Että voi anoppi taas ottaa päähän!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökö

Vieras
Meille tulossa esikoinen ja nyt anoppi tyrkyttää jonkun sen tutun vanhoja vaunuja meille. Sanoin ja olen sanonut jo aiemmin, että en halua kenenkään käytettyjä vaunuja, vaan meille tulee uudet ja tasan ne Emmaljungat, jotka oon jo pari kuukautta sitten kattonu valmiiks. Mut ei, kun anoppi ei sitä voi käsittää vaan jankuttaa vaan asiasta!!! Mieskin alko sitten jankuttamaan, mutta lopetti onneks lyhyeen kun sanoin että tää on asia josta en suostu tinkimään. Anoppi on ERITTÄIN pihi ihminen ja tietysti meidänkin pitäis sitten olla. Ja eihän me mitään uusia kärryjä sen mielestä tarvita. Aivan kun ois sen kukkarosta ne rahat pois!?!?!?

Oonko nyt tosi turhamainen ihminen kun kieltäydyn niistä koska haluan meidän ensimmäiselle lapselle uudet vaunut, jotka menee myöhemmin mahdollisesti tuleville sisaruksille?

sori avautuminen, mutta ottaa vaan niin pattiin!

mielestäni uudet vaunut on vaan turhamaisuutta (paitsi jos suunnitelee tekevänsä 5 tai enemmän lapsia) koska mitä järkeä on laittaa vaunuihin 600e jotka ovat käytössä vajaan vuoden???.... mutta tämä on siis vaan mun mielipide, muut tehköön miten haluaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mielestäni uudet vaunut on vaan turhamaisuutta (paitsi jos suunnitelee tekevänsä 5 tai enemmän lapsia) koska mitä järkeä on laittaa vaunuihin 600e jotka ovat käytössä vajaan vuoden???.... mutta tämä on siis vaan mun mielipide, muut tehköön miten haluaa...

Samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Samaa mieltä.

mutta entäs jos vaunut on ollut jo 2 tai 3 lapsella käytössä? ja kun me ajateltiin tehdä lapsia enemmän kuin 1, joten kyllä niille vaunuille käyttöä tulee olemaan...Jos nyt ostetaan käytetyt, niin sitten seuraavan kohdalla pitäis taas ostaa toiset. Ei siinäkään mun mielestä järkeä ole...

Alkuperäinen kirjoittaja mökö:
juu, ei toivoakaan että antaisin periks tässä asiassa. Ne vaunut on sitä paitsi ollut 2 tai 3 lapsella, niin ovat varmaan TOOOOOSI hyvässä kunnossa...
Mä en edes tiedä monellako lapsella meidän vaunut on ollu. Ostin huutonetistä ja myyjä oli ne myös sieltä ostanut aikanaan. Meillä nyt toinen lapsi tulossa käyttäjäksi. Ehjät ja täysin toimivat ja ovat ns. "halpismerkkiset". Kun hyvin pitää ei 2-3 lasta saa vaunuja pilalle. Mut tee miten haluat, tämä oli vaan esimerkki.

Eikös emmaljungan uudet vaunut muunnu sitten rattaiksi, joten käyttöikä on varmaan sen 3 vuotta ainakin..?

Ja jos mahdollista että samat kärryt siirtyy sitten ajan myötä pienemmille sisaruksille, niin ehdottomasti ostaisin uudet. Ja jos rahaa on, niin miks pitäisi ottaa käytetyt? Varsinkin jos kulkee paljon lapsen kanssa. Eli minä pitäisin pääni.

Mä kyllä ostin ihan ilman tunnontuskia uudet vaunut, joita käytin kahdella ekalla ja nyt kolmannelle ostin taas uudet. Aika paljon kivempi joka päivä katella mieluisia vaunuja. Oskunäitiä lainatakseni todellakin sä niitä vaunuja työntelet, ei anoppi.

Emmaljungat yhdistelmävaunut menee tosissaan siihen 3-ikävuoteen asti, joten ei ne rahat musta hukkaan mene, varsinkin kun tarkoitus on käyttää niitä myös jälkeenpäin, jos meille lisää lapsia suodaan.

Ja tulen kyllä paljon kulkemaan lapsen kanssa jo ihan senkin takia, kun vieressä makoilee pitkiä lenkkejä vaativa koira ;)

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
tee vaan niinku ittestäs tuntuu hyvälle ja oikeelle, niin ei tarvii katua jälkeenpäin :hug:

Niin aionkin tehdä. Ärsyttää vaan kun toi anoppi ei voi antaa periks tässä asiassa vaan jankuttaa vaan. Mut jankuttakoon, eiköhän se sen jossain vaiheessa lopeta, hope so!:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Samaa mieltä.

mutta entäs jos vaunut on ollut jo 2 tai 3 lapsella käytössä? ja kun me ajateltiin tehdä lapsia enemmän kuin 1, joten kyllä niille vaunuille käyttöä tulee olemaan...Jos nyt ostetaan käytetyt, niin sitten seuraavan kohdalla pitäis taas ostaa toiset. Ei siinäkään mun mielestä järkeä ole...

Meillä oli vaunut (vanhat Emmaljungat), jotka olivat olleet aiemmin kahdella lapsella. Sitten olivat vielä meidän kahdella lapsella ja sen jälkeen vielä ainakin yhdellä, ehkä useammallakin.

Eivät vaunut minusta tosiaankaan ole sellaisia, joita voisi käyttää vain yhdellä tai kahdella lapsella. On minusta älyttömän epäekologista ostaa uutta, jos tarjolla on hyvää käytettynä. Ja säästäähän siinä älyttömästi rahaa.

En sano sitä, että sinun pitäisi juuri anoppisi tarjoamat vaunut ottaa haluamiesi uusien sijaan. Itse vain en oikein tiedä miksi pitäisi olla uudet, jos hyvät ja siistit saa käytettynä ja vielä ehkä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. :) Säästyneellä rahalla voisi saada yhtä ja toista muuta kivaa.

Meillä on 4 lasta ja mä oon ostanu kaikille uudet vaunut... So what, turhamainen tai ei mut vaunut on ihania.. Niin että ap, valitse just ne mistä tykkäät!!!

Sen lisäksi erinäinen määrä matkarattaita ym kärryjä... :D

Muoks:Mihis mun nimim. hävis.. :o

Onko teillä tarvetta ns mummolavaunuille? Voisitteko ostaa toiset sinne anopin luo? Meillä on mummolassa omat vaunut, koska matka on vähän pitempi ja joka kerta tulee muutenkin paljon tavaraa mukaan (lasten varavaatteita, ruokia yms kasseja), joten ei ole mitään järkeä täyttää pienen auton takaluukkua vaunuilla. Nuorempi tarvii vielä päiväunivaunut. Siksipä mummolassa on käytetyt vaunut. Tosin kylläkin itse ne sinne ostimme, eikä anoppi puuttunut mitenkään asiaan.

Jos anoppi vaan vastusteluista huolimatta niitä vaunuja tyrkyttää,ne ota ne vaikka parvekevaunuiksi ja uusissa vaunuissa käytte sitten muuten ulkoilemassa.
Itse ostin aikoinaan käyteyt, mutta erittäin siistit vaunut. Käytössä ne osoittautuivat monilta ominaisuuksiltaan huomattavasti paremmiksi kuin uutena ostamamme Emmaljungan kuomurattaat.

Ostat ne Emmaljungat!!!! Niin IHANA työnnellä sitä pikkuista IHANISSA itse valitsemissa vaunuissa, eikä missään homeisissa vanhoissa. Ja tosiaan ne menee sitten mahdollisille sisaruksillekkin. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
tee vaan niinku ittestäs tuntuu hyvälle ja oikeelle, niin ei tarvii katua jälkeenpäin :hug:

Niin aionkin tehdä. Ärsyttää vaan kun toi anoppi ei voi antaa periks tässä asiassa vaan jankuttaa vaan. Mut jankuttakoon, eiköhän se sen jossain vaiheessa lopeta, hope so!:)
toivottavasti lopettaa, meillä ei...joten empä paljon hälle kerro ja annan pitää kipeinään jos ei meidän ratkasuja hyväksy ja that's it!!!!!

Niin JA nyt kun et anna anopille periksi, niin ehkä ymmärtää olla tyrkyttämättä erinäisiä asioita jatkossakin. se on hankala jos anoppi pääsee niskan päälle, ne on sillon r-a-s-i-t-t-a-v-i-a :D

Anoppi asuu tässä muutaman kilometrin päässä, joten tarvetta mummolavaunuille ei ole. En myöskään viittis ostaa niitä vaunuja "turhaan", koska me joudutaan niistä kuitenkin maksamaan 350?, eikä anoppi ole siis mitään avustusta antamassa, joten ei sekään järkevää ole. Täytyy nyt kattoa, että miten tässä käy...Alkaa vaan ahdistamaan, kun nyt yhtäkkiä ukkoni, joka on alusta asti ollut sitä mieltä että uudet vaunut ostetaan ja hänen lapselleen kelpaa vain paras, niin onkin nyt äitinsä puolella. Mun puolesta voi ollakin, taistelen niitä kahta vastaan tässä asiassa!

itse en todellakaan olisi ottanut käytettyjä vaunuja lapselle, jota olin niin kauan toivonut, halusin nuppuselleni vain parasta eli uudet ihanat vaunut..jos saan lisää lapsia joskus, saatanpa ostaa heillekin uudet vaunut. Mitäs se kenenkään napaa kaivelee, omia rahojanihan käytän.Pidä iihmeessä pääsi, muutenhan se anoppi alkaa neuvomaan ja päättämään aina asioita sun puolestasi...

Yhteistyössä