Anoppi omii vauvan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Pitäisikö sinun opetella sanomaan Ei. Ihmettelen lapsiasi, jotka vaativat hoitamaan lapsiasi jopa silloin, kun olet sairaalassa.
Eivät ne tienneet minun olevan sairaalassa. Kaikki lastenlapset ovat rakkaita, mutta aina ei jaksaisi. Miniän vanhemmat asuvat melko lähellä, mutts sieltä ei apua tule juurikaan.

Tytär taas pyytää harvoin apua, mutta hänen tilanteessaan ymmärrän asian, koska itse on vuorotyöläinen ja miehensä yrittäjä, jolla on paljon matkatöitä. Miniä on patalaiska ja mukavuudenhalustaan tarvitsee lapsenvahtia.
 
vierailija
Kannattaa alusta asti sanoa mitä mieltä on. Ja pyytää että voisiko anoppi kysyä saisiko hän työntää kärrejä tai mitä ikinä haluaakin tehdä. Sen sijaan että tekee vaan eikä kysele. Mulla on nyt 16 ja 14 vuotiaat lapset ja tein aikoinaan anopin kanssa sen virheen etten opettanut hälle hyviä käytöstapoja joita arvostaisin kun meillä vierailee. Hän teki mitä lystäsi. Asiat on myöhemmin käyty paljon kovemman kautta läpi.
 
vierailija
Minä olen mummu ja lapsenlapsellani on ikää 11 kuukautta. Vierailen lapsenlapseni luona usein ja lapsi käy myös kotonani. Mitään ongelmaa ei ole ollut lapsenhoidosta. Rakkautta ja huolenpitoa ei voi olla liikaa. Jos ongelmia on, niin silloin pitää ottaa asia esille.
 

Yhteistyössä