Annatteko lastenne kavereille ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
kaverit ovat tärkeitä
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Kyllä on tarkkaa jos ei yhtä omenaa voi toiselle antaa.

Noku olis ne omatkin halunnut vaikka just söivät. Joku roti se olla pitää.
Meillä kyllä saa kaveritkin ruoankin jos matkaa ovat jatkamassa jonnekin tai muuten kauemmin. Elleivät ruokaa jaksa niin jotain pientä, jos siis haluavat.
Pullaakin kuluu kun tulee aina pyyntö jos keittäisin kahvin valmiiksi, pistäytyvät kahvilla. Ja jos itse olen kahvilla kun tulevat niin tietenkin muillekin.
 
molo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä on AINA tapana tarjota jotain lasten kavereille. Jos lapsella ei ole allergioita, olen vain ilahtunut, jos vieras pyytää jotain niin terveellistä kuin omenaa. Se on meidänkin lasten herkkua. Olisin laittanut jokaiselle muutamia omenalohkoja pieniin kulhoihin. Ja jos limsaa on ostettu (mitä meille ei kyllä koskaan osteta), niin sitä saisi myös. Yleensä tarjoan lasten kavereille kotitekoista marjamehua ja pullaa. Myös oma lapseni saa kavereidensa luona jotain tarjottavaa.
mutta tää on just niin ärsyttävää, ellei asiasta ole sovittu ja lupaa kysytty. sitten kun syödään "herkkuja", niin ei välttämättä ruoka maistu. ei siinä mitään jos tämä tiedossa kaikilla osapuolilla, mutta muuten ärsyttävää.
Todellakin ois syytä olla sovittu! Meillä ehkä kaverilla ollaan/kaveri meillä 4-5krt viikossa. Siinä kun AINA tarjoillaan pullaa yms. niin onhan se nyt AIVAN liikaa!
 
vieras
Mutta eikös se ois lapsillekin tärkeää opettaa ne säänölliset ruoka-ajat eikä niin että joka välissä ollaan napostelemassa jotain, olkoon sitten vaikka kuinka terveellistä. Ei kai se hampaillekaan tee hyvää jos vähän väliä ollaan syömässä jotain.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta eikös se ois lapsillekin tärkeää opettaa ne säänölliset ruoka-ajat eikä niin että joka välissä ollaan napostelemassa jotain, olkoon sitten vaikka kuinka terveellistä. Ei kai se hampaillekaan tee hyvää jos vähän väliä ollaan syömässä jotain.
Niinpä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta eikös se ois lapsillekin tärkeää opettaa ne säänölliset ruoka-ajat eikä niin että joka välissä ollaan napostelemassa jotain, olkoon sitten vaikka kuinka terveellistä. Ei kai se hampaillekaan tee hyvää jos vähän väliä ollaan syömässä jotain.
Niinpä...
aivan :)
mun mielestä jokainen ruokkikoon omat lapsensa.

sitäpaitsi en haluis olla vastuussa, jos antaisin jotain mille on esim. allerginen.
 
No tottakai oisin antanu. Ku miettii oman lapsen kohdalle jos se ois jossain kylässä ja ois (esim. nälkä) ja haluaa jtk purtavaa niin tsäälittää hulluna jos se ei saakkaan. Annan kyllä herkästi jos joku (vieras) tahtoo. Jos ei omille halua antaa ku just syöneet niin kyllä pitäs sen verran totella vanhempiaan et ei sillon oteta vaik vieras saaki.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
No tottakai oisin antanu. Ku miettii oman lapsen kohdalle jos se ois jossain kylässä ja ois (esim. nälkä) ja haluaa jtk purtavaa niin tsäälittää hulluna jos se ei saakkaan. Annan kyllä herkästi jos joku (vieras) tahtoo. Jos ei omille halua antaa ku just syöneet niin kyllä pitäs sen verran totella vanhempiaan et ei sillon oteta vaik vieras saaki.
älä lähetä lastasi nälkäisenä kavereille.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No tottakai oisin antanu. Ku miettii oman lapsen kohdalle jos se ois jossain kylässä ja ois (esim. nälkä) ja haluaa jtk purtavaa niin tsäälittää hulluna jos se ei saakkaan. Annan kyllä herkästi jos joku (vieras) tahtoo. Jos ei omille halua antaa ku just syöneet niin kyllä pitäs sen verran totella vanhempiaan et ei sillon oteta vaik vieras saaki.
älä lähetä lastasi nälkäisenä kavereille.
Totta. Ite ainakin pidän huolen, että lapsi on syönyt kun kaverinsa luo lähtee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No tottakai oisin antanu. Ku miettii oman lapsen kohdalle jos se ois jossain kylässä ja ois (esim. nälkä) ja haluaa jtk purtavaa niin tsäälittää hulluna jos se ei saakkaan. Annan kyllä herkästi jos joku (vieras) tahtoo. Jos ei omille halua antaa ku just syöneet niin kyllä pitäs sen verran totella vanhempiaan et ei sillon oteta vaik vieras saaki.
älä lähetä lastasi nälkäisenä kavereille.
En niin mut tuleehan se nälkä nopeesti jos esim. polkee pyörällä kylään/leikkii ulkona/sisällä. Pihi on se joka ei anna ja itsekäs.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No tottakai oisin antanu. Ku miettii oman lapsen kohdalle jos se ois jossain kylässä ja ois (esim. nälkä) ja haluaa jtk purtavaa niin tsäälittää hulluna jos se ei saakkaan. Annan kyllä herkästi jos joku (vieras) tahtoo. Jos ei omille halua antaa ku just syöneet niin kyllä pitäs sen verran totella vanhempiaan et ei sillon oteta vaik vieras saaki.
älä lähetä lastasi nälkäisenä kavereille.
En niin mut tuleehan se nälkä nopeesti jos esim. polkee pyörällä kylään/leikkii ulkona/sisällä. Pihi on se joka ei anna ja itsekäs.
Samanlailla se nälkä tulee kotonakin leikkiessä, ja meillä on ainakin säännölliset ruoka-ajat. En myönnä itteäni pihiks tai itsekkääks, vaan ihan omilla aivoilla ajattelevaksi, määrätietoiseksi ihmiseksi. Ja johdonmukaseksi myös. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
kyllä meillä on tarjottu tytön kavereille ruokaa,jos ovat siihen aikaan sattuneet meille ja tarjotaan jatkossakin =)
Nimenomaan, jos on SIIHEN AIKAAN sattuneet teille.

Niin mekin tarjotaan silloin, muttei erikseen aleta kaverin halusta antamaan "pientä välipalaa".
kai mun tytön kavereissa on sit jotain vikaa,kun eivät omatoimisesti pyydä välipalaa :D vai oiskohan niillä käytöstavat :eek: jos oma tyttöni pyytää heille jotain syömistä,niin annan kyllä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No tottakai oisin antanu. Ku miettii oman lapsen kohdalle jos se ois jossain kylässä ja ois (esim. nälkä) ja haluaa jtk purtavaa niin tsäälittää hulluna jos se ei saakkaan. Annan kyllä herkästi jos joku (vieras) tahtoo. Jos ei omille halua antaa ku just syöneet niin kyllä pitäs sen verran totella vanhempiaan et ei sillon oteta vaik vieras saaki.
älä lähetä lastasi nälkäisenä kavereille.
En niin mut tuleehan se nälkä nopeesti jos esim. polkee pyörällä kylään/leikkii ulkona/sisällä. Pihi on se joka ei anna ja itsekäs.
en ole pihi, enkä itsekäs. jos lapseni lähtee niin pitkäksi aikaa jonnekin, että tulee nälkä niin sitten ollaan sovittu että syö kyseissä kyläpaikassa tai sitten tulee kotiin syömään.
 
Jos lapsilla on kylässä kavereita meidän ruoka-aikaamme kutusun heidätkin kyllä pöytään.
Tosin jos kyseessä on vieraampi kaveri, pyydän häntä ensin varmistamaan omilta vanhemmiltaan, että onko ok. että syö meillä. Ettei kotona odotella valmiin ruoana kanssa, eikä ketään kuulukaan syömään. Ja toki allergiat yms. varmistan ensin.
Ja on joku lapsen kaveri meille tullessaan sanonut, että on nälkä. Jos ei ole silloin ollut ruoka-aika omilla lapsillani. Olen saattanut tarjota tälle kaverille leivän /hedelmän tms.
Ja jos lapsilleni tarjoan jätskiä tms olen toki tarjonnut kavereillekin.
Aina en kyllä ole ottanut lasten kavereita syömään. Jos olen omiani ulkoa sisälle huudellut ja ovelle ilmestyy pihan lapsia kysyen saisivatko hekin tulla meillle syömään.. olen kyllä heitä siitä ovelta käänytellyt.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Annan. Mä syötän lasteni kaverit, kuten omatkin muksuni. Meillä saa pyytää ruokaa jos on nälkä, annan ruokaa nälkäisille :D
Ihana. Niin minäki. <3 Pidetään yhdessä toisistamme huoli. :)
No niinpä. Meillä on välillä monta teiniäkin iltapalalla, lasten kavereita. Ne vasta syövät. Ratsaavat pakastimen, syövät kaikki leivät ja leivänpäällysteet kerralla, mutta se on ihan sallittua :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No tottakai oisin antanu. Ku miettii oman lapsen kohdalle jos se ois jossain kylässä ja ois (esim. nälkä) ja haluaa jtk purtavaa niin tsäälittää hulluna jos se ei saakkaan. Annan kyllä herkästi jos joku (vieras) tahtoo. Jos ei omille halua antaa ku just syöneet niin kyllä pitäs sen verran totella vanhempiaan et ei sillon oteta vaik vieras saaki.
älä lähetä lastasi nälkäisenä kavereille.
En niin mut tuleehan se nälkä nopeesti jos esim. polkee pyörällä kylään/leikkii ulkona/sisällä. Pihi on se joka ei anna ja itsekäs.
Samanlailla se nälkä tulee kotonakin leikkiessä, ja meillä on ainakin säännölliset ruoka-ajat. En myönnä itteäni pihiks tai itsekkääks, vaan ihan omilla aivoilla ajattelevaksi, määrätietoiseksi ihmiseksi. Ja johdonmukaseksi myös. ;)
Niin eihän sitä kehtaa täälä myöntääkkään. Aika ajattelematonta sulta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Annan. Mä syötän lasteni kaverit, kuten omatkin muksuni. Meillä saa pyytää ruokaa jos on nälkä, annan ruokaa nälkäisille :D
Ihana. Niin minäki. <3 Pidetään yhdessä toisistamme huoli. :)
No niinpä. Meillä on välillä monta teiniäkin iltapalalla, lasten kavereita. Ne vasta syövät. Ratsaavat pakastimen, syövät kaikki leivät ja leivänpäällysteet kerralla, mutta se on ihan sallittua :D
Hih. :D
 
vieras
en anna, enkä myöskään oleta että kukaan kustantaisi mun lasteni ruokailut. mä ostan ruokaa meidän perheelle ja huolehdin heistä, en voi/viitsi aina ostaa ylimääräistä jos joku kaverikin sattuisi olemaan nälkäinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
kyllä meillä on tarjottu tytön kavereille ruokaa,jos ovat siihen aikaan sattuneet meille ja tarjotaan jatkossakin =)
Nimenomaan, jos on SIIHEN AIKAAN sattuneet teille.

Niin mekin tarjotaan silloin, muttei erikseen aleta kaverin halusta antamaan "pientä välipalaa".
kai mun tytön kavereissa on sit jotain vikaa,kun eivät omatoimisesti pyydä välipalaa :D vai oiskohan niillä käytöstavat :eek: jos oma tyttöni pyytää heille jotain syömistä,niin annan kyllä..
riippuu kai lapsen iästäkin. Ei meilläkään kaverit aina pyydä. Yksi sellainen tytärtäsi nuorempi kyllä voi sanoa. esim. Ai, teillä on omenoita. Mä sitten rakastan omenoita. Olisi aika kiva syödä omenaa.. ja katsoo mua suurilla sinsillä silmilllään. Harvoin sitä pystyn vastustamaan. :D
 
saara
Joo, kyllä yleensä annetaan kavereillekin. Mut nyt kesällä tässä saattaa olla kymmenenkin "ylimääräistä" lasta, jos jokaisella on muutama kaveri, niin silloin kyllä käsken ruoka-aikaan muut kotiin tai pihalle odottamaan. Ovat siis naapureiden lapsia tästä ihan läheltä.
Yks juttu ärsyttää välillä. Vanhimmalla on yks kaveri, joka on meillä välillä paljonkin ja aina pitäis saada limsaa, keksiä, piirakkaa, jätskiä yms herkkua. Mun nähen sipisee tytölle, et kysy, et saadaanko sitä ja tätä ja tyttö sitten kysyy. Omat tietää kyllä, ettei joka päivä syödä herkkuja, enkä anna niitä jokapäiväisille lasten kavereillekaan. Oon sit sanonu, et vetta saa juoda, jos on jano ja leivän voin tehdä, jos on nälkä, mut harvoin kelpaa. Olkoon sit ilman.
 
vieras
Talossa talon tavalla. Eli musta tässä oli pointtina se että ap:n kotona on tapana et syödään tiettyihin ruoka-aikoihin eikä napostella koko aikaa niin jos ap:n luona oli ruoka-aika jo mennyt kun kaveri tuli kylään niin miks ihmeessä kaverille ois pitänyt mitään ylimääräistä antaa kun kerran talonväkikään ei ollut sillon syömässä. Olkoon kyse sitten vaikka vaan siitä yhdestä omenasta. Jos kaveri kerta oli niin nälkäinen niin mikä esti menemästä kotiinsa syömään ja tulemaan vasta sitten. Sitten vasta väittäisin ap:ta kitsaaksi jo omilla lapsilla olis ollut välipala aika eikä silloin olis tarjonnut kavereille.
Ihan oikeestiko annatte kavereille aina mitä nämä vaan keksivät pyytää? Minusta tuossa ap:n toiminnassa ei ollut mitään kummallista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Annan. Mä syötän lasteni kaverit, kuten omatkin muksuni. Meillä saa pyytää ruokaa jos on nälkä, annan ruokaa nälkäisille :D
Silloin kun minä olin lapsi tämä oli itsestäänselvyys, ei näköjään enää nykyään.. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Annan. Mä syötän lasteni kaverit, kuten omatkin muksuni. Meillä saa pyytää ruokaa jos on nälkä, annan ruokaa nälkäisille :D
Silloin kun minä olin lapsi tämä oli itsestäänselvyys, ei näköjään enää nykyään.. :(
ja miksi pitäisi ollakaan, eri perheissä noudatetaan eri tapoja ruokailun suhteen. pitäisikö jokaiselle vieraalle olla sitten aina eväät niiden tottumusten mukaan? joku ei syö lihaa, joku ei maito tuotteita jne. ja eiköhän ne lapset ruokita omissa kodeissaan, kivaa vanhemmille tehdä ruokaa kun kukaan ei tule syömään. erikseen sovitut jutut ymmärrän ja niitä meilläkin harrastetaan, mutta en mä ihan jokaiselle koulukaverille rupea sapuskaa laittamaan.
 

Yhteistyössä