Annoin naapurin koiran karata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijakajsuahhha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijakajsuahhha

Vieras
Asun Länsi-Vantaalla rauhallisella rivitaloalueella. Naapuriin muutti viime kuussa keski-ikäinen elämää nähneen näköinen pariskunta, joilla on pieni villakoira. Näissä asunnoissa on pienet takapihat, jotka on jokaisella osittain aidattu. Uudet naapurit laittoi laudoista aidan jatketta, että koiransa voisi olla vapaana takapihalla.
Mutta....muutama lankku on kaatunut ja koira pääsee esteettä pois pihalta. Se pysyy kai pihalla niin kauan, kun ei näe mitään mielenkiintoista. Minulla on narttukoira ja meidän ohikulkiessamme naapurin koira tulee aina pihaltaan meidän perään räsyttäen. Naapurin mies on hakenut koiran pois meidän pihalta ja ovelta monta kertaa kun olen käynyt heille sanomassa koiran karkaamisesta, mutta silti sama toistuu ja koira karkaa, kun pihalta pääsy on sille esteetön.
Tänään en vaan jaksanut...koen huonoa omaatuntoa, mutta en jaksa huolehtia heidän koirastaan. Koira tuli taas meidän peräämme, mutta minä menin omaan kotiini koirani kanssa. Jätin oman koirani eteiseeni ja menin itse ulos ajatellen, ettö otan naapurin koiran kiinni (kun se juoksi yleisellä piha-aluella). Mutta se ei antanut ottaa kiinni, vaan murisi ja räksytti juosten. Luovutin ja jätin koiran kirmaamaan pihalle ajatuksena, että hakekoot naapuri rakkinsa sitten kun itse tajuaa sen karanneen. Silti jäi huono omatunto.

Yhteistyössä