Annoin sitten likalle selkään

  • Viestiketjun aloittaja v*ttu
  • Ensimmäinen viesti
v*ttu
ja p*erkele voisin tunkee ton kersan jonnekkin muualle just nyt!
leikannu siskonsa tukan ihan kynityks.repiny huoneesta tapettia ja silpunnu mun tärkeet paperit!
tästä lähin näen yhdenkin nousevan noille yläkaapeille missä sakset ja mun paperit on niin napautan armotta perseelle!
toi että yrität 5 minuuttiin suihkusta ja vessa käynniltä selvitä ite ja laitat syämään aamupalaa niin ei heti tarvii olla tekemässä pahojaan!
 
fak
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:eek: piiskaatko myös miestäs, se olis musta sallitumpaa kuin puollustuskyvyttömän lapsen hakkaaminen! :kieh:
Juujuu, nepä ne puolustuskyvyttömiä onkin.
Suoraansanottuna usea lapsi tarttis risua kintuilleen, kyllä sen verran kaameasti käyttäytyvät.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:eek: piiskaatko myös miestäs, se olis musta sallitumpaa kuin puollustuskyvyttömän lapsen hakkaaminen! :kieh:
kyllä vetäisin miestäkin selkään jos olis leikelly mun todella tärkeet paperit ja rahaa siinä samalla!mulla ei ole varaa antaa 100e leikellä tosta vaan!niin että vetelisin ukkoo pipoon samanlailla kuule!
luulisi 5 vuotiaan tajuavan jo mitä saa tehdä ja mitä ei kun on sanottu!
ei mene kaunis puhe perille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:eek: piiskaatko myös miestäs, se olis musta sallitumpaa kuin puollustuskyvyttömän lapsen hakkaaminen! :kieh:
kyllä vetäisin miestäkin selkään jos olis leikelly mun todella tärkeet paperit ja rahaa siinä samalla!mulla ei ole varaa antaa 100e leikellä tosta vaan!niin että vetelisin ukkoo pipoon samanlailla kuule!
luulisi 5 vuotiaan tajuavan jo mitä saa tehdä ja mitä ei kun on sanottu!
ei mene kaunis puhe perille!
tajuaa se, mutta kapinoi sua ja epäonnistunutta kasvatustasi vastaan.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:eek: piiskaatko myös miestäs, se olis musta sallitumpaa kuin puollustuskyvyttömän lapsen hakkaaminen! :kieh:
kyllä vetäisin miestäkin selkään jos olis leikelly mun todella tärkeet paperit ja rahaa siinä samalla!mulla ei ole varaa antaa 100e leikellä tosta vaan!niin että vetelisin ukkoo pipoon samanlailla kuule!
luulisi 5 vuotiaan tajuavan jo mitä saa tehdä ja mitä ei kun on sanottu!
ei mene kaunis puhe perille!
Mitäs muita olet koittanu kun piiskaa ja kaunista puhetta? Entä jos likkas ei tokene piiskasta vaan jatkaa tyhmyyksiä kuten esim minä? Uhma se vaan nosti päätään kun selkääni sain...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:eek: piiskaatko myös miestäs, se olis musta sallitumpaa kuin puollustuskyvyttömän lapsen hakkaaminen! :kieh:
kyllä vetäisin miestäkin selkään jos olis leikelly mun todella tärkeet paperit ja rahaa siinä samalla!mulla ei ole varaa antaa 100e leikellä tosta vaan!niin että vetelisin ukkoo pipoon samanlailla kuule!
luulisi 5 vuotiaan tajuavan jo mitä saa tehdä ja mitä ei kun on sanottu!
ei mene kaunis puhe perille!
Mitäs muita olet koittanu kun piiskaa ja kaunista puhetta? Entä jos likkas ei tokene piiskasta vaan jatkaa tyhmyyksiä kuten esim minä? Uhma se vaan nosti päätään kun selkääni sain...
ensimmäistä kertaa tyttö sanoi ANTEEKSI!tähän asti arestit ja muut ovat saaneet likan sylkemään ja rissaamaan kahta kauheemmin.olemme myös vuoden neuvolanperhe jutussa käyty ja siellä ei mitään apua ole tullut.
tyttö ollut 3 tuntia uhoamatta ja ollut rauhallinen mikä on harvinaista,eli selkäsauna taisi herättää meidän likan.
 
juu..tuttua..mut ei selkään sais antaa..ja hirveintä jos naapurit kuulee sun huuto ja metelii voivat tehä ilmon lasten suojeluun..niinku meillä tehty..vaikkei meillä käytetä fyysistä kuritusta..vaan saatan siis huutaa ja lujaa :ashamed: ongelmia saattaa tulla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:eek: piiskaatko myös miestäs, se olis musta sallitumpaa kuin puollustuskyvyttömän lapsen hakkaaminen! :kieh:
kyllä vetäisin miestäkin selkään jos olis leikelly mun todella tärkeet paperit ja rahaa siinä samalla!mulla ei ole varaa antaa 100e leikellä tosta vaan!niin että vetelisin ukkoo pipoon samanlailla kuule!
luulisi 5 vuotiaan tajuavan jo mitä saa tehdä ja mitä ei kun on sanottu!
ei mene kaunis puhe perille!
Mitäs muita olet koittanu kun piiskaa ja kaunista puhetta? Entä jos likkas ei tokene piiskasta vaan jatkaa tyhmyyksiä kuten esim minä? Uhma se vaan nosti päätään kun selkääni sain...
ensimmäistä kertaa tyttö sanoi ANTEEKSI!tähän asti arestit ja muut ovat saaneet likan sylkemään ja rissaamaan kahta kauheemmin.olemme myös vuoden neuvolanperhe jutussa käyty ja siellä ei mitään apua ole tullut.
tyttö ollut 3 tuntia uhoamatta ja ollut rauhallinen mikä on harvinaista,eli selkäsauna taisi herättää meidän likan.
Okei, olette siis todella yrittäneet mikä on hyvä juttu. Jospa ei toiste tarvis sitä piiskaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:eek: ,eli selkäsauna taisi herättää meidän likan.
Joo, kyllä mäkin olin pitkää kiltti, rauhallinen ja hiljaa kun mieheni mua turpaan vetäsi. En mä silti sitä oppinut kunnoittamaan vaan pelkäämään ja halveksimaan. Mutta jos sä tollasia tunteita haluat lapsesi tuntevan sua kohti niin anti mennä vaan :flower:
 
Zoe-F
Mä olen itse "piesty" ja "piiskattu".
Oma oli vikani jos pentuna selkään sain, kun olin aina tekemässä tuhmuuksia.
Eikä ollut mikään koivuniemen herra, kyllä tuli ihan remmistä meillä.
Nytpä osaan käyttäytyä, ja kunnioittaa vanhempia.
Toisin kuin eräät naapurin kauhukakarat, jotka teininä vaativat sitä ja tätä turhuuksia vanhempien pienestä palkasta ja luuhasivat pitkin kaupunkia ilmoittamatta ja aiheuttivat vanhemmilleen suurta surua ja hätää.

Tosin mielestäni toinen ihan hyvä vaihtoehto on puhuminen. Jos kerran sen ja sen ikäinen on tarpeeksi vanha, että ymmärtää, mikä on oikein ja mikä väärin, niin sitten voisi puhua tyyliin "Äiti on kovin surullinen koska silvoit siskosi kauniit hiukset ja viikon ruokarahat" (ja nyt syödään koko viikko maksalaatikkoa tai jotain muuta mistä lapset ei tykkää :D )

No joo, mä en ole lasten kasvattaja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
ikäinen lapsi kyseessä? Kyllä lapset kuria tarvitsevat, jos tieten tahtoen pahaa tekevät. jos ei puhe auta, ei pieni läpsäys persuksille pahaa tee.
5 vuotias täyttää 6 ihan juuri.
Sanoin tuossa likalle että jos ei tästä lähin kaunispuhe tehoa tiedät mitä tapahtuu tuollaisia tehdessä.nähtäväksi jää kuinka tuo tehoaa.Se että tietoisesti kiivetään kaapille tiskipöydän päälle ja siittä hyllyille mihin on laitettu minulle tärkeitä papereita ja rahaa yms niin ei ole ollut harkitsematon teko vaan tahallaan sinne kaapille mennyt.ja tuo siskon tukan repiminen,voi jessus ei voi kun odottaa että tuo kaljuus peittyisi joskus.
 
mammamummo
On tutkittu juttu, että lapsen fyysinen kurittaminen vaikuttaa pienen lapsen aivojen kehitykseen. Vaikka kurittamisesta ei jäisikään näkyviä ulkoisia merkkejä, sisäiset haavat voivat oireilla vielä aikuisenakin.

Väkivalta synnyttää väkivaltaa ja fyysisen kurittamisen malli siirtyy helposti sukupolvelta toiselle. Sitäkö haluat???

Onkohan sinua kuritettu lapsena?..... :(
Hae apua vaikkapa neuvolan kautta ettei asiat pahene...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
ikäinen lapsi kyseessä? Kyllä lapset kuria tarvitsevat, jos tieten tahtoen pahaa tekevät. jos ei puhe auta, ei pieni läpsäys persuksille pahaa tee.
5 vuotias täyttää 6 ihan juuri.
Sanoin tuossa likalle että jos ei tästä lähin kaunispuhe tehoa tiedät mitä tapahtuu tuollaisia tehdessä.nähtäväksi jää kuinka tuo tehoaa.Se että tietoisesti kiivetään kaapille tiskipöydän päälle ja siittä hyllyille mihin on laitettu minulle tärkeitä papereita ja rahaa yms niin ei ole ollut harkitsematon teko vaan tahallaan sinne kaapille mennyt.ja tuo siskon tukan repiminen,voi jessus ei voi kun odottaa että tuo kaljuus peittyisi joskus.
toivottavasti kertoo eskarissa kuinka on saanut piiskaa! :heart:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
5 vuotias täyttää 6 ihan juuri.
Sanoin tuossa likalle että jos ei tästä lähin kaunispuhe tehoa tiedät mitä tapahtuu tuollaisia tehdessä.nähtäväksi jää kuinka tuo tehoaa.Se että tietoisesti kiivetään kaapille tiskipöydän päälle ja siittä hyllyille mihin on laitettu minulle tärkeitä papereita ja rahaa yms niin ei ole ollut harkitsematon teko vaan tahallaan sinne kaapille mennyt.ja tuo siskon tukan repiminen,voi jessus ei voi kun odottaa että tuo kaljuus peittyisi joskus.

Ihan oikein teit. Kyllä ton ikänen on ihan piruuttaan pahojaan tehnyt, ei ole mikään asioista tietämätön enää ton ikänen.

 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja mammamummo:
On tutkittu juttu, että lapsen fyysinen kurittaminen vaikuttaa pienen lapsen aivojen kehitykseen. Vaikka kurittamisesta ei jäisikään näkyviä ulkoisia merkkejä, sisäiset haavat voivat oireilla vielä aikuisenakin.

Väkivalta synnyttää väkivaltaa ja fyysisen kurittamisen malli siirtyy helposti sukupolvelta toiselle. Sitäkö haluat???

Onkohan sinua kuritettu lapsena?..... :(
Hae apua vaikkapa neuvolan kautta ettei asiat pahene...
Niinkun tossa aikasemmin minäkin sanoin niin minua "piesty" ja "piiskattu" oikein olan takaa ja usein.
Itse en lastani löisi, vaan yrittäisin puhumalla.
Ennen vanhaan ei keskustelumallia lapsille annettu.
Kuten varmaan tiedät niin ennenvanhaan suomalainen mies ei puhunut eikä pukahtanut.

 
siniharmaana
Kieltämättä aika kaameasti käyttäytyi. Tuskin jää traumoja selkäsaunasta. En tiedä ketään jolle olisi jäänyt traumoja selkäsaunasta pyllylle jos on tahalteen tehnyt pahaa. Nou lait on säädetty sen takia kun kaikki vanhemmat eivät osaa erottaa oikeaa väärästä. Jotkut antavat vain huvikseen selkäsaunan.
 

Yhteistyössä