Antaako joku oikeasti vauvalle tuttipullosta mehua?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Hyvä kysymys!Onko siinä joku sellanen taustalla että jos ite tykkää juoda vettä pelkästään niin ajattelee ettei vauvakaan tykkäisi tai pitää olla jotain "makua" juotavassa nesteessä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä kysymys!Onko siinä joku sellanen taustalla että jos ite tykkää juoda vettä pelkästään niin ajattelee ettei vauvakaan tykkäisi tai pitää olla jotain "makua" juotavassa nesteessä?
Saattaa olla näin.Mä en koskaan antanut mehua vauva iässä.
 
vieras
Joskus kesähelteellä annoin vedellä laimennettua omenatuoremehua kun ruoka ei tahtonut millään maittaa jotain 10 kk vanhalle. Väliin tein siitä mehusta mehujäitä syötäväksi =)
 
*pia*
kyllähän niitä näkee vielä nykyäänkin, yleistä oli 80-luvullakin

mutta kait nyt joka äiti tietää että mehu on myrkkyä, en ole antanut sitä vielä 2,5vuotiaallekaan
 
poikia3
Kun oma esikoiseni on ollut vauva, kaupassa on myyty vauvojen tuoremehuja. Näitä olen itsekin antanut nyt siis 12-vuotiaalleni kesällä kovien helteiden aikaan ja etelän lomilla.

Minusta ei yhtään ihmetyksen aihe.

Muuten, itse olen saanut jotain sitrusmehua jo 2 viikon ikäisenä.

Suositukset muuttuvat koko ajan.
 
Meidän "mehut" on olleet hedelmäsoseita sekoitettuna veteen, mutta siis kaupan mehuja en ole antanut.
Mutta tiedän yhden tutun, joka juotti jaffaa vauvalleen tuttipullosta. Vauva oli jtn 8kk paikkeilla. Ravisteli hiilihapot pois ja sitten pulloon ja vauvalle.
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja *pia*:
kyllähän niitä näkee vielä nykyäänkin, yleistä oli 80-luvullakin

mutta kait nyt joka äiti tietää että mehu on myrkkyä, en ole antanut sitä vielä 2,5vuotiaallekaan
mitä ihmeen myrkkyä? kaupan mehuja meillä ei juoda koskaan, mutta mummon marjamehua silloin tällöin , tosin ei pullosta. Minä en tiiä että mitä myrkkyä siinä olis?
 
vieras
Olen joutunut antaa ja annoin ihan lääkärin neuvosta vauva oli 7kk kuume kolmatta päivää 39+rapiat paha korvatulehdus ja pikku-ukko totaalisen juomalakon, mehu oli ainut mitä sain herralle kurkusta alas.

Nyt on taas jäänyt mehut pois kun parantui, mutta silloin tällöin saatan hörpyn antaa mukista en tuttipullosta.
 
gg
silloin kun sain esikoiseni 15vuotta sitten, oli vauvojen omia tuttelimehuja makuina oli ainakin luumu ja omenamehu ikäsuositus oli 4kk eteenpäin. ja kyllä niitä tuli joskus annettua kesähelteellä ja luumumehua jos oli ummetusta
 

Yhteistyössä