Anoppi ei hoida..

• Viestiketjun aloittaja miniäinen
  • Ensimmäinen viesti
miniäinen
meidän 6kk ikäistä kuopusta,vaikka isommat(2v. ja 5v.)saavat kyllä tulla yökylään.En haluaisi valittaa,mutta kun aikoinaan kyllä hoiti vauvojakin tarvittaessa.Nyt tuntuu,että tämä kolmonen on ikäänkuin "ylimääräinen"ja anoppi haluaisi hänen vain äkkiä kasvavan isoksi.Ja silloin harmittaa,kun olisi kiva miehen kanssa hoitaa parisuhdetta,mutta ei se onnistu,jos vain isommat saadaan hoitoon..

Ja,jos vauva on hetken aikaa ollut mummulassa,esim.kauppareissun ajan niin hän kyllä muistaa kertoa,kuinka vauva taas "oli niin pahalla tuulella"jne.Olen saanut sen käsityksen,että lasten tulisi vain käyttäytyä hyvin ja olla mahdollisimman vaivattomia..Siitähän sitä "lomaa"juuri kaipaamme,kiukutteluista ynä muusta.Mutta mummu ei sitä voi sietää,ei edes hetkeä.

Joo,tiedän,että turhaa valittaa,kun kuitenkin apua saamme,mutta ärsyttää vaan se,ettei KOSKAAN saada koko "sakkia"hoitoon,että saisi olla ihan vaan rauhassa joskus.Ja vain sen takia,kun vauva ilmeisesti on niin "rasittava" :( Kun edes nauttisi nyt pienimmästäkin lapsenlapsesta,enempää kun ei ole tulossa!

mä muistan ku meidän tyttö oli hoidos mummolla nii se soitti et itkee vaan...
kun mentii kattoon tilannetta nii tyttö oli ihan hiljaa
mu tnykyisin kun tyttö on isompi niin ei soittele enää perään...pärjäävät hyvin =)

No eipä ole anoppisi niitä lapsia tehnyt. Mun mielestä ei isovanhemmilla ole mitään velvollisuksia lapsenlapsiaan hoitaa, onhan noita maksullisiakin vahteja esim. MLL. Ihme valitusta kun muut ei hoida omia lapsia \|O

hEi
Jospa anopillakin alkaa jo ikä painaa, ja onhan kolmessa lapsessa jo aikalailla työtä yhdelle ihmiselle!

Palkkaa kotiin vaikka MLL:n hoitaja ja lähde miehesi kanssa ulos kahdestaan!

tai eiyksinkertiasesti jaksa 3 lasta yhtäaikaa joista 3 on noin pieni! ja toisaan kyll äse saataa iän myötä arveluttaa vastuu noin pienstä enemään kuin enen! ehkä se siit kun lapsi vähän kasvaa..saa omat jalat alleen ja siirtyy kunnon ruokaan jne!
Onko anopilla ollut mahdollisuus tututua tähän nuorimmasieen smalla lailla kun vanhempiin aikanaan..jos jännittää vaan..1 olisiko mahdollsita että pikkuinen menisi joskus yksistään sinne hoitoon hetkeksi ja tekisitte isompien aknssa jotian isojen juttuja sillä aikaa!

Mikis puolivuotiaan pitäisi kulkea hoidossa??? Lapsiperhe elää, kuten lapsiperhe elää. Aika lailla silti lasten ehdoilla. Ei ole kenenkään velvollisuus hoitaa teidän lapsia. Ei meidänkään kolmea kukaan hoitele ilman palkkaa. Anna isompien kulkea mummolassa ja saada erityishuomiota sieltä. Ole onnellinen, että heitä hoidetaan mieluusti. Se vapaus ja oma aika tulee sitten, kun on sen aika. Sitten, kun se on mahdollista. =)

Kyllä mummut saisivat edes joksus olla sen verran epäitsekkäitä,että tarjoavat vanhemmille tilaisuuden hengähtää!

Kun saa ja haluaa lapsia niin pitää tiedostaa,että sitä joskus saa myös lapsenlapsia,ja yhä jatkuu oman(aikuisen)lapsen hyvinvoinnista huolehtiminen :) Äitiys jatkuu isoäitiytenä,ja toivottavasti antoisana sellaisena.

miniäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:10 vieras kirjoitti:
No eipä ole anoppisi niitä lapsia tehnyt. Mun mielestä ei isovanhemmilla ole mitään velvollisuksia lapsenlapsiaan hoitaa, onhan noita maksullisiakin vahteja esim. MLL. Ihme valitusta kun muut ei hoida omia lapsia \|O
Minäpäs haluankin,että lapsia kaitsee joku tuttu naama,turvallisempi kokemus lapsille.Ja kyse ei ole siitä,että anopin pitäisi jatkuvasti olla lastenvahtina!

juu meillä ei hoida mummut ja papat ikinä!!! joskus kerran vuodessa on ottanut ton 5veen sinne yöksi mut 4v ei ole elämänsä aikana ollut mummulla kun ehkä pari kertaa hoidossa! ja nämä siis minun vanhempia. isänsä vanhemmilla ei ole olleet koskaan!
nyt olen päättänyt että toi 5veekään ei mene sinne edes kerran vuojessa jos ei pienempikään pääse!! sen verran jo ymmärtää 4vuotiaskin että sille ollut suuri pettymys!!!
ole kiitollinen että saat edes isommat hoitoon joskus, onhan se yhdenkin kans välillä "helpompaa" olla! ja ehkä se mummu ottaa sen teidän vauvankin kunhan on isompi!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:16 vieras kirjoitti:
Kyllä mummut saisivat edes joksus olla sen verran epäitsekkäitä,että tarjoavat vanhemmille tilaisuuden hengähtää!

Kun saa ja haluaa lapsia niin pitää tiedostaa,että sitä joskus saa myös lapsenlapsia,ja yhä jatkuu oman(aikuisen)lapsen hyvinvoinnista huolehtiminen :) Äitiys jatkuu isoäitiytenä,ja toivottavasti antoisana sellaisena.
Muistaakohan monikaan miniä/tytär huomioida/auttaa mummua vastavuoroisesti, vai vaaditaanko itsekkäästi vain mummoa apuun. Otetaan, muttei anneta mtn muuta kuin ilon olla lapsien kanssa? Milloin tulee aika jolloin aletaan huolehtiin vanhuksen hyvinvoinnista?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:17 Huuhkajatar kirjoitti:
Parisuhdetta voi hoitaa kotonakin lasten nukkuessa, ei se vaadi kapakkiympäristöä tai kylpylää.
:flower: Näin myös meillä. Vaikka kyllä elokuvissa tai ulkona syömässä käyntikin tekee joskus hyvää, perheellisillekin ;)

Ymmärän hyvin sinua ap.
Meillä on kaksi lasta, eikä mummi ota niitä samaan aikaan hoitoon, paitsi poikkeus tilanteessa.
Ymmärän kyllä että hän on jo vanha ja kasi pikkulasta ottaa voimille, mutta hän on ainut sukulainen joka ottaa lapsiamme hoitoon. (harvoin tarvitsemme hoitajaa) Ensiviikonloppuna mummi tulee meille (hän asuu eri puolella Suomea..) ja saamme ensimmäistä kertaa pariin vuoteen miehen kanssa viettää parituntia kodin ulkopuolella, JEE! :D

Hoitajaa emme ole lapsillemme hankkineet enkä edes raaskisi kullannuppujani jättää vieraalle... ;)
Enempää en viitsi valittaa koska olen kummiskin erittäin tyytyväinen elämääni ja hoidan mielelläni lapsiani, enkä koe tarvitsevani omaa aikaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:22 Farouk kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 21:17 Huuhkajatar kirjoitti:
Parisuhdetta voi hoitaa kotonakin lasten nukkuessa, ei se vaadi kapakkiympäristöä tai kylpylää.
:flower: Näin myös meillä. Vaikka kyllä elokuvissa tai ulkona syömässä käyntikin tekee joskus hyvää, perheellisillekin ;)
Me ollaan sen verran tylsiä että vuokrataan leffat kotiin; ei tarvi kuunnella toisten syöntiä ja tuijottaa jonkun niskaa (juu, miksi aina mun eteen tulee joku ylipitkä?)
Meillä on ollut tuuria sikäli että jos halutaan mennä jonnekin, niin noi mun isommat lapset hoitavat mielellään, palkkaa vastaan. Meidät on jopa ajettu kotoa ulos tuulettumaan, ja saatu kuulla kunniamme liian aikaisesta kotiintulosta.
Tietenkin jokainen rentoutuu parhaiten omalla tavallaan, meillä se onnistuu hyvin koko perheen läsnäollessa. Kun lapset on hankittu niin ne on osa meidän elämää eikä ole tarvetta lykätä niitä muiden niskoille.

Me naiset ollaan kyllä naurettavaa sakkia :kieh: !

Jos joku täällä erehtyy olemaan pahoillaan kun isovanhemmat väkisin kinuavat puolivuotiasta hoitoon/yökylään eikä äiti haluaisi jättää, niin keuhkotaan isovanhempien oikeudesta lapsenlapsiinsa. Eikä lapset rikki mene vaikka isoäiti hoitaakin.

Jos joku haluaisi, että isovanhemmat hoitaisivat puolivuotiasta niin se on täysin epärealistista, koska itepä on lapsensa tehnyt eikä isovanhemmilla ole mitään hoitovelvoitetta ja kyllä muutkin on hoitanut lapsensa itse ja isovanhemmilla on oikeus omaan elämäänsä jo ja jne.

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Mielestäni isovanhempien kuuluu hoitaa lapsenlapsiaan tarvittaessa. Ehdottomasti. Se on osa sitä turvaverkkoa, jonka lapsiperhe tarvitsee.

Itse tätinä hoidan siskon kolmea lasta ja monesti jopa kaikkia yhtäaikaa. Ei ole mitään ongelmia ja olen tehnyt niin heidän vauvasta asti. Siskon perheessä on myös sellaisia ongelmia, että toisiin isovanhempiin ei voi luottaa ikinä, jos apua tarvittaisiin. Äkillisiin tai suunniteltuihin menoihin minut ja toiset isovanhemmat voi kutsua aina! :)

miniäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 22:08 Soraya kirjoitti:
Mielestäni isovanhempien kuuluu hoitaa lapsenlapsiaan tarvittaessa. Ehdottomasti. Se on osa sitä turvaverkkoa, jonka lapsiperhe tarvitsee.

Itse tätinä hoidan siskon kolmea lasta ja monesti jopa kaikkia yhtäaikaa. Ei ole mitään ongelmia ja olen tehnyt niin heidän vauvasta asti. Siskon perheessä on myös sellaisia ongelmia, että toisiin isovanhempiin ei voi luottaa ikinä, jos apua tarvittaisiin. Äkillisiin tai suunniteltuihin menoihin minut ja toiset isovanhemmat voi kutsua aina! :)
Kiitos!Kerrankin "ei-tekopyhä"kirjoitus :) Ja oi,kun minullakin olisi tuollainen sisko :saint:

Yhteistyössä