..antaa maitoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paljonko täytyy...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paljonko täytyy...

Vieras
Heippa!

Vauvamme on kohta 6 kk.I metän vauvaa,korvikkeita en ole juuri antanut joten en osaa arvioida paljonko maitoa vauva saa aina imetyskerralla. Kuinka usein minun täytyy imettää,kun vauva syö aamulla n.klo 9 puuroa, n.klo 12 kasvissosetta,myöhemmin hedelmäsosetta,illalla puuro. Täytyykö näissä olla täsmällinen kun kerta on aloittanut näin antamaan?Voiko jonkun ruoan jättää antamatta ja korvata sen imettämällä? Imetän noiden ruokien välissä aina miten vauva vaan syö. Tuntuu että syötän vauvaa liikaa ja kuitenkaan en imettämisestä uskalla tinkiä. Paljonko maitoa vauva nyt tarvitsee tässä iässä? kun neuvolasta saamissani ohjeissa luki ettei maidon määrä saa vähentyä. Milloin liha pitää viimeistään ottaa mukaan kuvioihin?

T:Tietämätön-Tyyne ;)

Sama kysymys mulla, me alotettiin kiinteät 5kk iässä ja tyttö syö niin hyvällä ruokahalulla, ettei sitä maitoa hirveesti näytä enää mahtuvan. Mulla imetyskertoja vuorokaudessa vielä noin 5-6, mutta moni niistä „turha“-eli pikkuisella ei ole nälkä.
Kunnon imetyksiä on ehkä vain 3 ja mulla „pienet säiliöt“, saa ehkä 400ml maitoa (tai mistä senkään tietää...)
Teen iltapuuron korvikkeeseen, eli siitä tulee kuitenkin jonkinverran, ehkä 1,5dl. Itse aattelin aloittaa lihan nyt 6 kk tutluta täyteen.

Joo,meilläkin syö oikein hyvällä ruokahalulla. En ole antanut maitoa soseiden jälkeen,nyt luin että maitoa pitäisi mielellään antaa. Vettä olen antanut vähän että suu huuhtoutuu ja mielellään tuo näyttää sitä juovan. Olen kokeillut antaa rintaa soseiden jälk.,mutta mulla tulee maitoa kerralla tosi paljon ja kovalla paineella niin vauva on sitten puklannut paljon. Tuntuu,että ylensyötän vauvaa,ei kai sekään ole hyväksi. Oon vähän sekaisin tän syöttämisen kanssa kun ei tiedä milloin sitten pitäis imettää. Vauva sitten aina välillä haluaa rintaa mutta tuntuu ettei silti ole nälkäinen. Jospa meitä joku kokeneempi neuvois! :)

No enpä minäkään sen viisaampi ole mutta kerronpa kuitenkin miten meillä. Aamulla 7 aikaan rintamaitoa, 10 aamupuuro (veteen) ja tissiä päälle, 13 aikaan tissiä, 16 aikaan kasvissosetta ja tissiä päälle, 19 aikaan tissiä ja nukkumaan. Yöllä saattaa olla yksi imetys 1 aikaan, mutta ei joka yö. Meillä kans tuppasi imetyskerrat vähenemään kiinteiden määrän lisäännyttyä, mutta olen sitkeästi imettänyt aina kiinteän päälle, muutenhan meillä ei tulisi kuin 3 (tai 4) imetyskertaa päivässä.

Yhteistyössä