Anoppi taas loukkaantui turhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jojo";25287638]Mun anoppini olisi mielellään viettänyt hetken lasten kanssa tuossa tilanteessa.[/QUOTE]

Mulla on jo kouluikäiset lapset, heillä oli kavereita kylässä. Lapset olivat kaikki katsomassa telkkaria, kun anoppi tuli.
Kun menin siivoamaan saunaa niin lapset katsoivat edelleen sitä piirrettyä. Kysyin lapsiltani, missä mummi on. Mummi lähti jo, kysyin että mihin se lähti? No, kotiinsa kai. Sanoiko se mitään. Ei, paitsi että se lähtee.
Kysyin, tekiko tai sanoiko se jotain muuta, käskikö se sanoa mulle jotain, niin ei. Mummi katsoi vaan heidän kanssaan piirrettyä vähän aikaa, sitten se sanoi että mä lähden nyt ja että heihei.

Niin olis munkin anoppini tullut siihen ovelle juttelemaan tai sitten olisi ollut lasten kanssa.

Siihen siivouksen keskeyttämiseen vielä sen verran, että jos on jollakin voimakkaammalla pesuaineella saunan pessyt, ei sitä kannata jättää pitkäksi aikaa niihin lauteisiin, voi vielä kuivua läikikkääksi. (En tiedä millä aineella kaveri oli joskus pessyt, mutta näin kävi. Ne läiskät eivät irronneet edes uudella pesulla.)

Anoppi loukkaantui turhasta. Yleensä anopit kuitenkin ovat aika "tuttuja vieraita", joten aivan hyvin ap:n olisi pitänyt pystyä pesemään sauna loppuun alle kymmenessä minuutissa. Anoppi olisi voinut sillä välin vaikka lukea lehteä, jutella lasten kanssa, katsoa sitä tv:tä, katsella ikkunasta maisemia tai vaikka keittää ne kahvit! Kun vieraat ovat riittävän tuttuja, kuten tässä tapauksessa, ei heitä tarvitse viihdyttää koko aikaa, varsinkin kun ap olisi ollut valmis kahvittelemaan hyvinkin pian.

[QUOTE="Meitsi";25287810]Anoppi loukkaantui turhasta. Yleensä anopit kuitenkin ovat aika "tuttuja vieraita", joten aivan hyvin ap:n olisi pitänyt pystyä pesemään sauna loppuun alle kymmenessä minuutissa. Anoppi olisi voinut sillä välin vaikka lukea lehteä, jutella lasten kanssa, katsoa sitä tv:tä, katsella ikkunasta maisemia tai vaikka keittää ne kahvit! Kun vieraat ovat riittävän tuttuja, kuten tässä tapauksessa, ei heitä tarvitse viihdyttää koko aikaa, varsinkin kun ap olisi ollut valmis kahvittelemaan hyvinkin pian.[/QUOTE]

Näin. Paitsi että mä voisin pestä sen saunan loppuun vaikka olisi "vieraita vieraita" jotka tulevat yllättäen käymään, jos se tosiaan on siinä vaiheessa että menee alle 10 minuuttia... Jos homma on loppusuoralla niin johan siinä on itse ihan hikinen ja pesuaineessa niin että joka tapauksessa joutuisi suihkuttamaan itsensä ja vaihtamaan vaatteet, ei kai se saunan huuhtelu siinä samalla paljon enempää veisi aikaa... Olisin sanonut, että mukava kun tulit ja pahoitellut että menee muutama minuutti kun huuhtelen saunan ja vaihdan vaatteet, mutta tulen sitten keittämään kahvit.

Ei normaalin aikuisen pitäisi tuollaisesta loukkaantua, mun mielestä jos menee ilman ennalta sovittua aikaa käymään, pitää varautua että talossa on jotain kesken. Me ollaan usein lähdetty keittämään kahvia kesken navettatöiden jos joku on tullut yllättäen pihaan, mutta joskus vieraat ovat saaneet odotella itsekseen sisällä vartin jos on ollut jotain sellaista kesken, mikä pitäisi saada kerralla vietyä loppuun... Eikä kukaan ole loukkaantunut ;)

Mun anoppi olisi ehkä tullut tosiaan tuohon kylppärin ovelle norkoilemaan, tai ehkä kaikista mieluiten olisi ollut tytön kanssa tuon hetken, eikä edes tuo tyttö ole anopille oikea lapsenlapsi, mutta anoppi puhuu itsestään tytölle mummona jne.

Olisi se anoppi saattanut ne kahvitkin laittaa tippumaan.

Niin ja mun mielestä ap:n anoppi otti kyllä aika turhasta itseensä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25287882:
no aatellaanpa näin päin, te menette johohkin kylään ja talon emäntä menee vain pesemään saunaa. mitä tykkäisitte? mä varmaan siinä vaiheessa sanoisin, että hyvää joulua teille, tavataan joskus myöhemmin

No tykkäisin, että "käy vain pesemässä se sauna loppuun, kun kerran siinä ei mene kuin alle 10 minuuttia ja olet muutenkin ihan märissä vaatteissa. Katselen tässä telkkaria sen aikaa lastenlasteni kanssa. Hyvin ehditään kahvitella sitten alle 10 minuutin kuluttua"

no aatellaanpa näin päin, te menette johohkin kylään ja talon emäntä menee vain pesemään saunaa. mitä tykkäisitte? mä varmaan siinä vaiheessa sanoisin, että hyvää joulua teille, tavataan joskus myöhemmin

Jos tunkisin itse kylään lapsiperheeseen aatonaattona kesken joulusiivon, niin joko toteaisin, ettei hyvä aika vierailulle tai kysyisin voinko auttaa. Noin tutussa perheessä varmaan menisin avuksi tai keittäisi itse ne kahvit.

Ensinnäkin mä yleensä sovin etukäteen noin suurinpiirtein milloin menen kylään, koska en halua pölähtää paikalle "huonoon aikaan" tai ajaa kaverin luokse 20-40km todetakseni ettei kukaan ole kotona...

Ja toisekseen, jos kaveri (tai sukulainen) sattuisikin avaamaan oven hikisenä ja läpimärissä vaatteissa, toteaisin että siivoa vain loppuun ja vaihda vaatteet ihan rauhassa. Kysyisin, voinko auttaa sillä aikaa jotenkin. Kyllä mä sen 10 min tai kaueminkin voin odottaa. Musta olisi noloa ja älytöntä vaatia että emäntä jättäisi mun takia saippuavedet kuivumaan lauteisiin, vaihtaisi päälleen puhtaat vaatteet ja menisi taas takaisin kastumaan ja hikoilemaan sitten kun mä lähden. Ihan vain siksi, ettei mun tarvitsisi olla itsekseni (tai lasten kanssa) kymmentä minuuttia...

Mä kyllä ymmärtäisin ihan hyvin. Jos itse soittaisin, että tulen hakemaan paketit vaikka on sovittu että ne tuodaan mulle, eikä olisi sovittu siitäkään mitään aikaa. Sitten olisi saunan pesu kesken, kaveri kävisi kuitenkin tervehtimässä ja käytäisiin tupakallakin, kaveri sanoisi että käyn äkkiä pesemässä saunan, ei mene kauaa. Niin mulle olisi ihan itsestään selvää odotella sen hetkisen ja lukea vaikka lehteä tai katsoa telkkaria. Tai mennä roikumaan saunan ovelle ja jutella kaverin kanssa siellä.
Jos ei olisi, ilmoittaisin sen heti. Että en ehdi nyt odotella, annatko vaan ne lahjat mitä tulin hakemaan, tulen toiste paremmalla ajalla.

Saattaisin itsekin tuntea, että pölähdin paikalle väärään aikaan ja lähtisin pois. En mä kovin erikoisena ap:n anopin käytöstä tuossa tilanteessa pidä, vaikka ei siitä loukkaantua olisi tarvinnut.

No aatellaanpa vaan. Keittäisin ne kahvit ja odottelisin rauhassa. Maailma kun ei pysähdy vaikka paikalle pasautankin.

Parempi joulu teillä kun ei tarvi tuollaista katsella. Jos menen kylään niin ihan sama laitetaanko mulle ne kahvit edes, en odota todellakaan. Kunhan näen ihmiset ja voin siinä samalla jutella kun toinen tekee hommiaan. Samapa se mulle, juon kotona jos janottaa.

Tosin oma anoppi otti herneet aikanaan kun en tehnyt aamupalaa vieraille. Lähdin itse ennen 7 kouluun ja mies ja vanhemmat jäi nukkumaan. Miehellä ei ollut mitään ja oli kaiketi tehnyt aamupalan sitten. Sain sitten muita reittejä pitkin kuulla miten anoppi oli "ihmetellyt" miten minä en tehnyt. Olisi sanonut suoraan naamaan,niin olisi tullut pari valittua takaisin. Voin sanoa ei tullut edes mieleen, kun jäivät nukkumaan ja mies kotona. No ehkä jo huomannut, että meillä poikansa tekee ihan siinä missä vaimonsakin ja välistä enemmänkin.

Yhteistyössä