Anoppi haluaa nimetä lapsemme!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Out of my mind
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Out of my mind

Vieras
Perkele, että alkaa ottamaan päähän!
Anopin toiveita kunnioittaen annoimme hänen ehdotuksensa ensimmäisen lapsemme toiseksi nimeksi. Mitä tekee anoppi? Kutsuu lasta ainoastaan toisella nimellään, vaikka hänelle on huomauteltu asiasta useammankin henkilön toimesta.
Nyt olen taas raskaana, ja yllättäen anopilla on jo nimiehdotukset valmiina. Sanoin miehelleni, että emme käytä nyt tällä kertaa hänen ehdotuksiaan, vaan haluaisin kunnioittaa myös omia vanhempiani antamalla sitten jommankumman heidän nimestään toiseksi sukupuolesta riippuen. Mies sanoi sen äidilleen, jolloin anoppi heittäytyi kakaroiden tasolle, ja alkoi valittaa, kun hän on vanha, sairaskin ja kaikkea. Mies on samaa mieltä kanssani, muttei uskalla laittaa äidilleen hanttiin yhtään. Mutta ei huolta, minä kyllä heitän kapulan näihin rattaisiin.
Mulla kiehuu kyseinen eukko kohta sen verran yli, ettei tarvi kylään tulla! Jotain rajaa pitäisi olla, ja hyväksyä se, että hänen toivettaan on sentään huomioitu jossain määrin. Mutta ottaa päähän, että miehen puolen suvustakin osa luulee, että lapsemme oikea nimi on tämä anopin käyttämä toinen nimi, ja katsovat minua kuin jotain vähäjärkistä, kun oikaisen asian heille.
Että mua kyrpii!!

Huhhuijaa mikä anoppi! Meillä on esikoiselle tullut toinen nimi meidän suvusta ja kuopukselle miehen puolen suvusta ja ei ole kyllä kukaan valittanut, tai huomautellut.
Vaikea sanoa vinkkejä. Taitaa sit vissiin olla muutenkin marttyyrianoppi?

no meillä appiukko kutsuu poikaa sen toisella nimellä, joka sattuu olemaan appiukon edesmenneen isän (eli mieheni papan) nimi. Se on myös mieheni toinen nimi, mikä on syy siis siihen että poikamme sai sen toiseksi nimekseen. Ei siis millään lailla "kunnioiteta" appiukon isää...

Meillä, eikä kummankaan sisarusten lapsilla ei ole suvussa kulkeneita nimiä ja kaikki olleet tytyväisiä. Nyt jos saadaan tyttö laitetaan sille minun mummuni nimi etunimeksi kun on sen verran harvinainen nimi. Sen verran on mummujen ja pappojen nimet antiikkiset ettei haluta niitä lapsillemme, hui! Pitääkäähän vain oma päänne nimiasiassa, se kelleen kuulu minkä nimen annatte!

No tämä on kyllä muutenkin oikea marttyyrianoppi.
Onhan hänellä omiakin lapsia neljä, joten luulisi, että siinä olisi ollut aivan riittävästi nimettävää. Hän ei ole toiminut tällä tavalla miehen sisarusten lapsien kanssa, vaan ainoastaan mieheni, joka on hänen vanhin poikansa.
Todella epäkunnioittava ämmä.

Mun lapsen isän facebook-sivuilla lukee mun lapsen nimi väärin kirjoitettuna ja isänsä sukunimellä varustettuna :whistle: isänsä äiti sentään hyväksy jossain vaiheessa, että se kirjotetaan yhdellä n:llä.

Huoh.. pitäkää päänne. Pahinta mitä tuossa tilanteessa voisitte tehdä on antaa anopille periksi ja hän pompottaakin teitä koko loppuikänne.

Mitäs tapahtuu jos alatte kutsua anoppia toisella nimellä virallisen kutsumanimen sijasta? Tai uhkaatte vaihtaa lapsenne nimeä siten että anopin ehdottama toinen nimi pudotetaan pois koska anoppia ei saa muuten kutsumaan lasta kutsumanimellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tähän sopis niin hyvin
KUn pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden

Ei voi kuin peesata tätä!
En ikikuuna päivänä olisi antanut anoppia tai ketään muutakaan kunnioittaakseni omalle lapselleni nimeä joka ei ole minun tai lapsen isän keksimä/haluama.

Mulle oli jo tarpeeksi "paksua" kun anopille olisi pitänyt kertoa antamamme nimi etukäteen, mutta ei tietenkään kerrottu kellekään vaan kaikki sai sen kuulla vasta kasteessa.

Yhteistyössä