Annatteko lastenne kavereille ruokaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos asuu tossa ihan vieressä niin käsken ulos siksi aikaa kun meillä syödään, jos kauempaa eikä ihan joka päivä ole käymässä niin kysyn haluaako syödä ja laitan lautasen kaverillekin pöytään. Jos omille annan vaikka välipalaksi jätskiä tai hedelmiä niin annan kyllä kaverillekin.
Ap:n tapauksessa en minäkään olisi kyllä sitä omenaa antanut, miksei syönyt kotonaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivotko et oma lapsesi kipaisee kotiin,jos pikkunälkä sattuu yllättämään,ja hän saisi sen hillittyä yhdellä omenalla?

Kyllä,olisin antanut lapselle omenan.Varsinkin noin monen pyynnön jälkeen.
Meillä ei nuita hedelmien/marjojen menekkiä lasketa,syövät niitä muulloinkin kuin välipaloiksi.
Mä tiedän, ettei omat lapseni kerjää kylässä.

Tää samainen poika sit näki limpsapullon jääkaapissa, kun juomista ettivät. Oma poikani ois halunnut vettä, mutta kysyi että saadaanko limpsaa. Sanoin että ottakaa vaan, niin kaatoi kaverille lasiin ja joi itse vettä.
Ai sulla joku katkeruus poikasi kaveria kohtaan. Yritä päästä siitä yli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivotko et oma lapsesi kipaisee kotiin,jos pikkunälkä sattuu yllättämään,ja hän saisi sen hillittyä yhdellä omenalla?

Kyllä,olisin antanut lapselle omenan.Varsinkin noin monen pyynnön jälkeen.
Meillä ei nuita hedelmien/marjojen menekkiä lasketa,syövät niitä muulloinkin kuin välipaloiksi.
Mä tiedän, ettei omat lapseni kerjää kylässä.

Tää samainen poika sit näki limpsapullon jääkaapissa, kun juomista ettivät. Oma poikani ois halunnut vettä, mutta kysyi että saadaanko limpsaa. Sanoin että ottakaa vaan, niin kaatoi kaverille lasiin ja joi itse vettä.
Niin?Mitä tuosta?
Onko pojallasi jotain häikkää kun hän ei osaa päättää mitä haluaa,ensin vettä sit limsaa,sit kuitenki vettä..?

 
Olisin antanut omenan...yleensä jos meillä on tehty "ylimäärästä" ruokaa ja lapsilla kavereita kylässä, niin kysyn syövätkö he. Eräistä kaverista tul i kyllä ongelma,kun pakkasivat joka päivä meille ruoka-aikaan ja sitten rupesivat valittamaan,ettei ole heidän makuunsa :headwall: Sen jälkeen en ole heille sapuskaa kyllä antanut...
 
selvennys
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivotko et oma lapsesi kipaisee kotiin,jos pikkunälkä sattuu yllättämään,ja hän saisi sen hillittyä yhdellä omenalla?

Kyllä,olisin antanut lapselle omenan.Varsinkin noin monen pyynnön jälkeen.
Meillä ei nuita hedelmien/marjojen menekkiä lasketa,syövät niitä muulloinkin kuin välipaloiksi.
Mä tiedän, ettei omat lapseni kerjää kylässä.

Tää samainen poika sit näki limpsapullon jääkaapissa, kun juomista ettivät. Oma poikani ois halunnut vettä, mutta kysyi että saadaanko limpsaa. Sanoin että ottakaa vaan, niin kaatoi kaverille lasiin ja joi itse vettä.
En kysynytkään sitä,vaan entä jos hänelle tulee nälkä ja hän pyytää omenaa,toivotko et kaverin äiti on yhtä molopää ku sinä?
 
vieras
mä en anna yleensä, ellei asiasta erikseen ole sovittu. mä niin inhoan sitä kun meidän muksut on kavereillaan ja syövät siellä. sitten tullaan kotiin ruoka-ajaksi kuten ollaan sovittu, vain ilmoittaakseen ettei oon nälkä, mä söin jo :/
mun mielestä vanhempien kanssa pitää nää asiat sopia. on meilläkin niitä kavereita joiden vanhempien kanssa on sovittu että menevät jommankumman luo koulun jälkeen ja saavat siellä välipalaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja paksua:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivotko et oma lapsesi kipaisee kotiin,jos pikkunälkä sattuu yllättämään,ja hän saisi sen hillittyä yhdellä omenalla?

Kyllä,olisin antanut lapselle omenan.Varsinkin noin monen pyynnön jälkeen.
Meillä ei nuita hedelmien/marjojen menekkiä lasketa,syövät niitä muulloinkin kuin välipaloiksi.
Mä tiedän, ettei omat lapseni kerjää kylässä.

Tää samainen poika sit näki limpsapullon jääkaapissa, kun juomista ettivät. Oma poikani ois halunnut vettä, mutta kysyi että saadaanko limpsaa. Sanoin että ottakaa vaan, niin kaatoi kaverille lasiin ja joi itse vettä.
mistä tiiät??

Ja miten alkaa tuntumaan että mustamaalat nyt tätä lasta aikas lailla kun et saanutkaan täältä mieleisiä vastauksia..et sä äsken mistään limskapullosta puhun :O
Siitä kun he sanovat niin.

En mä mustamaalaa ketään tiettyä kaveria, musta vaan on sangen rasittavaa ettei voi kerrasta uskoa. Toi limsapullo oli toinen, "lievempi" juttu.
 
muumimamma
Tottakai meillä ruokitaan lasten kaveritkin jos sattuvat nälissään olemaan! Meillä on melkein aina jonkun lapsen kamuja ja useimmiten yötäkin,ruokin omieni lisäks usein ja mielelläni neljäkin vierasta lasta!Mun ystävien lapsiahan ne on ja siks mulle rakkaita! Meillä saa olla kuin kotonaan ja ruokitaan ja pestään ja nukutetaan ja leikitetään jne aivan mielellämme ja ilman muuta!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en anna yleensä, ellei asiasta erikseen ole sovittu. mä niin inhoan sitä kun meidän muksut on kavereillaan ja syövät siellä. sitten tullaan kotiin ruoka-ajaksi kuten ollaan sovittu, vain ilmoittaakseen ettei oon nälkä, mä söin jo :/
mun mielestä vanhempien kanssa pitää nää asiat sopia. on meilläkin niitä kavereita joiden vanhempien kanssa on sovittu että menevät jommankumman luo koulun jälkeen ja saavat siellä välipalaa.
Meillä lapset soittaa aina, että voinko syödä täällä. Eivät siis syö ilman lupaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en anna yleensä, ellei asiasta erikseen ole sovittu. mä niin inhoan sitä kun meidän muksut on kavereillaan ja syövät siellä. sitten tullaan kotiin ruoka-ajaksi kuten ollaan sovittu, vain ilmoittaakseen ettei oon nälkä, mä söin jo :/
mun mielestä vanhempien kanssa pitää nää asiat sopia. on meilläkin niitä kavereita joiden vanhempien kanssa on sovittu että menevät jommankumman luo koulun jälkeen ja saavat siellä välipalaa.
Meillä lapset soittaa aina, että voinko syödä täällä. Eivät siis syö ilman lupaa.
joo, siihen mekin ollaan pyritty. mutta meinaa joskus unohtua noilta ipanoilta :/
 
vieras
Kyllä meillä on AINA tapana tarjota jotain lasten kavereille. Jos lapsella ei ole allergioita, olen vain ilahtunut, jos vieras pyytää jotain niin terveellistä kuin omenaa. Se on meidänkin lasten herkkua. Olisin laittanut jokaiselle muutamia omenalohkoja pieniin kulhoihin. Ja jos limsaa on ostettu (mitä meille ei kyllä koskaan osteta), niin sitä saisi myös. Yleensä tarjoan lasten kavereille kotitekoista marjamehua ja pullaa. Myös oma lapseni saa kavereidensa luona jotain tarjottavaa.
 
vieras
kyllä muakin ärsyttäisi sellainen rankuttaminen, jos kerran on sanottu ettei nyt omenaa oteta niin miksi jankata asiasta. Muutenkin en kyllä minäkään tykkäisi jos meille tulleet kaverit alkaisi mankua sitä ja tätä. Jos kerran oli nälkäinen ois menny kotiinsa ensin syömään ja tullu vasta sitten.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä on AINA tapana tarjota jotain lasten kavereille. Jos lapsella ei ole allergioita, olen vain ilahtunut, jos vieras pyytää jotain niin terveellistä kuin omenaa. Se on meidänkin lasten herkkua. Olisin laittanut jokaiselle muutamia omenalohkoja pieniin kulhoihin. Ja jos limsaa on ostettu (mitä meille ei kyllä koskaan osteta), niin sitä saisi myös. Yleensä tarjoan lasten kavereille kotitekoista marjamehua ja pullaa. Myös oma lapseni saa kavereidensa luona jotain tarjottavaa.
Minäkin tarjoan, jos meillä kavereita on ruoka-aikaan. Mutta en niin, että puolen tunnin päästä ruokailusta ollaan pyytämässä ja syömässä jotain, ihan vaan siks kun kaveri haluaa.
 
yks molopää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en anna yleensä, ellei asiasta erikseen ole sovittu. mä niin inhoan sitä kun meidän muksut on kavereillaan ja syövät siellä. sitten tullaan kotiin ruoka-ajaksi kuten ollaan sovittu, vain ilmoittaakseen ettei oon nälkä, mä söin jo :/
mun mielestä vanhempien kanssa pitää nää asiat sopia. on meilläkin niitä kavereita joiden vanhempien kanssa on sovittu että menevät jommankumman luo koulun jälkeen ja saavat siellä välipalaa.
Samaa mieltä. Ja sinä "selvennys" tms. Kyllä, toivon, että on yhtä molopää. Muakin ärsyttää kun lapsi ollut naapurissa ja siellä tosi usein tarjolla tätä "pientä välipalaa" kuten jätskiä, limsaa...
 
Olisin antanut omenan jo heti ja myös omille lapsille jos oisivat halunneet. Sen mukaan mitä meillä on niin ruokin kavereitakin. Jätetään miehen kanssa vaikka sit syömättä jos muuten ei oo tarpeeks. Jos siis ei olla tooooosi nälkäisiä. Mutta yleensä sit tarjotaan jotain. Esim. leipää ja salaattia. Ja nää kaverit asuu kyllä ihan lähellä, 10 -50 m säteellä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä on AINA tapana tarjota jotain lasten kavereille. Jos lapsella ei ole allergioita, olen vain ilahtunut, jos vieras pyytää jotain niin terveellistä kuin omenaa. Se on meidänkin lasten herkkua. Olisin laittanut jokaiselle muutamia omenalohkoja pieniin kulhoihin. Ja jos limsaa on ostettu (mitä meille ei kyllä koskaan osteta), niin sitä saisi myös. Yleensä tarjoan lasten kavereille kotitekoista marjamehua ja pullaa. Myös oma lapseni saa kavereidensa luona jotain tarjottavaa.
mutta tää on just niin ärsyttävää, ellei asiasta ole sovittu ja lupaa kysytty. sitten kun syödään "herkkuja", niin ei välttämättä ruoka maistu. ei siinä mitään jos tämä tiedossa kaikilla osapuolilla, mutta muuten ärsyttävää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
kyllä meillä on tarjottu tytön kavereille ruokaa,jos ovat siihen aikaan sattuneet meille ja tarjotaan jatkossakin =)
Nimenomaan, jos on SIIHEN AIKAAN sattuneet teille.

Niin mekin tarjotaan silloin, muttei erikseen aleta kaverin halusta antamaan "pientä välipalaa".
 
Kyllä mä annan välipalaa ja varsinkin, jos lapsi sitä useamman kerran pyytää. On meillä ollut lähes päivittäin leipää syövä naapurin poikakin. En mä tykkää, että lapset ovat nälässä, olipa ne sitten omia tai naapurin. Toki joskus ihmetyttää ja ärsyttääkin, mutta en tee siitä lasten ongelmaa.
 

Yhteistyössä