla sairas itsekin.[/QUOTE]

Jos yhtään asiasta mitään tietäisit, tietäisit sanomattakin, että alkoholismi on koko perheen sairaus; se sairastuttaa myös ympärillä olevat, vaikka nämä eivät välttämättä juokaan. Sitä kutsutaan läheisriippuvaisuudeksi, ja siihen sairastutaan salakavalasti siinä rinnalla pikku hiljaa.

Kannattaako antabus aloittaa heti kun se määrätty vai odottaa,että tulee paha himo.Miehelläni nyt muka ok olo ja pärjää,ajattelee ottaa kun ei pärjää.Kuinka paljon kannattaa yllyttää ottamaan heti.Kannattaako painostaa.Itseäni se helpottaisi.

Pitää aloittaa heti! Jos seuraava himo ehtii tulla, on helppo ajatella että otanpas nyt vielä nämä kännit ja aloitan Antabuksen sitten. Kierre jatkuu ja jatkuu. Nimim. kokemusta on.

[QUOTE="vaimo";23539523]Kannattaako antabus aloittaa heti kun se määrätty vai odottaa,että tulee paha himo.Miehelläni nyt muka ok olo ja pärjää,ajattelee ottaa kun ei pärjää.Kuinka paljon kannattaa yllyttää ottamaan heti.Kannattaako painostaa.Itseäni se helpottaisi.[/QUOTE]

Pitää aloittaa HETI.

[QUOTE="huh";23539553]Ihmeellisiä nuo Jätä se-kommentit. Alkoholismi on sairaus siinä missä muutkin. Pitääkö syöpää sairastava puoliso jättää???[/QUOTE]

Kyllä alkoholismi ja syöpä vaan ovat aika erilaisia sairauksia!

Jos on ottanut säännöllisesti Antabusta, niin lauantaina EI voi ottaa alkoa. Ei siis ainakaan ilman oireita. Iho muuttuu punaiseksi, ja tulee todella paha olo. Näin siis jo pienen annoksen jälkeen.
Mieheni, joka on Antabusta käyttänyt saneli tämän:)

Tämä ketjuhan alunperin vanha mutta vastaan kuitenkin.
Ex-mieheni otti noita poreita.Itse silloin olin hänen pyynnöstään aamuisin katsomassa että ottaa.
Niinpä vaan pystyi dokaamaan ilman että tuli mitään oireita.Hieman hikoilutti mutta siinä kaikki.
Mulla meni silloin luotto noihin.

Kuuluuko poreiden poreilla kunnolla.Mieheni ottanut kaksi kertaa ja minusta tuntuu, että ei ole selvin päin.Syökö hän vain vitamiinia? Olenkohan itse ihan sekaisin??

Yhteistyössä