Anoppi passaa liikaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dolly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dolly

Vieras
Ärsyttääkö teitä muita anopin liika passaaminen?
Siis mua ärsyttää. Onhan se toki normaalia, että keittää kahvit ja tarjoilee keksit pöytään ku siellä kyläillään, mutta semmonen liika passaaminen ja vouhotus mua ärsyttää. Mieskin muuttuu ihan murkkuikäiseksi ku siellä ollaan. Lyön vaikka vetoa, että muillakin on näin!
Se valittaa nälkäänsä kuin pikkupoika ja eiköhän anoppi oo keittiössä hääräämässä siinä silmänräpäyksessä! Kuorii perunat, tekee voileivät ja vielä suurinpiirtein kumartaen kysyy haluaako poika-kulta muuta.
Onhan se sinänsä ihan huvittavaakin. Ja ehkä joissain määrin hellyttävää. Siis anopin osalta, ei miehen! Miehelle minä mieluummin sähähdän, että tee kuule itte leipäs! Ärsyttää ku mies jättää siellä kaiken ku paskan perseestään.
Ja yks, mikä mua ärsyttää on se, että aina jos ollaan oltu jossain viihteellä (anoppi ja appi asuu sadan kilsan päässä ja luonnollisesti yövytään siellä kun sinnepäin mennään) ja sitte aamulla kun mies valittaa krapulaa, niin anoppi säälii ja paapoo, silittää päätä ja tuo juotavaa. Ja kuitenkin minä oon se joka herää lapsia hoitamaan anopin seuraksi. Ja muakin väsyttää.
Mun mielestä krapula on sellanen tauti joka kärsitään ilman sääliä! Oma vika!
Ja vielä yks, mikä mua ärsyttää on, että jos mä joskus harvoin oon menny kavereitten kanssa juhlimaan jonnekin, niin mies menee heti lasten kanssa vanhempiensa hoiviin ja tietysti anoppi säälii miestä, kun vaimo on lähtenyt pitämään hauskaa ilman sitä ja kysyy: "Haluaisitko sä lähteä jonnekin? Mene vaan. Kyllä minä lapsia hoidan."
Siis mun mielestä silloin jos toinen vanhemmista on yöelämässä, toinen voi kyllä hoitaa lapsia ihan itse yksin kotona.

Saan varmaan tästä tekstistä kuraa naamaan, mutta sittepähän saan.
Lisättäköön vielä, että mun anoppi on ihana, kakkosäitini jota rakastan mielettömästi.
Ja on mieskin maailman ihanin ja rakkain, vaikka nyt ärsyttäkin!

Hmm, ei kannattaisi unohtaa et sun miehellä on myös ÄITI kuten sinä oot ÄITI omille lapsilles. Vaikka aikuisia olettekin, äidillä on äidin tarpeet ja miehelläkin on oikeus "nauttia" vielä aikuisenakin äidin rakkaudesta.

Mieti sit vaan omaa käyttäytymistäsi kun lapsesi tuo kokelaansa näytille ja myöhemmin on lapset ja perhe. Kuinka itse sit käyttäydyt?

Tuletko olemaan se vihattu anoppi vai jotain muuta...

Tietysti muistan, että anoppi on miehelleni äiti. Sitä ei voi unohtaa! :)
Ehkä mun ärsyyntyminen johtuu siitäkin, että minä ja mun veli, ei meitä oo passattu.
Me ollaan pienestä asti tehty itse voileivät jos on nälkä ja siivottu itse omat jälkemme ja huoneemme. Ja mua säälittää välillä anoppi, tuntuu että ne viikonloput kun meidän perhe on siellä, ei oo sille mitenkään rentouttavia. Yritänkin aina olla avuksi niin paljon kuin mahdollista.
Ja anoppi kuitenkin joskus on avautunut minulle siitä, että appi olettaa anoppini tekevän kaiken kotona yksin, siivoaa, kokkaa, passaa... Ja miehensä makaa sohvalla.
En vain sitten ymmärrä, miksi antaa poikansa tehdä samoin...
Mun mies ottaa kaiken mahdollisen ilon irti noista viikonlopuista, totta kai!

Miehekkeelle:
En minä vihaa anoppiani, tuolla ylempänä sen jo ilmaisinkin!
Vai tarkoitatko, että rakastettavan anopin ainut tuntomerkki on yltäkylläinen passaaminen?

Äidit on äitejä, minunkin yli 80 :n äiti laittaa sopat lautaselle jäähtymään.
Tosin minä en kyllä passaa aikuisia lapsiani enkä miestäni. Työni puolesta joudun pieniä lapsia passaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mieheke:
Mieti sit vaan omaa käyttäytymistäsi kun lapsesi tuo kokelaansa näytille ja myöhemmin on lapset ja perhe. Kuinka itse sit käyttäydyt?

Tuletko olemaan se vihattu anoppi vai jotain muuta...

Ja taas löytyi yksi passattava pikkupoika, joka ei muuta keksinyt kuin soopaa omasta päästään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tietysti muistan, että anoppi on miehelleni äiti. Sitä ei voi unohtaa! :)
Ehkä mun ärsyyntyminen johtuu siitäkin, että minä ja mun veli, ei meitä oo passattu.
Me ollaan pienestä asti tehty itse voileivät jos on nälkä ja siivottu itse omat jälkemme ja huoneemme. Ja mua säälittää välillä anoppi, tuntuu että ne viikonloput kun meidän perhe on siellä, ei oo sille mitenkään rentouttavia. Yritänkin aina olla avuksi niin paljon kuin mahdollista.
Ja anoppi kuitenkin joskus on avautunut minulle siitä, että appi olettaa anoppini tekevän kaiken kotona yksin, siivoaa, kokkaa, passaa... Ja miehensä makaa sohvalla.
En vain sitten ymmärrä, miksi antaa poikansa tehdä samoin...
Mun mies ottaa kaiken mahdollisen ilon irti noista viikonlopuista, totta kai!

Mä arvelin, että takana on jotain tuommoista että sinua ei oo passattu. Parempi että passaa kun että usuttaa töihin :D

Yhteistyössä