Anoppi vie lapseni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emmy83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Emmy83"

Vieras
Mummolassa on ok että lapsi lyö, piirtää seiniin, hänen ei tarvi syödä ruokaa, koska mummolassa on kyllä aina tarjolla pullaa ja karkkia mitä voi syödä jos ei ruoka maistu. Mummolassa saa katsoa muumeja niin paljon kuin jaksaa..

Kesällä poika sai olla paljon mummolassa, kun meille tuli vauva. Asuvat tässä ihan lähellä. Itse olin väsynyt rankasta alkuvaiheesta vauvan kanssa. Ja laitoin useasti esikoisen miehen matkaan, mutta tämäpä veikin sen mummolaan usein minulta salaa. ja meni itse omien kavereidensa kanssa.

Nykyään poika haluaisi koko ajan mennä vaan mummolaan. ja sielä kun mennee esim isänsä kanssa käymään niin ei lähtisi milläään kotiin. ja usein sit ku poika alkaa itkemään että haluaa jäädä ni sit mummo on alkanut että no kyllähän matti nyt voi tänne jäädä. no eikö se matti nyt voisi jäädä..

Sitten kun esimerkiksi ollaan koko perhe heillä kylässä. Poika jo suunilleen ovelta huutaa saanko mummo kattoa muumia, haluun kattoa muumia. No siihen mummo sitte toteaa pitää kysyä äidiltä.
tai sit siel on esim herkkuja tarjolla. Matti sanoo mummo haluan karkkia. No kysytään äidiltä. no minä sanon että ei nyt että ensin syödään ruoka. mummo sanoo pojalle että ei äiti sanoo että sinun pitää syödä eka ruoka. johon poika sanoo että ei kun minä haluan, ja sitten jossain vaiheessa mummo toteaa no kyllä minä antaisin mutta kun äiti sanoo että ei saa antaa. Tai kyllä minä vielä laittaisin sinulle lisää muumeja mutta kun äiti sanoo että et enää saa katsoa..

Itselläni ihan paska hitler äiti olo.. Haluasin alkaa rajoittamaan lapsen käymistä sielä mummolassa.. koska tuntuu että kotonakin kaikki on hirveän hankalaa.. ei uskota mitään, ruokaa ei haluta syödä, muumeja pitäisi katsoa koko ajan.. Vai teenkö väärin jos rajotan..

Itse käyn siellä enää todella harvoin.

Auttakaa.. <3

missä sun oma äitisi on, kun on jatkuvsti vaan toisella mummollaan? välimatkaa?

et tee väärin, jos rajoitat mummolassa oloa. juttele miehesi kanssa, mitä mieltä hän on äitinsä käytöksestä ja päälle puhumiseta. voisiko hän sanoa tähän väliin jotain? eikö komenna lapsia lainkaan?

Tiedät vastauksen jo itsekin. Lapsi on ollut liikaa mummolassa. Vaikka se onkin helppoa laittaa lapsi hoitoon mummolaan niin se ei ole oikea vaihtoehto. Kerran pari kuukaudessa.

Lisään vielä että mummon kuuluu saada olla mummo eikä hoitaja juuri tuosta syystä. Kerran pari kuussa mummolassa hoidossa ja mummo saa hössöttää tuolla tavoin.

No jospa veisit sen vauvan sinne vuorostaan hoitoon jotta saat laatuaikaa esikoisen kanssa.

Tietysti äitinä sun pitää asettaa rajat, mummoilla on paljo helpompaa kun saavat hemmotella. rajat on rakkautta.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Kyllä sä saat rajoittaa sekä vierailuja. Jos mummo kysyy syytä niin kerro asiallisesti syy. Mummolassakin käytöksellä ja telkkarin toljotuksella pitää olla rajat. Oliskohan lapsesi mustis vauvalle? Auttaisiko, jos huomioisit isompaa enemmän ja pyytäisit vaikka "auttamaan" äitiä vauvan hoidossa. Ehkä se auttaisi unohtamaan muumit ja mummon?

kiitos asiallisista kommenteista.. :)
Täytyypä nyt ottaa ihan asiaks mummosta "vieroitus"..

anoppi on eläkkeellä ni siksi poika ollut siellä enemmän. Omalla äidilläni hän viihtyy myös hyvin mutta sielä hän harvemmin on ollut yö kyläilemässä koska äitini vielä työ elämässä ja myös vielä kotona asuvia pikkusisaruksia.

Mies on välillä heille sanonut, esim just siitä muumien laitosta niin ja ruuasta.. jonkun aikaa ne saattaa rajottaa sitä muumien katsomista mut sit kuitenkin taas lipsuu. Mies on itekki vähän semmonen että lipsuu täällä kotona ja tekee musta aina sen pahiksen joka vaan kieltää.. :(

[QUOTE="vieras";27796874]Kyllä sä saat rajoittaa sekä vierailuja. Jos mummo kysyy syytä niin kerro asiallisesti syy. Mummolassakin käytöksellä ja telkkarin toljotuksella pitää olla rajat. Oliskohan lapsesi mustis vauvalle? Auttaisiko, jos huomioisit isompaa enemmän ja pyytäisit vaikka "auttamaan" äitiä vauvan hoidossa. Ehkä se auttaisi unohtamaan muumit ja mummon?[/QUOTE]

Kyllä uskoisin että on mustis. tai siihen viittaavia juttuja on ollut.. Tahalteen pissaamisia sohvalle ja muualle.. vauvaa välillä satuttanut..

Ja nyt olenkin yrittänyt ottaa aikaa välillä esikoisen kanssa. käyty uimassa, laskemassa pulkalla ihan kaksistaan.. <3 ja muuta..

itestäni tuntuu pahalta kun tuntuu että poika tykkää vaan mummosta ja aina vaan haluaa sinne.. :(

Toisaalta on todella hyvä, että mummo vetoaa sinuun, vahvistaahan se osaltaan sinun auktoriteettiasi. Asia voisi olla vielä huonommin, mummokin vinkuisi sulle tai antaisi "salaa". Tuohon jankkaamiseen pitäisi silti tulla loppu, kun olet sanonut, että karkkia ruuan jälkeen, niin ei mummonkaan tarttisi siihen enää vastailla. Voisit myös puhua pojallesi kertoen, että mummon luona olisi kivempi olla ilman marinoita, niin sinusta kuin mummosta kuin pojasta itsestään.

kuulostaa mun omalta lapsuudelta. lähes asuin mummolassa. sielä ei ollut sääntöjä, sai syödä suklaata jokapäivä, ei tarvinnut syödä kasviksia.. äitini ei ollut tarpeeksi vahva vastustamaan mummoani. mummoni on minulle todella rakas, mutta kyllä äitini olisi pitänyt minut kasvattaa, ei vanhan mummon. ehkä en olisi näin ylipainoinen ja näin suklaariippuvainen jos en koko lapsuuttani olisi sitä päivittäin syönyt suuria määriä.

tee ne rajat selväksi. oman lapsuuteni ansiosta olen oppinut vetämään rajat. isovanhemmat on lapsille rakkaita mutta kaikille on selvää että mun ja miehen sääntöjen mukaan mennään. se lapsi osaa viimestään isompana arvostaa sitä että on kasvaessa rajoja ja sääntöjä. että lapsi opetetaan noudattamaan terveellisiä elämäntapoja. pilanne paapomalla ei lasta kasvateta

Yhteistyössä