anopit vastaan "omat äidit"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mikä ihme siinä on että kaikki parjaa aina niitä anoppeja? Oma äiti ostaa aina lapsille "oikeanlaisen" lahjan, hoitaa lasta oikein ja oikeaan aikaan ja anoppi on aina se joka tulee tonkimaan kotiin aina väärään aikaan ja vääränlaisten tuliaisten kanssa?

Kyllä tänäkin päivänä pitäisi anopistakin välittää muutenkin kuin silloin, kun itse tarvii jotakin. Monesti huomaa viesteistä, että omalle äidille soitellaan ja kyläillään usein, mutta jos anoppi soittaa tai on peräti tulossa käymään, nin aina se on tehnyt väärinpäin! Joko käy liian usein tai harvoin.

Anoppi on kuitenkin teidän itsenne valitseman miehen äiti ja halusi tai ei, niin jollain tavalla kuuluu pakettiin!

meillä taas anopilta pyydetään apua ja hän auttaa lasten kanssa... Tulemme paremmin kuin hyvin toimeen. Ihana ihminen :heart:
En sano etteikö hänessäkin olisi ärsyttäviä piirteitä...(esim. jos äiti sanoo ettei enempää keksiä tai kaikki saa sitten yhtä aikaa, niin annetaan se yksi keksi vielä kiellon päälle tai jotain syötävää pöydästä ennen kuin muut saavat..)

Anoppini on melkoinen tapaus, mutta yli kymmenen vuoden aikana sitä kyllä väkisinkin oppii miten sen kanssa tulee parhaiten toimeen. Oma äitinikin on toisinaan melkoinen tapaus, mutta hänen kanssaan on ollut koko lapsuus ja aikuisikä päälle aikaa oppia tulemaan toimeen. Itse asun anopin kanssa lähempänä kuin oman äitini joten näen anoppia useammin. Harvemmin tuo anoppi tulee käymään, sais useemminkin tulla, tosin lähiaikoina olen ollut laiska käymään itsekään anoppilassa nyt kun tyttö on koulussa eikä enää iltapäivisin jaksa ihan muuten vaan käydä mummulassa enää.

Eihän kukaan ole väittänyt, että niin aina on. Mutta ikävistä asioista vaan tulee kirjoitettua, ja varmasti anoppejakin on joka lähtöön. Omalle äidille on myös monesti helpompi sanoa asioista.

Jaa-ah.

Mä tulen anopin kanssa hyvin toimeen. Vaikka se onkin suulas ja malttamaton ja kertakaikkinen häslä.

Toisin kuin oma äitin, joka koskaan ei saa sanottua kun pitäisi, jälkeenpäin kyllä napisee, ja sillä kestää kaiken tekeminen NIIN kauan... Hermothan sen kanssa menevät. :xmas:

Minusta on ihan luonnollista, että monella on oman äitinsä kanssa läheisemmät välit, kuin anopin. Etenkin jos ei ole kyse siitä, että olisi aivan sen teini-iän ensirakkauden kanssa parisuhteessa, vaan kenties jopa toisessa tai kolmannessa aikuisiässä solmitussa parisuhteessa. Silloinhan sen anopinkin on tuntenut eri lähtökohdista, on itse kenties se toinen tai kolmas miniäkin vielä.

Olis se anoppi niin varmaan "arvostaisin" häntä, en ole ehtinyt näkemään kun poistui keskuudestamme ennen kun tuon ukon tapasin, ja appi ukonkin näin vain pari kertaa. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä ihme siinä on että kaikki parjaa aina niitä anoppeja? Oma äiti ostaa aina lapsille "oikeanlaisen" lahjan, hoitaa lasta oikein ja oikeaan aikaan ja anoppi on aina se joka tulee tonkimaan kotiin aina väärään aikaan ja vääränlaisten tuliaisten kanssa?

Kyllä tänäkin päivänä pitäisi anopistakin välittää muutenkin kuin silloin, kun itse tarvii jotakin. Monesti huomaa viesteistä, että omalle äidille soitellaan ja kyläillään usein, mutta jos anoppi soittaa tai on peräti tulossa käymään, nin aina se on tehnyt väärinpäin! Joko käy liian usein tai harvoin.

Anoppi on kuitenkin teidän itsenne valitseman miehen äiti ja halusi tai ei, niin jollain tavalla kuuluu pakettiin!

enpä tiedä mikä tässä on mutta mun miehen anoppi on miehenkin mielestä parempi ku mun anoppi :D

mutta mä voin sanoa omalle äitille mitä haluttas lapsille lahjaksi ja se kuuntelee,anoppi tuo ihan mitä sattuu,vääriä kokoja,rikkinäisiä leluja..
ja mun äiti hoitaa useesti meidän lapsia ja antaa tavaroiden olla,anoppi taas käy harvoin ja ei voi minkään antaa olla: viikkaa mun kalsaritkin jos on puhdasta pyykkiä ja yhden kerran pesi pyykkiä omin lupineen ja värjäs kaikki punaiseksi sekä rupee etsimään imuria ym samantien ku tulee meille vaikka mä olisin juuri siivonnut.
ja noista tuliaisista,äiti ei niitä tuo kun käy niin usein mutta anoppi tuo esim.
kirpparilta ostettuja 80 luvun kamppeita jotka on likaisia ja rikkinäisiä ja vielä tarkoitettu pojille(meillä tyttö)
ja eipä tuosta anopista voi sanoo että koskaan olisi ollut "äiti" mun miehelle,tai "mummo" meidän lapsille..eikä ole kyllä koskaan anopilta tarvittu mitään.jos jotain tarvitaan ni se kysytään mun äitiltä jolta saa jotain,esim. lastenhoito apua ilman maksua siitä..

Mun anoppi on myös aivan mahtava.
Välimatkaa vaan on sen verran, että nähdään keskimäärin kerran vuodessa 2 viikkoa.
Aikamoinen hössöttäjä, etten tiedä jaksaisinko jos asuisi ihan naapurustossa, mutta aivan ihana ihminen kuitenkin.

Syy siis, miksi oma äitini on perhettämme lähempänä, on se että hän on kirjaimellisestikin lähempänä.
4 km ja n. 2000 km tekevät väkisinkin vähän eroa.

Noo ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että anoppi ei kunnioita minun mielipiteitä laisinkaan - äitini taas kunnioittaa. Anoppi syöttää selän takana karkkia lapsilleni (ollaan kielletty kun ei haluta antaa alle 2v:lle makeaa), antaa 8-vuotiaan katsoa mm. ilman johtolankaa, vaikka ollaan kielletty, syöttää pullapitkon vanhemmalle lapselle ennen ruokaa (kielletty on).

Yleisesti anopin täytyy tehdä asiat oman päänsä mukaan eikä kunnioita äidin mielipidettä (eikä isän) laisinkaan. Kostonhimoinen jos asiaan puuttuu esim. pitää lapsille mykkäkoulua kuukauden. Asioista ei saa puhua ääneen, eli jos joku mättää niin se pitää lakasta maton alle ja puhua säästä. Vaikeista asioista ja niistä jotka painaa mieltä on puhuminen kielletty. Siinä vähän esimakua mun anopista.

Onneksi äitini on toista maata ja voin kutsua äitiä hyväksi ysäväkseni äitiyden lisäksi :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Entäs jos se onkin niin päin, että anopille se oma tytär on kaikista rakkain ja oman tyttären lapset. Mukaellen anopin omaa sanomaa.

Yhteistyössä