Ansionsidonnaisesta EI vähennetä kuntalisää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Sitä täällä reilu kuukausi sitten kyselin, kun laitoin hakemusta kelaan ja liittoon. Olen siis työttömänä, saan liiton ansiosidonnaista ja kelalta kotihoidontukea, plus kuntalisän.
Ja täällä joku väitti, että kuntalisä vähennetään tuosta ansiosidonnaisesta, samoin kuin kotihoidon tuki. Mutta eipä vaan vähennetä. Tänään tuli päätös liitosta, huomenna rahat. Ja päätöksessä on vähennetty ansiosidonnaisesta vain tuo kotihoidontuki.
Eli ihan vaan tiedoksi niille, jotka asiaa jossain vaiheessa pähkäilee :)

Ai, mä kun oon luullut, että samat perusteet on kaikissa niissä paikoissa, missä tuon kuntalisän saa. Asun porissa.
Hain sen takia sitli tuon kotihoidontuen, koska mä todennäkösesti saan vielä sitä lisäosaa, ja siis tuon kuntalisän. Ja jos jään uusiks äitiyslomalle kotihoidontuen aikana, en sais sitten enää uusiks haettua tota kuntalisää ja kh-tukea + mahd. lisäosaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Sitä täällä reilu kuukausi sitten kyselin, kun laitoin hakemusta kelaan ja liittoon. Olen siis työttömänä, saan liiton ansiosidonnaista ja kelalta kotihoidontukea, plus kuntalisän.
Ja täällä joku väitti, että kuntalisä vähennetään tuosta ansiosidonnaisesta, samoin kuin kotihoidon tuki. Mutta eipä vaan vähennetä. Tänään tuli päätös liitosta, huomenna rahat. Ja päätöksessä on vähennetty ansiosidonnaisesta vain tuo kotihoidontuki.

missäs kaupungissa asut?

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:

missäs kaupungissa asut?

porissa.

Yhteistyössä