Anoppini (ja appi myös) on ihan mukava, toimeen tullaan eikä mitenkään puutu meidän asioihimme tai vastaavaa, mutta välillä harmittaa kun on jäänyt vähän liiankin etäiseksi. Olemme esimerkiksi kutsuneet heidät useampia kertoja meille syömään tai kahville (käyvät töissä kaupungissa jossa asumme) mutta heillä on aina jokin typerä syy kieltäytyä (esim. 19v. tytär ei muka osaa tehdä itse ruokaa iltapäivällä). Kuitenkin me käymme heillä n. 2kk välein ja se tuntuu olevan ok, mutta minusta on tyhmää että me joudumme aina lähteä toiseen kaupunkiin eivätkä he voi koskaan tulla meille vaikkapa työmatkallaan. Toisaalta harmittaa myös etteivät he oikein huomioi minua, siis jos olemme viikonlopun heidän luonaan, appi pyytää miestäni auttamaan jossakin hommassa, minä jään yksin sohvalle istumaan kun anoppi ja miehen sisko touhuilevat omiaan. Jos ovat vaikka keittiössä ja kysyn voisinko auttaa, vastaus on että kun en kuitenkaan tiedä missä kaikki tavarat ovat jne, ei minun kannata auttaa.
Mieheni on sitä mieltä ettei appivanhemmillani varmasti ole minua vastaan mitään, kuulemma puhelimessakin aina kyselevät kuulumisiani, kyläkutsut koskevat aina myös minua jne., mutta ovat vain sitten tuollaisia. Harmi, olisi kiva tutustua heihin paremmin.