Annatteko lapselle aamupalan ennen päiväkotiin menoa?

  • Viestiketjun aloittaja miten muilla
  • Ensimmäinen viesti
SV
[QUOTE="mamma";27932990]Tuli tässä mieleen näistä aamupuuhista että harjaako teillä lapset hampaat aamulla? Hampaitahan ei saa happohyökkäyksen aikaan harjata kun kiille kuluu joten vasta 30 min syömisen jälkeen saisi harjata.[/QUOTE]

Meillä harjataan ennen aamupalaa, ainakin meidän hammashoitolassa sanottiin, että tämä on nykyään suositus?
 
"vieras"
Tällä hetkellä poika jo koulussa, mutta silloin päiväkoti-iässä söi aamupalan kotona. Usein mentiin vasta aamupalan jälkeen. Mutta vaikka olisi mennyt puuroaikaan, söi silti kotona. Juurikin tuon takia, ettei puuro maistunut. Kamala aatella, että touhukas aamupäivä menisi tyyliin yhdellä lusikallisella puuroa. Mieluummin sai kunnon, maistuvan aamupalan kotona.
 
Vien lapset normaalisti vähän ennen ysiä. Ehtivät aamupalalle ja saavat nukkua pitkään. Mutta jos nuo nyt kuudelta ponkaisee pystyyn niin kotona kyllä syödään ja tarhassa parhaillaan vielä toisenkin kerran.

Ja hampaat harjataan aamuin illoin vanhempien toimesta. Ei kai kukaan jätä hampaiden harjausta päiväkoti-ikäisen vastuulle?
 
hellsbells
Meillä lapsi käy vaan pari kertaa viikossa (VIRIKE!)hoidossa, sillonkin hän menee niin myöhään että kotona syö aamupalan.
Sillon kun hän kävi ihan tosissaan hoidossa, niin söi hoidossa aamupalan, koska niin oli helpompi.
 
..
Todellakin syövät aamupalan päiväkodissa. Menevät kahdeksaksi ja tuntuisi suorastaan idioottimaiselta alkaa kotona antamaan aamupalaa kun päiväkodissa on terveellinen aamupala heti kun sinne menevät. Isompi syö hyvin mitä vaan, pienempi ei syö oikein mitään (ei syö kotonakaan). Jos annettaisiin kotona syömistä niin pitäisi herättää puoli tuntia aiemmin.

Mutta yllättävän monen lapsen vanhempi kuulemma ilmoittaa lapsen tuodessaan että on jo syönyt kotona (mies kertonut, itse olen jo töissä tuohon aikaan).
 
"Jenis"
Mutta yllättävän monen lapsen vanhempi kuulemma ilmoittaa lapsen tuodessaan että on jo syönyt kotona (mies kertonut, itse olen jo töissä tuohon aikaan).
Meillä lapset herää niin aikaisin, että ehtivät leppoisasti syödä kotona. En pidä päiväkodin vesipuuroa/sokerimuroja mitenkään älyttömän terveellisenä aamupalana, eli sikälikin tämä sopii mulle mainiosti. Itse ehdin tehdä omat aamutoimet rauhassa sillä välin kun lapset syövät.
 
[QUOTE="Anne";27933026]No ei. Vaan aamupalaksi hedelmää ja jogurttia ja vettä ja tarhassa saa sitten maistaa sitä puuroa tai leipää ja muille ruuille ei leipää tarvita.[/QUOTE]


No selvä, selvä.......


Mutta JOS nyt sattuu olemaan tilanne, että on niin kovalla, että kirkuu ja parkuu, niin.....
 
[QUOTE="Anne";27933183]Myöhäistähän se levolacci siinä kohtaa on kun pökäle on jo tulossa.[/QUOTE]

:headwall:

Ihan kuin mä nyt sitä sinne vessaan olisin ollutkaan kiikuttamassa. Mutta ymmärrä nyt ihan miten haluat :D
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27933190:
:headwall:

Ihan kuin mä nyt sitä sinne vessaan olisin ollutkaan kiikuttamassa. Mutta ymmärrä nyt ihan miten haluat :D
Ymmärrän, koska enhän minä mikään ennustajaeukko ole että tiedän milloin lapsi on sitä leipää enemmän syönyt. Ei noitakaan joka päivä voi varmuuden vuoksi antaa. Parempi pitää ruokavalio kohdillaan niin ei tarvitse turhaan lääkitä.
 
Levolaccia voi antaa joka päivä, se ei vaikuta suolentoimintaan siten, että suoli tulisi siitä 'riippuvaiseksi'.
JOS siis on sitä ummetusta tasaisen säännöllisesti, kerta-annoksesta levolaccia ei useimmiten ole nimittäin yhtään hyötyä.

Samaten Pecorionia on turvallista antaa kuuri, jos on ummetusta.

En ole pakottamassa hankkimaan, kunhan kerroin. Hoitoon voi myös esittää toiveensa, että leipää ei anneta. Ei sitä pakolla syötetä suuria määriä, jos vanhemmat eivät niin halua. Sovittavissa olevia asioita, kuten niin moni muukin asia hoitokäytännöissä.
 
Viimeksi muokattu:
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27933269:
Levolaccia voi antaa joka päivä, se ei vaikuta suolentoimintaan siten,e ttä suoli tulisi siitä 'riippuvaiseksi'.
JOS siis on sitä ummetusta, kerta-annoksesta ei useimmiten ole nimittäin yhtään hyötyä.

Samaten Pecorionia on turvallista antaa kuuri, jos on ummetusta.

En ole pakottamassa hankkimaan, kunhan kerroin. Hoitoon voi myös esittää toiveensa, että leipää ei anneta. Ei sitä pakolla syötetä suuria määriä, jos vanhemmat eivät niin halua. Sovittavissa olevia asioita, kuten niin moni muukin asia hoitokäytännöissä.
Meillä on Levolaccia kaapissa, olen itse sitä samaan vaivaan kokeillut mutta ei ollut hyötyä. Koski vain mahaa todella paljon. Olen sanonut hoitoon, että jos ei sitä leipää annettaisi esim. ruualla ollenkaan, koska lapsi syö kuitenkin tosi reippaasti kotonakin kaikki kasvikset yms. Mutta aamupalalla heillä on joko leipää tai puuroa ja jos lapsi söisi pelkkää leipää aamupalaksi niin kyllä sitä muutama siivu menisi. Sitten jos vielä itse erehtyy päälle antamaan iltapalan kanssa ja/tai jos ruoka on myöhässä niin välissä leivän niin...
Olen siis nähnyt parhaaksi antaa kotona hedelmää ja jogurttia, niin ei sitten hoidossa tarvitse sitä leipää niin paljon syödä jos/kun se puuro ei maistu.
 
äiti x2
Molemmat syö aamupalan kotona, herätään klo 5.45 ja kotona vedetään lautasellinen puuroa höysteiden kera, päiväkodissa aamupala vasta klo 8.00 jolloin syövät toisen aamupalan.
 
"viima"
riippuu aamusta. yleensä lapsi ei halua kotona syödä mitään, klo 6.30, mutta otan varmuudeks bussiin jotain evästä, banaanin, klo 7. jos sitä ei ole mukana niin matkalla haen kaupasta jos lapselle iskee nälkä, klo 7.45. mut yleensä syö aamupalan hoidossa, klo 8.
 

Yhteistyössä