K
Keittiönoita
Vieras
No sitten soitat ja kysyt. Jos anopille ei sovi, niin anakin olet kysynyt.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ei anopin sinne raksalle tarvitsekaan mennä. Voisi tulla hoitamaan lapsia niin minä menisin...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No sitten soitat ja kysyt. Jos anopille ei sovi, niin anakin olet kysynyt.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ei anopin sinne raksalle tarvitsekaan mennä. Voisi tulla hoitamaan lapsia niin minä menisin...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä en osaa pitää toista mummoani millään tavalla kylmänä ihmisenä, vaikka en koskaan hänen hoidossaan ollutkaan. Mummo oli aina tosi mukava, kun käytiin mummolassa kyläilemässä. Vieläkin muistan, miltä mummolan pensaista kerätyt karviaiset maistuivatAlkuperäinen kirjoittaja hmm?:ahaa.. et sanonut tätä heti.
Siis anoppi ei halua hoitaa lapsia. Sillä sipuli sitten. Mutta onpa kylmä ihminen jos ei yhtään lapsenlapsistaan välitä...![]()
Ap tuossa jo vastasikin tähän eli hänen miehensä perheessä ei ole koskaan autettu toisia.Alkuperäinen kirjoittaja hmm?:En minäkään ole koskaan ollut mummon tai papan hoidossa. Ei mikään tunnekylmä tilanne ollut meilläkään taustalla, mutta tässä kuulosti tuo anopin kommentti siltä, että ei kerta kaikkiaan halua auttaa. Eikä siis ollut nytkään pitänyt mitään yhteyttä perheeseen lomallaan. Asuu kuitenkin lähellä. Jos olisi normimummo kyseessä, haluaisi ehdottomasti nähdä lapsia, vaikka ei jaksaisi hoitaakaan.
Oletko sanonut anopillesi, että sinusta olisi mukavaa, jos hän joskus oma-aloitteisesti tarjoaisi apuaan?Alkuperäinen kirjoittaja Ei paljoa kiinnosta!:Mä olen varmaan ainoa, joka ymmärtää täysin tilanteesi. Meillä tosin vain 1 lapsi, mutta taloprojekti meneillään ja ihan vaan joskus olisi mukavaa, jos anoppi oma-aloitteisesti tarjoaisi apuaan. Poika on muutamaan otteeseen ollut anopilla hoidossa, yleensä kun haetaan niin anoppi ilmoittaa ensimmäiseksi, että "kaikki leikit on jo leikitty" tai "poika kyseli jo kovasti peräänne". Noista kommenteista on helppo tulkita anopin asenne koko hommaan.
Olitko itse pienenä usein äidinäitisi hoidossa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja noi ainaiset kommentit: Kovasti kyseli jo perään... kyllähän tää tällaista on, kun näiden kanssa on... jne
Minulle tulee henk. koht niistä sellainen olo, että olisi pitänyt sittenkin olla viemättä hoitoon tai kuinka saatoinkaan rasittaa hyväkuntoista äitiäni kamalilla pennuillani. .
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Olitko itse pienenä usein äidinäitisi hoidossa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja noi ainaiset kommentit: Kovasti kyseli jo perään... kyllähän tää tällaista on, kun näiden kanssa on... jne
Minulle tulee henk. koht niistä sellainen olo, että olisi pitänyt sittenkin olla viemättä hoitoon tai kuinka saatoinkaan rasittaa hyväkuntoista äitiäni kamalilla pennuillani. .
Mä kysyin oikeastaan siksi, että jos ihminen on itse joutunut hoitamaan lapsensa ilman muiden apua, hän usein edellyttää sitä sitten muiltakin. Ja taas toisinpäin eli jos on itse saanut apua, auttaa mielellään muitakin. Mä olin kaikki lapsuuteni kesät toisen mummoni luona maalla ja myös äitini on auttanut siskoani ja mua meidän lastemme hoidossa silloin, kun olemme apua pyytäneet. Ja sama tulee varmasti olemaan sekä systerillä että mulla sitten, jos meillä on joskus lapsenlapsia.Alkuperäinen kirjoittaja dfs:Ajat muuttuu. Ihmiset ilmeisesti ei. Tai jotkin ihmiset kyllä.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Olitko itse pienenä usein äidinäitisi hoidossa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja noi ainaiset kommentit: Kovasti kyseli jo perään... kyllähän tää tällaista on, kun näiden kanssa on... jne
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Minä taas ajattelen niin, että kun itse en apua saa, niin toimin joskus omien lastenlapsieni kanssa eri tavalla. Varsinkin kun kovasti sitä oma-aloitteisesti tarjottua apua toivon. Sitä tulen ainakin omilleni tarjoamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:ja taitaa mies tuntea äitinsä, koska sanoi ettei heidän perheessään ole koskaan autettu toisiaan. Eli kai tämäkin on sitten sitä. Mies sanoi, ettei oikeastaan edes odota, että äitinsä taiisänsä tarjoaisin rakennus- tai lastenhoitoapua. Kun ei ole pienempiinkään juttuihin koskaan saanut apua.
Aika surullista.
Mutta eipä tarvitse tulla kyläänkään sitten kun talo on valmis :kieh:
NäinAlkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Kyllä, pojasta voi aina polvi parantua, eli eihän meidän tarvitse toistaa edellisen sukupolven virheitä. Siitä pointsit sulle =) :flower:
Eli et sinäkään kovin paljoa. Usein se menee juuri noin. Ja mä tunne useammankin itseäni vähän vanhemman naisen, jolla on lapset syntyneet 70-luvulla. He ihmettelevät, mikä siinä kodin ja lasten hoitamisessa nykyisin on niin vaikeaa, kun on tiskikoneet, pakastimet, kuivausrummut ja mikroaaltouunit. Uskoisin, että taustalla on jonkinlaista katkeruutta siitä, että nuorempi sukupolvi pääsee heitä helpommalla.Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:Silloin tällöin olin, enemmän olin tädilläni.Omat lapseni ovat olleet muutaman tunnin äidilläni tänä vuonna ja viime vuonna ehkä kolmena päivänä?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eli meidän osalta kaikki yhteydenpito on jos on. Ja sanoinha, että toivon, että tulisi esim. meille olemaan lasten kanssa tai muuten tervehtimään.