Anoppi aiheuttaa harmaita hiuksia minulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miniä"

Vieras
Anoppi oli meillä kylässä, valitti kuinka jalkoja palelee ja kysyin haluaakohan hän villasukat. Johon vastasi iloiten myöntävästi :)
Sanoin että voin antaakin ihan uudet villasukat että saa ne nyt vaikka joululahjaksi kun kerran tarvii sillä itselläni on iso kasa villasukkia.
Anoppi otti villasukat ja totesi että ne on niin hyvin kudotut ettei kyllä raaskikkaan käyttää niitä,
jolloin kehoitin vaan ottamaan toki käyttöönsä kun kerran tarvii ja jalkoja palelee.
Vaan ei,
kun on hänen vuoronsa hankkia martta pöytään arpapalkintoja ja hänellä ei juuri muuten ole varaa niin hän antaa ne nyt sinne.
Siis minua niin suututtaa :(
Annoin ne sukat anopille kun hän valitteli kylmää,
en mihinkään arpapalkinnoksi.
Olisin voinut nuo sukat pitää kaapissa kun oman tyttäreni jalka kasvaa ja antaa ne hänelle käyttöön.
Sama juttu kävi ostamallemme marmorikynttilällle jonka annoimme joululahjaksi,
hän on aina halunnut mutta kun ne on sen verran kalliita niin ei ole raaskinut ostella, nyt sai kynttilän niin ei kuulemma raaski polttaa vaan antaa sen marttapöytään.
Olisi edes sanonut suoraan että onko meillä mitään mitä voisimme lahjoittaa marttojen arpajaispalkinnoksi.

Taidamme ensi jouluna ostaa vain sen konvehtirasian niinkuin mies jo itse tänäjouluna ehdottikin :D
niin ei harmita niin paljon kun jotakin tarpeellista mummolle ostaa ja hän lahjoittaa kaiken pois kehuen niiden olevan hyviä marttapöytä palkintoja.

no onpa kyllä harmaita hiuksia aiheuttava ongelma. *huoh*

No ei minusta kivalta tunnu jos annan anopille joululahjaksi tavaraa tietänen että hän oikeasti tarvitsee sitä ja hän kehuu antavansa ne johonkin arpapalkinnoiksi kun muuten ei varaa. Tuskin noista antamistamme lahjoista nauttii muusta kuin siitä konvehtirasista jonka avasi nähtemme kun halusi lapsille tarjota.
En minä niitä villasukkia jokapäivä saa :(
Minun oma äitini ne tekee ja en todellakaan kehtaa olla pyytämässä äitiltäni että teeppä nyt parit villasukat kalliista hyvistä langoista kun anoppi tarvii arpapalkintoja ja hänellä ei ole muuten varaa joten ostappa äitee nyt sen 10e lankakerä ja teeppä nyt sukat.

Anoppisi on syntymätyhmä, eikä muuksi muutu. Naureskelet vaan sille tyhmyydelle niin tulee parempi mieli. Ja annat tästedes vaan krääsää, niin ei harmita vaikka menee arpajaispalkinnoksi.

Anoppisi on syntymätyhmä, eikä muuksi muutu. Naureskelet vaan sille tyhmyydelle niin tulee parempi mieli. Ja annat tästedes vaan krääsää, niin ei harmita vaikka menee arpajaispalkinnoksi.

Niin :( Nähtävästi se on ostettava jotakin tiimari rojua jolla ei mitään arvoa.
Kun vaan olisin niin mielelläni halunnut auttaa vanhaa ihmistä tietäen mitä hän kuitenkin oikeasti olisi tarvinnut.
Mutta ensivuonna olen tätäkin asiaa fiksumpi ja tosiaan hankin tiimari krääsää, eipä sitten tarvi minunkaan harmitustani valitella.

Älä anna sille enää mitään huomaahan ettei lahjat ole edespäin annettavaksi, jos valittaa et on kylmä sano et osta tai tee sukat, ja sit jos sulle tulee paha mieli niin kun et enää anna sille mitään niin ei tuu enää paha mieli sulle.
Sinun ei tarvi antaa lahjoja jotka ei sittenkään kelpaa muuhun kuin martoille, eli sano sille suoraan et annoit sukat hänelle jos ei pidä niitä niin antaa sitten takaisin eli pidät ne sitte ite tai säästät...ole kerrankin vahva anoppisi kanssa et kuitenkaan ole hänen kanssaan naimisissa tms...

No mikset sanonut että ne sukat jää teille ja voi ne ottaa sitten taas seuraavalla kyläilykerralla jalkaansa tai hanki pino niitä euron tossuja tiimarista, saa kaikki vieraat lainata halutessaan.

[QUOTE="vieras";22751060]No mikset sanonut että ne sukat jää teille ja voi ne ottaa sitten taas seuraavalla kyläilykerralla jalkaansa tai hanki pino niitä euron tossuja tiimarista, saa kaikki vieraat lainata halutessaan.[/QUOTE]

Sanoin että en kyllä tarkoittanut niitä mihinkään muualle kun jo anoppi hösää ne sukat kassiin ja kehuu kuinka nyt on edes sukat arpapöytään ja tottakai ne on tarpeen sielläkin ja ei ne hukkaan mene ja nyt on hyvä palkinto jne.
Koita siinä sitten sanoa että minua ei kiinnosta koko teidän marttailunne
vaan anoppi suuttui kun ensin annan hänelle lahjan ja sitten olisin ottanut pois.
Sama homma sen kynttilän kanssa :(
Mutta nyt on "oppirahat" maksettu ja en tosiaan hommaa anopille yhtään mitään mitä hän itse toivoo vaan siirryn siihen tiimarin roinaan jolloin olemme muistaneet anoppia ja ei harmita vaikka se roju päätyykin arpapöytään.

Yhteistyössä