Anoppi yritti syöttää vauvalle väkisin hilloa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot menee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Se toinen täti:
Älkää ihmetelkö jos menee välit anoppiin. Anopit ei aina ymmärrä tämän päivän tapoja lastenhoidonduhteen.

Maailmassa on tärkeämpiä asioita kuin suuttua vauvalle hillon tarjoamiseta.

Ja mitä enemmän miniä vastustele sitä innokkaammin se anoppi yrittää tuputtaa "herkkuja".

sie annat periksi anopille kaikessa, mie en anna. miulla on oma tahto jonka mukasesti lastani kasvatan, en oo mikään tahdoton tossukka.

mutta jokainen tyylillään.

Munanoppi onkin jo hoitokodissa koko 9 vuoden aikana mun ei oo tarttenut kinata anopin kanssa mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kattila:
Meil kans anoppi samanlainen, se on vaan vakuuttunut voin terveellisyydestä, sitä yrittänyt tunkea vauvojen suuhun.
Olen kans täysimettänyt puoli vuotta lapsiani, joka kerta ollaan epäilty lapsen nälkäkuolemaa. Paitsi nyt viimeisen kohdalla, ehkä jo oltiin opittu huomaamaan, ettei näänny nälkään.
Tai sitten mun selkäni takana sitä voita saatiin tungettua toisen suuhun niin paljon...

tuota voita se minunkin anoppi yrittää poitsulle salaa syöttää.... Hermot menee! Sata kertaa siitäkin "hyvässä hengessä" keskusteltu, ei kai auta seuraavaksi kuin hermostua...

Alkuperäinen kirjoittaja Se toinen täti:
Älkää ihmetelkö jos menee välit anoppiin. Anopit ei aina ymmärrä tämän päivän tapoja lastenhoidonduhteen.

Maailmassa on tärkeämpiä asioita kuin suuttua vauvalle hillon tarjoamiseta.

Ja mitä enemmän miniä vastustele sitä innokkaammin se anoppi yrittää tuputtaa "herkkuja".

Kyse on kahdesta aikuisesta ihmisestä, ja anopi pitäisi pystyä aikuisena kunnioittamaan vauvan äidin tahtoa asiassa kun asiassa. Vanhemmat on vauva pääasiallisia kasvattajia, ja heidän ehdoillaan ja määräämällä tahdilla mennään eteenpäin.

Ei pidä paikkaansa. Minä olen 3 kertaa sanonu anopille ja appiukolle, että missä vaiheessa meidän tyttö alkaa syödä karkkia, juoda kaupan makeita mehuja, ja syödä vanukkaita. Ja että missä vaiheessa päivää niitä annetaan. ja minä viikonpäivänä. Ja viimeisellä kerralla olin jo tosi tiukkana, ja sanoin suoraan, etten hyväksy yhtään sitä, että meidän periaatteita tullaan arvostelemaan. Nyt on meidän vuoro kasvattaa tämä lapsi, ja isovanhemmat voi olla siinä tukena, jos osaavat edetä asioissa juuri sillä tavalla kun me sanelemme. Ovat joko tukena tai eivät, mutta salasyöttämisiä ym minä en katsele.
Ja meni perille. Nyt tyttö on 4v eikä enää tarvitse näistä asioista heidän kanssa keskustella, koska ovat järkeviä, ja luottavat meihin kasvattajina.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: just tollanen mun oma mutsi on. ja on anoppiki vähän. ihan sama mitä kiellät, se on pakko tehä. kiellät päästästä kissaa ulos, päästää varmasti. kiellät antamasta herkkuja koiralle, antaa varmasti. miten se on niin vaikeeta?!

oisko että ei voi ottaa käskyjä itseään nuoremmalta?meillä nimittäin äiti tekee tota isommille lapsille.

Tiedänpä vaan yhden tapauksen, jossa mummu syöttää lapsenlapselleen salaa voita, karkkia, limpparia yms. Siis aina kun lapsi on mummulassa kylässä, niin saa näitä herkkuja, jotka kotona ovat kiellettyjä (lapsi 2v)... Toivon totisesti, ettei minun selkäni takana toimita näin.

Oikein puistattaa kuinka moni täällä puolustaa anoppia tässä tapauksessa. Anoppi tässä on tehnyt väärin koska jos joku haluaa täysimettää 6kk ikään asti niin ei anopilla joka ei hitto vie ees sitä lasta kasvata ole oikeutta tulla tuputtaan VÄKISELLÄ jotain hilloja tai mitään muutakaan. Itselläni on loistavat välit anoppiin ja ihan sen takia koska ollaan suoraan puhuttu aina asioista, hän tietää, että me teemme niin kuin halutaan ja ennen oli toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Tiedänpä vaan yhden tapauksen, jossa mummu syöttää lapsenlapselleen salaa voita, karkkia, limpparia yms. Siis aina kun lapsi on mummulassa kylässä, niin saa näitä herkkuja, jotka kotona ovat kiellettyjä (lapsi 2v)... Toivon totisesti, ettei minun selkäni takana toimita näin.

:o Kuka mummu voi olla noin törkee??
Kiva saada tolleen tietää, että he, me ei kunnioiteta teitä nuoria vanhempia yhtään eikä myöskään teidän periaatteita... :headwall:

Anoppisi taitaa miettiä sitä aikaa jolloin hänen lapsensa olivat pieniä.
Itse olen syntynyt 70-luvun kuten miehenikin ja lapsemme synnyttyä tutkimme omia neuvolakorttejamme, lähinnä pituus ja paino kehitystä ja tuli luettua myös neuvolan tätin kommentteja.
2kk ikäisenä: Rintamaito, appelsiini, hedelmämehu, banaani, vihannesraasteet.
3kk: näiden lisäksi marjakiisseli ja aloitetaan peruna ruuat.
Ja tästä alkoi kunnon ruokailut.

Lapsemme on nyt 10kk ja on saanut ainoastaan maitoa, vettä ja kaupan soseita + omatekemiä soseita.
Kyllä on ollut anopin ja äidin kanssa pitkät keskustelut siitä, että nykyään ei lapsia hoideta kuten silloin kun me oltiin pieniä.
Aikaa se otti mutta oppivat kyllä ja ymmärtävät etteivät tyrkytä mitään kummallista vauvalle.

Vanhemmille ei kannata olla loukkaantunut tai vihainen. He käyttäytyvät aivan kuten heitä itseään on opetettu neuvolassa lasta ruokkimaan, joten suuttumisen tai kiukuttelun asemesta nätisti keskustelua siitä miten ravintosuositukset on muuttuneet. Näin mekin tehtiin ja siitä tulikin ihan mukava keskustelu kun vanhempamme rupesivat muistelemaan, että miten heitä itseään syötettiin vauvoina kun olivat pieniä ja mitä eroja siinä oli 70-lukuun saatikka sitten nykypäivään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:

:o Kuka mummu voi olla noin törkee??
Kiva saada tolleen tietää, että he, me ei kunnioiteta teitä nuoria vanhempia yhtään eikä myöskään teidän periaatteita... :headwall:

Niin ja tosiaan tuo kyseinen äiti ei tiedä, että noin toimitaan. Muu suku kyllä tietää. Siksi minusta onkin surullista seurata sivusta, miten toinen yrittää kasvattaa lasta tyylillään ja mummu sitten mitätöi kaiken :(

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Vanhemmille ei kannata olla loukkaantunut tai vihainen. He käyttäytyvät aivan kuten heitä itseään on opetettu neuvolassa lasta ruokkimaan, joten suuttumisen tai kiukuttelun asemesta nätisti keskustelua siitä miten ravintosuositukset on muuttuneet. Näin mekin tehtiin ja siitä tulikin ihan mukava keskustelu kun vanhempamme rupesivat muistelemaan, että miten heitä itseään syötettiin vauvoina kun olivat pieniä ja mitä eroja siinä oli 70-lukuun saatikka sitten nykypäivään.

tämän päivän miniät tahtova herkästi unohtaa tän. Sen sijaan että poltetaan välit vois ihan ystävällisesti kertoa näisät tämän päivän tavoista tai jopa antaniitä ruokalappusia mitä neuvolasta saa anopeille ja äideille. Jotta hekin pääsisivät nykypäivään mukaan. ;)

Itse olen syntynyt 70-luvun kuten miehenikin ja lapsemme synnyttyä tutkimme omia neuvolakorttejamme, lähinnä pituus ja paino kehitystä ja tuli luettua myös neuvolan tätin kommentteja.
2kk ikäisenä: Rintamaito, appelsiini, hedelmämehu, banaani, vihannesraasteet.
3kk: näiden lisäksi marjakiisseli ja aloitetaan peruna ruuat.
Ja tästä alkoi kunnon ruokailut.

Lapsemme on nyt 10kk ja on saanut ainoastaan maitoa, vettä ja kaupan soseita + omatekemiä soseita.
Kyllä on ollut anopin ja äidin kanssa pitkät keskustelut siitä, että nykyään ei lapsia hoideta kuten silloin kun me oltiin pieniä.
Aikaa se otti mutta oppivat kyllä ja ymmärtävät etteivät tyrkytä mitään kummallista vauvalle.

Ymmärrän tuon, että ennen vanhaan on ollut eri ohjeet. Ja eihän siitä kannata suuttua, jos anoppi tai oma äiti sanoo asiasta... Mutta jos ihan alkaa tyrkyttämään jotain niin silloin kyllä on oikein puolustaa omaa päätöstään!

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:

tämän päivän miniät tahtova herkästi unohtaa tän. Sen sijaan että poltetaan välit vois ihan ystävällisesti kertoa näisät tämän päivän tavoista tai jopa antaniitä ruokalappusia mitä neuvolasta saa anopeille ja äideille. Jotta hekin pääsisivät nykypäivään mukaan. ;)

Minä olen kyllä kertonut anopille nykypäivän suosituksista, mutta silti hän ei sulata sitä että täysimetän 5kk lastani....

Alkuperäinen kirjoittaja Puuh:
Minä olen kyllä kertonut anopille nykypäivän suosituksista, mutta silti hän ei sulata sitä että täysimetän 5kk lastani....

Ei se lapsen täysimetys kaadu silloin tällöin saatuihin lusikallisiin ruokaa (olipa se stten perunaa tai hilloa ). Koska ethän voi yht'äkkiä puolen vuode iässä ruveta lusikoimaan lusikkatolkulla perunasosetta sinne suuhun...

Sukset voi myös mennä ristiin täydestä ehdottomuudesta. Anopit kun on nähnyt sitä elämää enemmän kuin me ja en usko et he kaikki ovat seniileitä höppänöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Puuh:

Ei se lapsen täysimetys kaadu silloin tällöin saatuihin lusikallisiin ruokaa (olipa se stten perunaa tai hilloa ). Koska ethän voi yht'äkkiä puolen vuode iässä ruveta lusikoimaan lusikkatolkulla perunasosetta sinne suuhun...

Sukset voi myös mennä ristiin täydestä ehdottomuudesta. Anopit kun on nähnyt sitä elämää enemmän kuin me ja en usko et he kaikki ovat seniileitä höppänöitä.

Miski piäisi alkaa yhtäkkiä puolivuotiaana lusikoimaan perunaa suuhun älytöntä tahtia??? Tottakai se kiinteiden kokeilu aloitetaan silloinkin pikkuhiljaa. Tiedänpä äitejä, jotka ovat täysimettäneet 8kk asti ja hyvin on lapset kasvaneet ja myöhemmin muuhun ruokaan tottuneet.

Yhteistyössä