Anoppi ei ole tervetullut ristiäisiin!

• Viestiketjun aloittaja Vihainen miniä
  • Ensimmäinen viesti
Vihainen miniä
En ole koskaan ollut läheinen anoppini kanssa, toimeen olemme kuitenkin tulleet hyvin. Vuosi sitten kävi seuraava tapaus: anopille selvisi, että hänen siskonsa oli arvostellut ääneen meille meidän tekemisiämme ja kerroinkin anopille, että loukkaannuin hänen siskonsa sanoista. Anoppi päätti selvittää asian siskonsa kanssa. Kohta anoppi soitti miehelleni, haukkui minut valehtelijaksi. Mies kertoi äidilleen olleensa itse samassa keskustelussa ja kuulleensa, mitä tämä hänen tätinsä meille sanoi. Anoppipa uskoo edelleen mieluummin siskoaan ja väittää minua valehtelijaksi, vaikka mieheni oli osallisena keskustelussa.
Tästä aikaa jo reilu vuosi. Anteeksipyyntöä en ole kummaltakaan kuullut, enkä sitä enää odotakaaan. Missään tekemisissä en kummankaan kanssa enää halua olla, joten anopille ei lähde kutsua lapsemme ristiäisiin.
Saavatpahan aiheen puhua, millainen olen, kun anoppi kuulee, ettei hän todellakaan pääse lapsemme ristiäisiin.

Vihainen miniä
Miehelleni olen sanonut, että hän voi olla kummankin kanssa tekemisissä, jos niin haluaa, mutta minä en aio olla.
Nämä molemmat kuvittelevat, että kun aikaa kuluu tarpeeksi monta kuukautta, niin unohdan koko asian ja voidaan olla ihan kuten ennenkin.
Ikävä kyllä, minä en ole samallainen ihminen kuin heidän sukunsa: ihan sama, mitä siellä toiselle sanotaan, parin kuukauden päästä ollaan jo kuin paita ja perse ja kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Minä en vain suostu samaan esitykseen, todellakaan en unohda, enkä edes yritä esittää unohtaneeni.

"vieras"
Auta armias mikäli uskallat miniänä puolustaa itseäsi. Vaikka ihan aiheellisesti pidät puolesi, niin paskaa sataa myöhemmin niskaasi. Miksi niin monet ajattelevat vieläkin, että miniän on pakko niellä kaikenlainen huono kohtelu. Uskallakin avata suusi, niin....

Vihainen miniä
[QUOTE="vieras";27940893]Lapsellinen olet ja näköjään ihan samalla tasolla ja viivalla anoppisi kanssa.[/QUOTE]

Se on sun mielipiteesi!
Sullekko olisi ihan ok, että sinusta tehtäisiin valehtelija, vaikka sinulla on vieressäsi oma mies kuulemassa kaiken?
Käyttäytyisitkö sen jälkeen ihan normaalisti ja tahtoisit edelleen olla tekemisissä??

hejjaa
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen miniä;27940864:
Ja molemmat, mieheni äiti sekä mieheni lapseton täti päättivät poistaa mieheni testamenteistaan, koska mieheni on naimisissa valehtelijan kanssa.
Miehesi perii kyllä äitinsä ilman testamenttiakin.Jätä tuo lapsellinen kiukuttelu pois ja aikuistu.

"vieras"
Lapsen takia kannattaisi jos nyt ei unohtaa niin edes painaa välirikko villaisella. Lapsella on kuitenkin oikeus mummoon vaikkei tämä olisi kummoinen.

Sen verran anoppia voisi puolustaa, että sisko on kuitenkin verisukulainen, ja paljon pitkäkestoisempi kuin miniä. Miksi ylipäänsä sotkit anopin siskonsa ja teidän sanaharkkaan ? Hänhän oli kokonaan ulkopuolinen eikä tilanteessa edes läsnä - jos kohta tökerösti jälkikäteen käyttäytyikin.

Ole sinä anoppiasi fiksumpi.

"blaah"
Kyllä noi anopit välillä semmosia saatania oikein on..Mä olen tullut nyt uudessa suhteessa siihen tulokseen että mahdollisimman vähän kun on vaan tekemisissä niin hyvä on.Siis ei uudessa anopissa (vielä) vikaa mutta en kyllä rupee kaveeraamaankaan.

Ärsyttäväähän tuo on että välit menee noin pienen asian vuoksi.Mutta te osapuolet olette aikuisia ja jos halua olisi niin voisitte selvittää asian.Sanon että aika lapsellista touhua antaa välien mennä tuollaisen asian vuoksi.Jotkut vaan ei osaa tai sitten halua päästä sopuun ja asiaa paisutellaan ja välirikkoa pidetään yllä.

....
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen miniä;27940908:
Se on sun mielipiteesi!
Sullekko olisi ihan ok, että sinusta tehtäisiin valehtelija, vaikka sinulla on vieressäsi oma mies kuulemassa kaiken?
Käyttäytyisitkö sen jälkeen ihan normaalisti ja tahtoisit edelleen olla tekemisissä??
:D Miten jollekin voi olla noin iso juttu että kaksi aivotonta kääkkää puhuu palturia? Jos miehesi on sinun puolellasi, niin mikä se ongelma on?

Ei sinun tietenkään tarvi olla tekemisissä tai väleissä kumpaakaan, mutta onhan se varmaan aika pikkumaista olla kutsumatta mummoa lapsenlapsen ristiäisiin? Tosin jos se on miehellesikin ihan OK, niin mikäs siinä.

näin se on
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen miniä;27940864:
Ja molemmat, mieheni äiti sekä mieheni lapseton täti päättivät poistaa mieheni testamenteistaan, koska mieheni on naimisissa valehtelijan kanssa.
Suomessa ei voi jättää lasta perinnöttömäksi. Testamentilla voi määrätä osittain omaisuutensa kohtalosta, esim. kuoleva voi määrätä puolisolleen asumisoikeuden yhteiseen asuntoon loppuelämän ajaksi, jotta perikunta ei voi myydä kattoa lesken pään päältä. Mutta tietty lakiosuus biologiselle jälkeläiselle kuulu aina, halusipa sitä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen miniä;27940908:
Se on sun mielipiteesi!
Tuossa tilanteessa tuumaisin anopille että jos tahtoo olla väleissä niin sitten porukalla istutaan saman pöydän ääreen ja puhutaan asia selväksi, sovitaan ja jatketaan elämää.

[QUOTE="vieras";27940970]Lapsen takia kannattaisi jos nyt ei unohtaa niin edes painaa välirikko villaisella. Lapsella on kuitenkin oikeus mummoon vaikkei tämä olisi kummoinen.

[/QUOTE]

miten lapsi osais kaivata jotain semmosta mitä ei ole? varsin hyvin pärjää ilmanki. meillä lapset ei ole nähneet miehen vanhempia, eivätkä koskaan tule näkemään. välimatka 1000km ja välirikko (luojan kiitos) pitää tästä huolen. vaikka he kovasti yrttävät tunkeutua takasi elämäämme. en halua olla heijän kans missään yhteyksissä. mies toki olkoot yhteyvessä kasvattajiinsa, ei ole juuri korvaansa lotkauttanu sinne päin yli 7 vuoteen.

"vieras"
miten lapsi osais kaivata jotain semmosta mitä ei ole?
No kyllähän moni aikuinen on suruissaan siitä ettei esim. koskaan ole ollut väleissä mummoon ja ukkiin, tai peräti omaan vanhempaansa. Kyllä sen nyt lapsikin tajuaa että noilla muilla on mummolat ja pappalat mihin pääsee ja mulla ei.

Aina ei voi pitää yhteyttä esim. isovanhempiin, se voi olla mahdotontakin esim. isovanhemman sairauden tai jonkun riippuvuuden takia, mutta en mä silti lähtis vähättelemään lapsen tarvetta luoda suhde omiin isovanhempiinsa.

Ps. mäkään en niin kovin kaveeraa anopin ja appiukon kanssa, mutta lapsi siellä viettää paljonkin aikaansa ja nauttii. Ei se nyt multa ole pois enkä sellaista voisi lapselta riistää jonkun mitättömän pikkuriidan ja kaunan vuoksi.

"mie"
Minä kyllä ymmärrän...Tosin anoppi on tervetullut meillä ristiäisiin ja synttäreille.Ja kyläänkin,JOS ilmoittaa etukäteen niinkuin olen pyytänyt.
Muuten ei olla juurikaan väleissä,ja paljon pahemmista asioista kyse kuin sinun tapauksessasi.

Ymmärrän kantasi,ja voisin sanoa että anopin kanssa ei tarvitse olla tekemisissä ;) meilläkään ei miestä juuri äitinsä tekemiset enää kiinnosta.

[QUOTE="vieras";27943608]No kyllähän moni aikuinen on suruissaan siitä ettei esim. koskaan ole ollut väleissä mummoon ja ukkiin, tai peräti omaan vanhempaansa. Kyllä sen nyt lapsikin tajuaa että noilla muilla on mummolat ja pappalat mihin pääsee ja mulla ei.

Aina ei voi pitää yhteyttä esim. isovanhempiin, se voi olla mahdotontakin esim. isovanhemman sairauden tai jonkun riippuvuuden takia, mutta en mä silti lähtis vähättelemään lapsen tarvetta luoda suhde omiin isovanhempiinsa.

Ps. mäkään en niin kovin kaveeraa anopin ja appiukon kanssa, mutta lapsi siellä viettää paljonkin aikaansa ja nauttii. Ei se nyt multa ole pois enkä sellaista voisi lapselta riistää jonkun mitättömän pikkuriidan ja kaunan vuoksi.[/QUOTE]

lapsilla on mummola, saavat olla siellä paljon ja isovanhemmat ovat aidosti mukana. kyseessä on iso riita jonka anoppi ja appi aiheuttivat ja en unoha ehen. tuskin koskaan, mies ei unoha. miehen kasvattaneet ihmiset ovat ilmaa meille.

Yhteistyössä