Anoppi sitten aamulla sanoi

että onpastämä vauva todella pulska! Ja minä taas loukkaanuin, mutta ottaa päähän tommonen :headwall: Kyllä mun mielestä vauvan kuuluukin olla pyöreä eikä luinen! Lapsemme on siis 3kk, 59cm ja painoa liki 6kg. Lihavako??!!
 
juu
Mä en ymmärrä tota monella VANHEMMALLA naisella olevaa hirveetä läskikammoa! :eek:

Siis oikeesti oon huomannu, että mun äidillä on samaa vikaa. Sen mielestä mielestä samankokoinen kuin teidän, mutta 4,5 kg painava vauva oli läski.

Ihan oikeesti! Läväytin sille päin naamaa, että antaas olla viimeinen kerta, kun sanot lapsen kuullen häntä läskiksi. En todellakaan halua, että sitten, kun lapsi ymmärtää, mitä mummu sanoo, mummu sanoo lasta läskiksi tai kommentoi MILLÄÄN TAVALLA lapsen painoa. Käsittämätöntä.
 
korjaus
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mä en ymmärrä tota monella VANHEMMALLA naisella olevaa hirveetä läskikammoa! :eek:

Siis oikeesti oon huomannu, että mun äidillä on samaa vikaa. Sen mielestä mielestä samankokoinen kuin teidän, mutta 4,5 kg painava vauva oli läski.

Ihan oikeesti! Läväytin sille päin naamaa, että antaas olla viimeinen kerta, kun sanot lapsen kuullen häntä läskiksi. En todellakaan halua, että sitten, kun lapsi ymmärtää, mitä mummu sanoo, mummu sanoo lasta läskiksi tai kommentoi MILLÄÄN TAVALLA lapsen painoa. Käsittämätöntä.
ei 4,5 vaan 5,5...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ummikko:
että onpastämä vauva todella pulska! Ja minä taas loukkaanuin, mutta ottaa päähän tommonen :headwall: Kyllä mun mielestä vauvan kuuluukin olla pyöreä eikä luinen! Lapsemme on siis 3kk, 59cm ja painoa liki 6kg. Lihavako??!!
Ei oo lihava. On satavarmasti nätti ja ihana =) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammutti:
Äh, vauvanhan kuuluuki olla pulska :) semmonen puöreeposkinen :) siittä näkee et on syöny hyvin ja hyvin hoidettu. Jos hää kehua tarkotti :)
Ei se kehu ollut. Muistan elävästi kun hän sanoi keskimmäisestäkin lapsestamme, että on se niin lihava. Pyöreä hän kyllä oli, mutta ei lihava. Ärsyttävä |O
 
Emme me anopit aina tarkoita pahaa. Mun lapsenlapset on ainakin olleet kaikki pulskia vauvoja, mutta mun mielestä pulska on vauvasta kehuminen.
Ittekkin oon kyllä pulska, mutta ei se enää tässä iässä ole mikään kaunistus :whistle:

Mutta siis tän kommentin tarkoitus oli, että anopit saattaa tarkoittaa jotakin ihan muuta kun miksi miniä sen ottaa ja siinäpä se soppa onkin taas valmista lusikoitavaksi.
 
täytyy myöntää, etä minua kans raivostuttaa loputtomat kommentit lapseni koosta 'on tainnut olla ruoka-aikaan kotona' :headwall:
jeesus,että laittaa veren kiehumaan

ainiin,täytyy mainita että rakas anoppini ei ole näin sanonut :D
 
Mun anoppi ja appi myös näkivät vaivaa vauvan pyöreydestä, ihmettelivät että eikö neuvolassa j0o käsketty laihdutuskuurilla, ja kun siis HEIDÄN lapsensa eivät koskaan ole olleet ylipainoisia (muuten vaan miehen vauvakuvissa on yhtä pulleakasvoinen poika kun meidän vauva, vielpä ihan isänsä näköinen) :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mä en ymmärrä tota monella VANHEMMALLA naisella olevaa hirveetä läskikammoa! :eek:

Siis oikeesti oon huomannu, että mun äidillä on samaa vikaa. Sen mielestä mielestä samankokoinen kuin teidän, mutta 4,5 kg painava vauva oli läski.

Ihan oikeesti! Läväytin sille päin naamaa, että antaas olla viimeinen kerta, kun sanot lapsen kuullen häntä läskiksi. En todellakaan halua, että sitten, kun lapsi ymmärtää, mitä mummu sanoo, mummu sanoo lasta läskiksi tai kommentoi MILLÄÄN TAVALLA lapsen painoa. Käsittämätöntä.
Oon saman huomannu! Äitini puhui kanssa aina pojastamme vauvana, että onpa pullukka. Ei kyllä pahaa varsinaisesti tarkoittanut, mutta musta tollainen painon arvostelu on ihan turhaa. Lopulta sanottiin ihan tosissaan miehen kanssa sille, ettei haluta, että lapsen painoa arvostellaan, ei nyt eikä myöhemmin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ummikko:
että onpastämä vauva todella pulska! Ja minä taas loukkaanuin, mutta ottaa päähän tommonen :headwall: Kyllä mun mielestä vauvan kuuluukin olla pyöreä eikä luinen! Lapsemme on siis 3kk, 59cm ja painoa liki 6kg. Lihavako??!!
Mun mielstä ei ole mikään pulska,

Meidän poika oli samanpituinen syntyessään ja painoa oli 5250g.

:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuire:
Emme me anopit aina tarkoita pahaa. Mun lapsenlapset on ainakin olleet kaikki pulskia vauvoja, mutta mun mielestä pulska on vauvasta kehuminen.
Ittekkin oon kyllä pulska, mutta ei se enää tässä iässä ole mikään kaunistus :whistle:

Mutta siis tän kommentin tarkoitus oli, että anopit saattaa tarkoittaa jotakin ihan muuta kun miksi miniä sen ottaa ja siinäpä se soppa onkin taas valmista lusikoitavaksi.
Juu. Mutta tämä anoppi ei sitä kehuakseen sano!
 
Meillä taas poika on ollut aina aika hoikka, ihan vauvanakin oli enemmän jäntevä kuin suloisen pallukka. Siitä anoppi muisti aina mainita kuinka on hyvä että ei ole lapsi pullukka, kun nykylapset ovat liian paksuja! :eek: Minä puolestani aina toivoin hiukan lisää pyöreyttä vauvalle, kun alle vuoden vanhalla kylkiluut vilkkui... Painoa siis oli ihan normaalisti, pituuttaa vaan enemmän siihen nähden ;)
 

Yhteistyössä