K
"Koivuniemen herra"
Vieras
vain jos siitä on kaverien vanhempien kanssa sovittu
Ai siitä selkäsaunasta?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
vain jos siitä on kaverien vanhempien kanssa sovittu
Jossain vaiheessa vaan ainakin minua rupesi kyllästyttämään isojen ruokasatsien tekeminen ja ruuan kaupasta raahaaminen. Jos omalle perheelle tekee noin kilosta lihapullat niin nyt jauhelihaa pitää olla kaksi kiloa.
Ai.. No minusta se on tökeröä. Ehkä ihan järkeenkäyvää, mutta hieman tökeröä silti. Enhän minä omiakaan vieraitani jätä ruokkimatta vaikka tulisivat ilmoittamatta ja itselle tulisi kyllä paha mieli, jos menisin jonnekin vieraaksi ja näin toimittaisiin.
Muistan omasta lapsuudestani yhden ainoa perheen, jotka eivät tarjonneet lasten kavereille päivällistä ja pahoitin siitä lapsena aina mieleni (heillä oli itsellä kaksi lasta ja monesti olin ainoa, kutsuttu vieras). Jouduin odottaa nälissäni yläkerrassa, kun perhe oli syömässä. Olisi kai pitänyt ottaa omat eväät mukaan...
Eli miten sanotte kavereille nätisti että pitää mennä kotiin syömään? Nyt tunnen itseni ihan kamalaksi ihmiseksi kun eilen meillä oli sanottu että äiti kielsi antamasta kavereille ruokaa :'(. No tottahan se oli, mutta en ihan noin rumasti sanonut.
Ööh.. Kai sä kotiiski oisit voinut mennä syömään? Kukaan ei oo velvollinen ruokkimaan toisten lapsia, jos ei vanhempien kanssa olla erikseen tehty jotain sopimusta. Kyllä mä söin kavereilla pienenä, mutta äidin luvalla ja kaveri vastaavasti sai ruokaa meillä. Ja mielummin kyllä lähdin kotiin syömään, eikä tulis mieleenkään nipottaa siitä etten ole saanu jossain ruokaa, kun omassa kotona se ruoka kuitenkin aina odottaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ei meillä;30623988:Ihmettelen myös vanhempia, jotka antaa lastensa tulla suoraan koulusta ja kotiin aletaan kaivata puoli kahdeksan maissa. Ehkä he sitten olettavat, että ruokaa saa kaverin luona. Ei sellaista pidä olettaa.
Ja nipotatko sä mulle nyt siitä miten mä oon ajatellut 7-vuotiaana? Mulle tuli siitä paha mieli ja piste. Ja ei, en ymmärtänyt sitä, koska meillä sai kaverit aina syödä ja muiden kavereiden luona sai aina ruokaa. Äitini ei tiennyt ettei siellä saa syödä, joten ei ollut käskenyt minun tulla kotiin syömään. Itse en osannut siinä iässä ajatella, että se syöminen on niin tärkeää että sen vuoksi pitää lähteä kotiin asti, mieluummin olin sitten nälässä.
Jos sinusta tuo on ok niin senkus teet niin lapsesi kavereille, itse en aio niin toimia. Nämä on ihan mielipidekysymyksiä ja minusta on tylyä olla tarjoamatta toiselle ruokaa jos hän on meillä kylässä.