Anoppi ostanut lapselle turvaistuimen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
Ja sanottu se sata kertaa että turhaa.

a) lasta ei anneta hänen kyytiin
b) ei ole tarvetta antaa hänen kyytiin (korjauttaa vähän väliä pelti- ja maalivaurioita omasta autostaan kun törmäilee)
c) turvaistuin kirpputorilta (hän ei tajua ettei päältä voi nähdä jos istuin on kokenut kovia ja rakenteet heikenneet)
d) kasvot menosuuntaan
e) ei edes tiedetä minkä vuoden malli, joku BeSafe ja siinä se

Ja siellä se nyt pesee uusinta aarrettaan käyttöä varten. Ja ei auttanut että sanoin jo etten anna lasta sen kyytiin, tuhlaa vain aikaansa ja rahaansa mutta vouhkaa silti että kohta lähtevät yhdessä rannalle. (Sinne pääsee kyllä kävellenkin meiltä tai saa meiltä kyydin).

Ja joo, meillä ollaan tarkkoja millaiseen autoon lapsi menee, kenen kyytiin ja etenkin millaiseen istuimeen niin kauan kuin asiaan voimme vaikuttaa.

Miehen tässä seuraavaksi pistän asialle, mutta miten anoppi saadaan ymmärtämään ettei tosissaan joku päivä köytä lastamme tuohon hökötykseen? Toistaiseksi en ole kokenut että pitäisi ikkunasta kyylätä kun touhuavat hiekkalaatikolla enkä siihen haluaisi lähteäkään...

kyllä mua kanssa vituttaisi ihan suunnattomasti tollanen :( mä kanssa olen tosi tarkka siintä millanen istuin pitää olla ja kuka ajaa. meillä mun isä saa kuskata poikaa, mutta mun mies siirtää istuimen koska se sen varmasti osaa laittaa oikein. ja kaikille aina painotan satakertaa että tarkistakaa että ne vyöt ei ole kierteellä!!

Ei mulla anopista ole muuta valittamista, muuten tullaan toimeen joten tämä tuli ihan puskan takaa että järkähtämättömästi on päättänyt toimia tässä oman päänsä mukaan.

Onko se hysteerisyyttä kun suojelee lastaan vielä kun voi? Ja tässä tapauksessa teemme voitavamme mm. automatkoilla ensiluokkaisilla turvavälineillä ja sillä että kuski tosissaan näkee ja katsoo minne ajaa...

Yhtä lailla emme tahaltemme polta lasta keskipäivän auringossa, pyrimme terveelliseen ruokavalioon ja harrastamme liikuntaa luodaksemme lapsellemme terveelliset elämäntavat tulevaisuudelle. Tai katsomme molemmille puolille ennen kuin ylitämme tien, käytämme pyöräilykypärää pyöräillessä tai alkoholia nauttineena ei mennä rattiin.

Pieniä asioita joilla voi olla suuri merkitys tulevaisuuden kannalta jos sattuu jotain, mutta voitavamme olemme tehneet.

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
[QUOTE="alma";24103863]Onpa taas ongelmat. Tarviiko kaikkeen suhtautua noin hysteerisesti? Milläköhän palstalla ne anopit kirjottelee sekopäisisä miniöistään? Olis varmaan hauska lukea niitä tilityksiä![/QUOTE]

Ihan asiasta ap kyllä nyt nurisee. En ole ikinä antanut anopin kyytiin lapsiani, enkä anna. Jonkun kerran olen kirkolla nähnyt ajelemassa ja jonkin kerran sattunut edelläkin ajamaan, ei tosiaan lapset hänen kyytiinsä mene. Ja jos mennään hänen autollaan johonkin, niin kysymättä ilmottaa että hän ei aja.

[QUOTE="aloittaja";24103913]Onko se hysteerisyyttä kun suojelee lastaan vielä kun voi? Ja tässä tapauksessa teemme voitavamme mm. automatkoilla ensiluokkaisilla turvavälineillä ja sillä että kuski tosissaan näkee ja katsoo minne ajaa...
.[/QUOTE]

Tänään tuntuu paikalla olevan vain ihmisiä, joista kaikki lapsen turvallisuuden edistäminen on turhaa, tai ainakin joista isovanhemmat ovat aina oikeassa, ja korvaamaton apu, joten heille ei mistään saisi huomauttaa tai arvostella...

Mutta alkuperäiseen, ymmärrän että ap:ta ärsyttää anopin touhu, meillä anoppi järkkäsi pinnasänkyä ja lastenhuonetta, vaikkei meillä ollut tarkoitustakaan antaa vauvaa yöhoitoon (kenellekkään muulekaan). Itseäni tämä häiritsi, mutta totesin sitte, että hössätköön ja järkätköön ihan mitä tahtoo omaan kotiinsa, kunhan ei väitä että ois yökylään lasta luvattu. Tosin ap:n ongelma astetta hankalampi, jos riskinä että anoppi vaan nappaa lapsen ja lähtee ajelemaan, muiden mielipiteistä välittämättä.

Joo olen huomannut että lähes poikkeuksetta täällä on linja, ettei anopista saa valittaa. Anoppi saa tehdä lapsille mitä vaan, ostaa heille mitä vaan, on kuulemma idioottimaista valittaa, kun toinen sentään yrittää! Jep jep :)

Palaanpa vielä kertomaan kuinka kävi, jos joku tätä keskustelua sattuu muistamaan.

Turvaistuin nähtiin ja saatiin viimein anoppikin tajuamaan, ettei meidän lasta siihen saa laittaa.
Härveli oli 15 vuotta vanha.
Kankaat kun otettiin pois päältä, muovin päällä ollut styrox oli halki.
Ohjetarrat olivat osittain kuluneet niin että saattoi vain arvailla kiinnitysohjeita.

Nyt hirvitttää vain, että anoppi tietää jo seuraavan kohteen jolle varmasti istuin kelpaa...

Ymmärrän kyllä ap:ta.
Mua suoraan sanottuna vituttaa kun appi ja anoppi ostelee ihan mitä sattuu lapsille. Saisivat ostaa vaikka tilinsä tyhjäksi, ihan sama, mutta kiva oli sjos vähän kysyisivät tarvitseeko lapset jotain etteivät rahojaan turhaan tuhlaa.

ja juu, appi ja anoppi osti esikoiselle turvaistuimen kysymättä meiltä mitään. Otti päähän ja kovasti, olisin itse mielelläni istuimen ostanut niin olisi ollut sitten sellainen mikä on hyvä, tuo istuin kun oli helvetin hankala laittaa autoon kiinni ja sitä jouduttiin siirtelemään usein (ei omaa autoa).

Minäkään en ole valmis antamaan lasta appivanhempien kyytiin, koska heistä huomaa selkeästi, että reaktionopeus ei ole enää ihan mitään priimaa. Tosin just pari päivää sitten luin lehdestä, että uusimman tutkimuksen mukaan lapselle on turvallisinta matkustaa - ei äidin, ei isän, vaan - isovanhemman kyydissä. Perustuu kuulemma siihen, että nuo isovanhemmat on sitten niiiin varovaisia kun on lapsi kyydissä, kun taas vanhemmille tuo muksujen kuskaaminen on rutiinia. Tiedä sitten...

Mummolaan ei vissiin ole sitten lapsilla asiaa, ettei anoppi nappaa tenavaa autonsa kyytiin?

No meidän mummo meinasi vahingossa tappaa meidän vauvan kuristamalla sen... Laittoi sen sitteriin kiinni niin, että roikkui kaulansa varasta. Meni puuhaamaan omiaan vaikka piti katsoa lapsen perään. Tulin itse menneeksi katsomaan vauvaa niin roikkui kaulastaan sitterissä ja alkoi mennä siniseksi. Sanoi kun ei tiennyt miten ne narut menee ja eikös se riitä kun vatsan ympäri menee naru. Huutoa kuului minulta ja ei ole lapsi sen jälkeen ollut mummon hoidossa hetkeäkään vaan samassa tilassa meidän kanssa. Pidän häntä muidenkin tapahtumien vuoksi vaarallisena hoitajana.

[QUOTE="vieras";24104023]Joo olen huomannut että lähes poikkeuksetta täällä on linja, ettei anopista saa valittaa. Anoppi saa tehdä lapsille mitä vaan, ostaa heille mitä vaan, on kuulemma idioottimaista valittaa, kun toinen sentään yrittää! Jep jep :)[/QUOTE]

Just niin. Kyllä ois toinen ääni kellossa jos ois niin ärsyttävä anoppi kuin mulla (välit poikki sen takia). Joka h'lvetin asiassa rupes määräilemään kun lapsi syntyi, ihan hulluksi meni. Aina ollu jääräpää ja suuttuu jos ei "hyppää" kun HÄN käskee. Ja yritti manipuloida miestä jättämään minut sillä "että minä muka määrään kaikesta" ELI kun hän ei saanut määrätä MEIDÄN elämästä ja MEIDÄN kotona - yritti saada kaiken mun niskoille että olen määräilevä.
Mies myönsi itse että AINA on myötäillyt äitiään kun silleen meni asiat helpommin. Mutta ymmärsi ettei se voi meidän elämään enää hallita ja välit on poikki.
Kuten miehen isä erosi kun sanoi ettei hän ole mikään "kasvatettava pikkupoika".
Ja anoppi ei vaan näe eikä myönnä että on määräilevä, manipuloiva, herneet nokkaan vetävä ja ilkeä halutessaan. Sen kanssa tulee toimeen VAIN jos tekee kuten HÄN haluaa ja kaikissa asioissa. Se SUUTTUU, naama norsunv'tulle heti jos vaikka sanot ettei nyt viitsi lähteä kirpparille vaan vaikka joku toinen päivä. Se pitää lähteä NYT jos HÄN niin on päättänyt.

Minun anoppi oli niin vaarallinen kuski, että en IKINÄ olisi päästänyt lapsiani hänen kyytiinsä. Enää ei tarvitse päästää, koska ei aja kuin invamopolla, koska kaahasi auton pellolle ja loukkaantui hyvin pahasti ( halvaantui ). Tätä ennen oli kaahannut kaksi samanlaista autoa ruttuun :( Ei oppinut sitten millään ja kävi näin. kaasujalka ihan kamala. Kaksi kertaa kaahasi kortin hyllylle :( Ajoi vielä loukkaantumisen jälkeenkin autoa vuosia, mutta mitään ei oppinut vaan kaahasi ihan samalla tavalla. Nyt ei enää aja autoa. Invamopolla ei pääse kuin 14km/h. ihan sopiva vauhti.

Palstamammojen mukaan minun olisi varmaan pitänyt antaa lapset anopin kyytiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsytys;24103757:
Ja sanottu se sata kertaa että turhaa.

a) lasta ei anneta hänen kyytiin
b) ei ole tarvetta antaa hänen kyytiin (korjauttaa vähän väliä pelti- ja maalivaurioita omasta autostaan kun törmäilee)
c) turvaistuin kirpputorilta (hän ei tajua ettei päältä voi nähdä jos istuin on kokenut kovia ja rakenteet heikenneet)
d) kasvot menosuuntaan
e) ei edes tiedetä minkä vuoden malli, joku BeSafe ja siinä se

Ja siellä se nyt pesee uusinta aarrettaan käyttöä varten. Ja ei auttanut että sanoin jo etten anna lasta sen kyytiin, tuhlaa vain aikaansa ja rahaansa mutta vouhkaa silti että kohta lähtevät yhdessä rannalle. (Sinne pääsee kyllä kävellenkin meiltä tai saa meiltä kyydin).

Ja joo, meillä ollaan tarkkoja millaiseen autoon lapsi menee, kenen kyytiin ja etenkin millaiseen istuimeen niin kauan kuin asiaan voimme vaikuttaa.

Miehen tässä seuraavaksi pistän asialle, mutta miten anoppi saadaan ymmärtämään ettei tosissaan joku päivä köytä lastamme tuohon hökötykseen? Toistaiseksi en ole kokenut että pitäisi ikkunasta kyylätä kun touhuavat hiekkalaatikolla enkä siihen haluaisi lähteäkään...

Älytöntä ylihysteriaa!! Jos se anoppi vielä itsekin hengissä on niiden autolla ajamisten jälkeen niin missä ongelma!? Kyytiin vaan! Älä opeta lapsiasi tollaseen ylisuojeluun, saat enemmän pahaa aikaa.

[QUOTE="SSS";24230790]Älytöntä ylihysteriaa!! Jos se anoppi vielä itsekin hengissä on niiden autolla ajamisten jälkeen niin missä ongelma!? Kyytiin vaan! Älä opeta lapsiasi tollaseen ylisuojeluun, saat enemmän pahaa aikaa.[/QUOTE]
Onneksi ei tunneta, tai vaikka tunnettaisiinkin, niin lapsiani en sun kyytiis anna...

Anna anopin rauhassa pestä istuin ja kyyditä sitä autossaan. Todellakaan sinun ei tarvitse lasta hänelle kyytiin antaa, mutta mitä haittaa siitä on, jos hän on varustautunut kyydityksiin kaiken varalta ? Lapsenne kuitenkin kasvaa ja saavuttaa jossain vaiheessa sen iän, että voi istua autossa kasvot menosuuntaan ja joskus voi tulla tilanne, että autoa kolhiva anoppi onkin ainoa järkevä vaihtoehtoa lapsen kyyditsijäksi. Ilmeisesti lapsesi on esikoinen :) Aika moni asia muuttuu, jos lapsia siunaantuu lisää. Silloin kaikki apukädet ovatkin tarpeen.

Yhteistyössä