Kotihoidontuesta vaikea kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vilma

Vieras
olen menossa osa-aika työhön jolloin saan osaksi liitolta rahaa. mies menee kokoaika työhön. lapsi hoidetaan kotona, ei kunnallisessa, joten haemme kotihoidontukea. jos haemme tukea miehen nimellä, niin vähennetäänkö tuki minun liiton rahoista. se kun vähenetään ainakin silloin jos minä itse haen kotihoidon tukea.
kysyimme asiaa jo liitosta ja minun liitto sanoo, että ei vähennetä ja miehen liitto sanoo että vähennetään.
onko kellää asiasta omakohtaista kokemusta ja tietoa! kiitos.

Ite otin selvää asiasta, kun meillä tilanne lähes sama. ELi jos toinen vanhemmista saa työttömyyskorvausta, ja toinen on työssä, niin kotihoidontuki vähennetään sen työttömän työttömyyspäivärahasta.

miehen liitosta sanottiin, että ei voi saada kahta tukea yhtä aikaa, mutta enhän minä kahta tukea saisikaan vaan yhtä, liiton "tukea" ja mies saisi sitten sitä toista tukea eli kotihoidontukea.
miehen liiton nainen sanoi myös, että eihän kotihoidon tukea voi saada, kun kukas lasta hoitaa jos mies on töissä, ni miten se tukea voisi saada? siis daa, kai ne muutkin vanhemmat saa tukea, ku lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. hoitolisää emme ole hakemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta laiskana.:
Ite otin selvää asiasta, kun meillä tilanne lähes sama. ELi jos toinen vanhemmista saa työttömyyskorvausta, ja toinen on työssä, niin kotihoidontuki vähennetään sen työttömän työttömyyspäivärahasta.
ok, eli se menis noin niinku miehen liitto sano. miks mun liitto antaa virheellistä tietoa? mikäs liitto sulla on?

Teidän kannattaa laskea tarkkaan ne sun tulot ja miettiä mahdollisuutta, että jätätkin liitonrahat nostamatta ja haette sitä kotihoidontukea ja tulosidonnaista hoitolisää. Tuossa teidän tilanteessa on just erona muihin työssäkäyviin vanhempiin se, että toinen teistä saa kuitenkin liitosta, vaikka saisikin soviteltuna.

Alkuperäinen kirjoittaja vilma:
Alkuperäinen kirjoittaja Nirppurotta laiskana.:
ok, eli se menis noin niinku miehen liitto sano. miks mun liitto antaa virheellistä tietoa? mikäs liitto sulla on?

Metalliliitto.

Yhteistyössä