Anoppi suuttui kun taas kuulemaa pilasin äitienpäivän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"krista"

Vieras
Ollaan sovittu miehen kanssa, että huomenna käydään kahvilla sekä anoppilassa että äitini luona. Lapset eivät menee täksi yöksi anoppilaan vaikka kuinka anoppi yrittäisi saada heidät sinne.
Anoppi laittoi viesti, että mies antoi luvan, että lapset tulisi yöksi ja hän tulee hakemaan lapsia parin tunnin päästä. Soitin miehelle ja kysyin mikä homman nimi on, et muistaakseeni lasten piti olla kotona eikä anoppilassa. Mies suuttui, koska anoppi soitti hänelle ja mies sanoi selvästi, että lapset ovat kotona eivätkä tule yökylään.
Tämän puhelun jälkeen mies yritti soittaa omalle äidille, ei vastausta. Pisti hänelle viestin, että tämä pelleily loppuu, lapset pysyvät kotona.
Ei mennyt kauan kun anoppi soitti minulle ja haukkui minua kuinka p..ska olen ja hän halusi, että lapset tulisi yökylään. Ja taas pilasin kaiken.
Vastasin, ettei valehtelemalla pääse pitkälle. Ja kun olen sopinut miehen kanssa niin tietysti varmistin miksi lähti muuttamaan suunnitelmia.
Ja huomenna en ole tervetullut anoppilaan.
Ollaan oltu miehen kanssa jo 15 v. ja viimeiset pari vuotta on mennyt siihen, että jouluaatto, äitien- ja isänpäivänä anoppi haluaa että lapset olisi siellä eikä meidän kanssa kotona.
Eikö teistäkin tuntuisi mukavalta, kun lapset tulevat halaamaan aamusta ja toivottamaan hyvää isän- tai äitinpäivää? Tai jouluna, kun lapset ovat innoissaan aamulla että joulupukki kävi ja toi lahjoja?

Tutulta tuntuu. Meilläkin anoppi suunnittelee omiaan ja jos ne ei onnistu, on syy aina mussa. Ärsyttää. Onneksi mies on mun tukena ja niin taitaa sullakin olla. Tsemppiä anopin kanssa!

• Tykkää
Reactions: 4eliveto
[QUOTE="Sirkkeli";29883989]No meillä ei menis kukaan anoppilaan huomenna, tuollaisen jälkeen.
Minkä ihmeen takia et ole pitänyt puoliasi äitinä?[/QUOTE]

Lapset ja minä emme, mies on samaa mieltä kanssani eikä pakotannut menemään sinne. Mies eihkä mene ehkä ei, anoppi on hänen äiti.

Meidän perheestä kukaan ei menisi huomenna anoppilaan. Jos anoppi käyttäytyisi minua kohtaan epäkunnioittavasti, kokisi mieheni sen loukkaukseksi myös itseään vastaan, koska on minut vaimokseen valinnut.

oisko tässä kysseessä provo-anoppi?
tai miksei noin talitinttejä voip olla olemassakin.
lapsethan on sinun joten sinun kaulaanhan ne haluaa aamulla kapsahtaa eikä mummelin.
mummojahan mennään yhdessä moikkaamaan jos semmoseen on mahdollisuus.

me ei oltu suunniteltu mennä kumpaankaan mummolaan huomenna, vaan viettää rauhallinen päivä ihan kotona kun joka viikonloppu on ollut jotain kissanristiäistä...anoppi soitti sitten tänään aamulla miehelle että ollaanko ajelemassa huomenna anopin äidin luo, tämä on kysellyt ollaanko tulossa...mies vastasi että ei olla mietitty mitään, pitää keskustella mun kaa ja että katellaan (kuulin puhelun).
iltapäivällä anoppi soitti miehelle uudelleen että hän on tekemässä kakkua ja tarttee apuja sen täytteeseen (juttelin puhelimessa hetken) mutta mietin että tähänhän tää nyt sit taas meni eli ajellaan huomenna tuonne naapurikaupunkiin sit syömään. Mies sitten sanoi äidilleen että ok, tullaan huomenna päivemmällä syömään joko äidilleen tai isoäidilleen mutta että sopivat keskenään että miten; me mennään kuitenkin vain toiseen paikkaan syömään, johon anoppi oli sitten täräyttänyt että ei hän ole mitään äitinsä kanssa puhunut!!!!

siis me oltiin miehen kans siinä käsityksessä että nimenomaan isoisoäiti oli meitä kysellyt ja nyt nään jo sieluni silmin että anoppi saa suututettua kaikki ja mulla palaa käämit kun aina kyseinen anoppi kuvittelee että kaikkien pitäis pyöriä vaan sen ympärillä! siis jos me ollaan menossa sen luo syömään niin voi olla et jos on sovittu että tullaan vaikka 12.00 (ja lasten on sit saatava ruokaa) niin anoppi todennäköisesti lähtee siinä vaiheessa vasta lähikioskilta/kaupasta niitä ruokatarvikkeita hakemaan. siis ihan kiusallaan vaan yrittää saada meitä olemaan pidempään luonaan muttei tajua että pienten lasten kans ruuan ois oltava suurinpiirtein sillon valmiina kun ollaan sovittu :( :(
eli kaikki anoppijutut ei suinkaan oo provoja vaan kyllä näitä ääliöitä ikävä kyllä riittää :(

Meillä toi mielensäpahoittaja on mummoni. Joka äitienpäivä pitäisi sinne mennä. Matkaa on liki sata kilometriä suuntaansaan, eli useamman tunnin keikka. Miehelläni on myös mummo ja äiti, mutta oma mummoni ei tunnu tätä tajuavan: olettaa, että hänen luokseen pitää mennä. Lisäksi minäkin olen äiti, joten ehkä saatan haluta viettää äitienpäivää kotonani itsekin... Tänä vuonna jää siis mummolakeikka väliin, ei jaksa.

Ompa tökerö akka sulla anoppina. Sitten kun linnut on lentäneet pesästä niin se on vain hyväksyttävä ettei kukaan keitä aamukahvia ja jakele lahjoja aamusta, vaan tulee sitten iltapäivällä kahvittelemaan.

4l9wl83ze2p.png
w

Meillä yhteisiä vuosia yli 15, ja neljäs lapsi syntyy ensi talvena.
Käyn huomenna oman äitini luona ja mies omansa. Anopin kanssa ei ole sattunut mitään ihmeempää,mutta vähitellen välit kylmenneet. Nyt ei vastannut mulle facebookissa kahteen eri viestiin, joten poistin sitten kavereista (niinkuin muutkin joiden kanssa ei tule kommunikoitua syystä tai toisesta).
Eipähän tarvitse olla kyttäämässä minun elämääni..

Meillä yhteisiä vuosia yli 15, ja neljäs lapsi syntyy ensi talvena.
Käyn huomenna oman äitini luona ja mies omansa. Anopin kanssa ei ole sattunut mitään ihmeempää,mutta vähitellen välit kylmenneet. Nyt ei vastannut mulle facebookissa kahteen eri viestiin, joten poistin sitten kavereista (niinkuin muutkin joiden kanssa ei tule kommunikoitua syystä tai toisesta).
Eipähän tarvitse olla kyttäämässä minun elämääni..

Anopin kanssa facebook-kaveri ! Hrrr.... :O

Mut silti, toi sun "ei vastannut kahteen mun viestiin, niin poistin kavereista" kuulostaa kyllä uskomattoman lapselliselta!

Jos unohdetaan nuo aikuisten väliset älyttömyydet, niin aloittajan anoppi kuulostaa siltä kuin lapsenlapset olisivat olemassa hänen viihdytyksekseen. Aika sairas asenne.

kun minusta tuli aiti jaivat mummut kakkos sijalle. ma haluan viettaa paivani kuten haluan oman lapseni kanssa. mies voi aidillaan kayda jos haluaa. me ehka mennan mukaan tai laps ja isi. mut se on myos minun paiva joten. anopilla tulee kuitenkin kaytya viikottain. omalle aidille ja mummulle soitan. valit anoppiin on hyvat. apn tilantees soittaisin anopille et tullaa isomummulle kahville klo 15. ota tai jata. ja kuka aikunen ihminen tarttee apua taytekakun taytteen kanssa?!? lopun paivaa tekisin omia juttuja. tai en menis minnekaan.

Kyllä näitä anoppeja on...
Munkin anoppi olisi halunnut meidän 3kk ikäisen esikoisen itselleen 100 kilometrin päähän yökylään ja äitienpäiväksi. Sanoin että en edes harkitse niin anoppi tuumasi uudelleen, että entäs jos vauva tulisi isänsä kanssa. :D
Ei.

[QUOTE="Nina";29886076]Kyllä näitä anoppeja on...
Munkin anoppi olisi halunnut meidän 3kk ikäisen esikoisen itselleen 100 kilometrin päähän yökylään ja äitienpäiväksi. Sanoin että en edes harkitse niin anoppi tuumasi uudelleen, että entäs jos vauva tulisi isänsä kanssa. :D
Ei.[/QUOTE]

Jestas, oikeenko anoppi oli tosissaan?? Ompas sulla anoppi :)

No anopin mielestä se on ihan okei, että lapsi alkaa ihan vastasyntyneenä viettämään useampia öitä mummolassa. Vierastukseen ja eroahdistukseenkin totesi vain että "kyllä se itku joskus loppuu kun lapsi huomaa ettei äiti nyt vaan ole enää saatavilla ja hyvähän noista ois jollain keinolla päästä". :D
Kaikki tämä vain siksi, koska anopista olisi mukava nähdä useammin kuinka lapsi kasvaa ja kehittyy.
Ja huominen siksi, koska onhan äitienpäivä. Juu, minunkin ensimmäinen. :)

Yhteistyössä