Anoppi ei hoida..

• Viestiketjun aloittaja miniäinen
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mun olis varmaan paras lopettaa koko palstailu, koska tämä on jo kolmas kerta tätä palstaa lukiessani, kun toivon junnusta tulevan h.omon. Ei millään pahalla ap, mutta jos anoppi ei halua hoitaa lapsiasi, niin mitäpä jos kiikuttaisit ainakin sen kuopuksen omalle äidillesi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 00:06 Keittiönoita kirjoitti:
Mun olis varmaan paras lopettaa koko palstailu, koska tämä on jo kolmas kerta tätä palstaa lukiessani, kun toivon junnusta tulevan h.omon. Ei millään pahalla ap, mutta jos anoppi ei halua hoitaa lapsiasi, niin mitäpä jos kiikuttaisit ainakin sen kuopuksen omalle äidillesi?
:D

\
Tiedätkö, meistä on tulossa vanhoja ja mukavuudenhaluisia, vauvakausi on kaukana ja osaamme nauttia nykyhetken suomasta vapaudesta.

Mä en jaksais taas ruveta hoitamaan vauvoja, kun tuo kuopuskin on jo 7v.
Johan tässä 20 vuotta vierähtikin lastenhoidossa...(+ vanhustenhoidossa niin kauan kuin vanhempani elivät).

\

Ei se junnun h.omous välttämättä mitään muuta, voihan se saada tosi rasittavan miespuolisen puolison ja adoptoivat (siihenhän pariutumiseen varmaan menee vielä jokunen vuosi) liudan ipanoita tai käyttävät vuokrakohtuja ja taas ollaan samassa tilanteessa :saint: .

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 00:09 Huuhkajatar kirjoitti:
Tiedätkö, meistä on tulossa vanhoja ja mukavuudenhaluisia, vauvakausi on kaukana ja osaamme nauttia nykyhetken suomasta vapaudesta.

Mä en jaksais taas ruveta hoitamaan vauvoja, kun tuo kuopuskin on jo 7v.
Johan tässä 20 vuotta vierähtikin lastenhoidossa...(+ vanhustenhoidossa niin kauan kuin vanhempani elivät).
Näin se varmaan on B) Tosin kyllä mä vielä yhtä tai kahta lapsenlasta voin silloin tällöin hoitaa, mutta 3 tenavaa yhtä aikaa on ehdottomasti liikaa.

Mä en tajunnu tota kommenttia että miks ootte tehny lapsia noin nuorena ja pälä pälä...
Jos mummi on 48 ja on saanu tän naisen/miehen 20vuotiaana on tää nainen/mies jo 28v...
Ei se ole mikään ihme jos on mummi on alle 50kymppinen. Oma äiti on 48v ja mummi kahelle lapselle.Ekan kerran tuli mummiks 43vuotiaana :)

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 00:11 Susa kirjoitti:
Ei se junnun h.omous välttämättä mitään muuta, voihan se saada tosi rasittavan miespuolisen puolison ja adoptoivat (siihenhän pariutumiseen varmaan menee vielä jokunen vuosi) liudan ipanoita tai käyttävät vuokrakohtuja ja taas ollaan samassa tilanteessa :saint: .
Älä pelottele :eek: :eek: :eek: :D :D :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 00:00 kolmenäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 23:58 Mummi kirjoitti:
Olen sattumoisin 48 ja yhden pienen mummi. Minusta on ihana hoidella lapsenlasta. Kerran hän on ollut meillä ilman vanhempia yötäkin (1v3kk)! Vanhemmilla ei kovin paljon menohaluja ole ollut, mutta kun ovat meillä käymässä, mielelläni otan aamulla lapsukaisen puurolle ja leikkimään, että äiti ja isi saavat joskus nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Luulenpa, että olemme kaikki tyytyväisiä tähän. Jos vanhemmilla on menoja, menen tai menemme mielellämme ukin ja kuopuksen kanssa hoitamaan lasta, tai lapsi voidaan tuoda meille. Kuopuksemme, lapsenlapsen setä, on vain vaille kuusi vuotta veljenpoikaa vanhempi, joten hirveän vanhaksi en itseäni tunne.

Olen iloinen, että voin nyt antaa hoivaa lapselle ja lepotuokioita vanhemmille. Silloin, kun vanhemmat olisivat enemmänkin hoitoapua tarvinneet lapsen kotiuduttua sairaalasta lähes 5 kuukauden ikäisenä, eivät minun taitoni riittäneet monimutkaisten, heidän jo sairaalassa opettelemiin hoitotoimiin (tarkat lääkitykset, syötöt ja avanteen hoidot).

Viime kesänä tämän pienen ihmeen kasteenvahvistusjuhlassa oli mukana lapsen isoäitien lisäksi myös kolme isoisoäitiä. Juhlaväkeä tarkkaillut kuopus totesi minulle: "Et sinä näytä isoäidiltä vaan ihan tavalliselta äidiltä."

Saattaa olla, että jos välimatkaa olisi vähemmän, tunkisin huomaamattani liikakiin lapsenhoitoavuksi. Olen kyllä sanonut miniälleni ja pojalleni, että minulle saa sitten sanoa suoraan, jos tuntuu siltä, että tuppaudun liikaa heidän reviirilleen. Lapsenlapsi on ihana, mutta vanhemmilla on etuoikeus häneen, ja meidän tulee toteuttaa isovanhemmuuttamme niissä puitteissa, jotka ovat lapsen vanhempien mielestä sopivimmat. Meidän onnemme on, että tämä pieni vanhempineen on halunnut meidät tiiviiseen yhteyteen kanssaan!
:flower: ihanalle mummille!

Samoin

Vepasto
Mä en edes uskaltais jättää meidän puolivuotiasta anopille... Ei muuten mitään, mut kerran kun jätin lapset anopille siksi aikaa kun kävin kaupassa niin kuopus oli huutanut melkein koko sen ajan, ku olin pois (20 min.) :/

Yhteistyössä