annatteok vauvan sinne hoitajille vauvalaan vai pidättekö itsellä siellä huoneessa?:)

• Viestiketjun aloittaja "joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti
nnbv
Eipä ole meidän synnärillä enää vauvalaa. Esikoisen aikaan oli ja vauva olikin sielllä osan ekasta yöstä kun mut oli leikattu ja olin todella huonossa kunnossa. Kuopus oli vierellä koko sairaala jakson.

"vieras"
Mikä vauvala??
Meillä ollut vaan lapsivuodeosasto, johon on menty vauvan kanssa ja oltu kahdestaan koko ajan. Ei kukaan ole koskaan puhunutkaan mahdollisuudesta antaa vauvan yöksi johonki...
Kaksi lasta siis mulla..

"vieras"
[QUOTE="vieras";24129267]Kyllä minä hoidan lapseni ihan itse.[/QUOTE]

Olet yh?
Sillä kyllä me ainakin ollaan hoidettu lapsi ihan yhdessä perheenä, eikä kukaan yksin itse. Sairaalassa vaan ei iskä voinut olla yöllä, joten apu oli hoitajissa. :) Onneks mulla on muutenkin ollut apujoukkoja sairaalan jälkeenkin, ei ole tarvinnut hoitaa lasta ihan pelkästään itse yksin tässä maailmassa.

Khimaira
Meillä on ollut joka kerta perhehuone tai yhden hengen huone, joten vauva on ollut mun kanssa. Mieskin oli ekan lapsen aikaan ison osan aikaa sairaalassa- hän oikeastaan hoiti vauvan syöttämistä lukuunottamatta kokonaan.

Niin joo, muoks. keskimmäinen lapsi ole teholla koko saikkuajan, joten hän ei ollut vieressä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oi niitä aikoja
En vienyt missään välissä vauvalaan, vaan oltiin yhdessä koko ajan. Mulle olisi varmaan käynyt niissä hormoneissa niin päin etten olisi saanut siunaaman rauhaa tai unensilmäystäkään ilman vierulaistani :D

"kkkk"
mulla tää viimeisin oli pari tuntia kun synty kolmenaikaan yöllä niin hoitajat otti vähäksi aikaan sen sinne mut kiikutti heti jo puoli kasilta viereen...kaikki kolme muuten ollu vieressä...

Maalaisjärjellä
Vieressä oli koko ajan. Miksei olisi ollut, kun synnytys oli helppo ja minulla paljon virtaa. Jos olisin ollut tosi kipeä tai väsynyt, olisin varmaan vienyt vauvan kansliaan osaksi yötä. Eli maalaisjärjellä mentiin.

"nii"
[QUOTE="vieras";24129293]Mikä vauvala??
Meillä ollut vaan lapsivuodeosasto, johon on menty vauvan kanssa ja oltu kahdestaan koko ajan. Ei kukaan ole koskaan puhunutkaan mahdollisuudesta antaa vauvan yöksi johonki...
Kaksi lasta siis mulla..[/QUOTE]

no se huone missä hoitajat hoitaa vauvaa sen aikaa että äiti saa levätä ja nukkua.

....
[QUOTE="kkkk";24129312]mulla tää viimeisin oli pari tuntia kun synty kolmenaikaan yöllä niin hoitajat otti vähäksi aikaan sen sinne mut kiikutti heti jo puoli kasilta viereen...kaikki kolme muuten ollu vieressä...[/QUOTE]

paitsi et en minä kyllä nukkunu sinä yönä ollenkaan:D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Oi niitä aikoja;24129307:
En vienyt missään välissä vauvalaan, vaan oltiin yhdessä koko ajan. Mulle olisi varmaan käynyt niissä hormoneissa niin päin etten olisi saanut siunaaman rauhaa tai unensilmäystäkään ilman vierulaistani :D
Mulle annettiin tuota varten unilääke. Sairaanhoitajan mielipide oli, että pitää saada levättyä 2 vuorokauden valvomisen jälkeen, vaikkei malttaisikaan. Mutta se oli ihan hyvä idea, jaksoin kyllä huomattavasti paremmin mitä sitten toisen kanssa kun univelat kasaantui sairaalassa. Varsinkin kun sairaalassa on mennyt itselläni yli viikko, hirveää jos ei kokoaikana nuku =/ Kotona kuitenkin on se mies auttamassa. Siksi mä olisinkin mieluummin halunnut pian kotiin, mutta aina ei ole mahdollista.

Kättärillä ottivat hoitajat omasta aloitteestaan yhdeksi yöksi että sain nukkua. Meillä oli sellanen parin viikon sairaalareissu (ensin minä päivystyksessä ja sitten synnytyksen jälkeen neidin keltaisuuden takia osastolla) jonka aikana en juurikaan saanut kunnonlla nukuttua, joten hoitajat ottivat vauvan kansliaan yhdeksi yöksi että mun ei tarvinut herätä syöttämään häntä 2-3 tunnin välein. Kova paikka se kyllä oli, itkun tuli kun kävelin kansliasta huoneeseen vietyäni vauvan heille.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24129294]Olet yh?
Sillä kyllä me ainakin ollaan hoidettu lapsi ihan yhdessä perheenä, eikä kukaan yksin itse. Sairaalassa vaan ei iskä voinut olla yöllä, joten apu oli hoitajissa. :) Onneks mulla on muutenkin ollut apujoukkoja sairaalan jälkeenkin, ei ole tarvinnut hoitaa lasta ihan pelkästään itse yksin tässä maailmassa.[/QUOTE]

Kyllä mulla mies on, esikoisen syntyessä lähti iltapäivällä työreissuun, ehti takasin niin että haki meidät sairaalasta ja toisen syntyessä tais käydä illalla töiden jälkeen kattomassa ja seuraavana päivänä lähti reissuun, sillon siskoni hakikin meidät sairaalasta. Esikoisen hoidon hoiti anoppi sitten hoitopäivän jälkeen ja vei aamulla hoitoon, mistä sitten hänet vauvan kanssa haimme. Kaikki miehet kun eivät ole sellaisessa työssä että voivat ottaa vapaita vaikka kuinka vauvoja syntyy. Meillä on kyllä verkkoja ihan riittämiin, ei ole ikinä tatrvinnut tarvittaessa ilman hoitajaa olla.

"vieras"
vuosina 2003 ja 2005 ei TYKSissä olllut semmoista mahdollisuutta - itse piti selvitä vaikka oli niin väsynyt, ettei jaloillaan pysynyt. Olin valvonut 3 vrk ja siellä oli 35 astetta kuuma yötä päivää.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24129372]vuosina 2003 ja 2005 ei TYKSissä olllut semmoista mahdollisuutta - itse piti selvitä vaikka oli niin väsynyt, ettei jaloillaan pysynyt. Olin valvonut 3 vrk ja siellä oli 35 astetta kuuma yötä päivää.[/QUOTE]

Kyllä 2004 sai vauvan yöksi sinne kansliaan, vaikka varsinaista vauvalaa ei ollutkaan. Tosin aamulla toivan viereen jo kukon laulun aikaan.

[QUOTE="vieras";24129392]Kyllä 2004 sai vauvan yöksi sinne kansliaan, vaikka varsinaista vauvalaa ei ollutkaan. Tosin aamulla toivan viereen jo kukon laulun aikaan.[/QUOTE]

2006 sain kyllä vauvan viedä vauvalaan/kansliaan.Joo,toivat vauvan takaisin joskus aamu viideltä..

Yhteistyössä