Annatteko Kahvia vieraille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PipariSuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja vielä äskeinen vieras lisää, että jos jossakin vierailupaikassa olisi juuri ruoka-aika, niin en jotenkin kehtaisi mennä syömään, vaikka pyydettäisikin (paitsi jos etukäteen sovittu, että syömään menen).

Ja vielä tähän tällainen sivuraide, josta olen tuolla av:n puolella vääntänyt. Pitääkö siinä tapauksessa keittää kahvit, jos vieras sanoo: ei minua varten tarvitse keittää? Jotkut tuntuu olevan sitä mieltä, että ne kahvit keitetään, sanoi vieras mitä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin ja vielä äskeinen vieras lisää, että jos jossakin vierailupaikassa olisi juuri ruoka-aika, niin en jotenkin kehtaisi mennä syömään, vaikka pyydettäisikin (paitsi jos etukäteen sovittu, että syömään menen).

Ja vielä tähän tällainen sivuraide, josta olen tuolla av:n puolella vääntänyt. Pitääkö siinä tapauksessa keittää kahvit, jos vieras sanoo: ei minua varten tarvitse keittää? Jotkut tuntuu olevan sitä mieltä, että ne kahvit keitetään, sanoi vieras mitä tahansa.

Ei tietenkään sitä tarvi tyrkyttää. (Mää kyllä keitän koska juon itse sitten) Sitten voi kysyä haluatko jotain muuta juotavaa ja sanoa, että on jotain kastamistakin (jos on).

Kyl mie aina tarjoon kahvit kylään tulleille vieraille oli ne sitten ylläri vieraita tai etukäteen sovittuja.
Ja tulee sitä tarjottua pullaa, keksiä, leivonnaisia tai mitä ikinä tuolta kaapista nyt löytyy.
Mut ne jotka tulee ylläri vierailulle riskinä on se ettei kaapista löydy herkkua sillä mies yleensä tuppaa syömään kaiken :D

tarjoan aina jotain mutusteltavaa. jos lapsia tulee kyläilee illemmalla niin samaan pöytään kaikkki menee puuroa ja leipää syömään. meillä saa ruokaa jos on vain sen aika. meillä talo jatkaa tapojaan ;) koskaan ei ole niin vähän ruokaa ettei sitä voisi lisää tehdä.

Aina tarjotaan kahvia tms, enkä kyllä oo kertaakaan kyläillyt missään ilman että on tarjottu. Vaan jos ei tarjota niin mä osaan kyllä sitä pyytääkin, ettei tartte turhaan herneitä vedellä.

Meillä ei juuri vieraita käy, mutta sillon kun käy niin kyl tarjotaan ainaskin kahvit. Tosin perhetyön tekijälle minä en hoksannut tarjota. Annoin kyllä keittää kahvit, kun pyysi että saako keittää.

Ite keitetään kahvit AINA, ja aina löytyy myös ainakin keksejä kaapista kahvin kaveriksi, useimmiten kuitenkin myös pakkasesta jotain "oikeaa" kahvileipää.

Hmm... jos toinen syö itse, muttei viitsi mulle kahvia keittää... No eihän se kyllä oikein kyläilyltä tunnu jos ei kahvipöydässä turista myös.. mut en minä ehkä suoranaisesti loukkaantuisi.
Ja oon myös niin suorasanainen, että jos kahvihammasta kolottaa, niin pyydän kyllä kahvia, jos ei sitä omaehtoisesti älytä mulle keittää! Tai joidenkin kavereiden luona voin jopa itse keittää kahvini, kysyn tietysti ensin että saanko keittää kahvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Ite keitetään kahvit AINA, ja aina löytyy myös ainakin keksejä kaapista kahvin kaveriksi, useimmiten kuitenkin myös pakkasesta jotain "oikeaa" kahvileipää.

Hmm... jos toinen syö itse, muttei viitsi mulle kahvia keittää... No eihän se kyllä oikein kyläilyltä tunnu jos ei kahvipöydässä turista myös.. mut en minä ehkä suoranaisesti loukkaantuisi.
Ja oon myös niin suorasanainen, että jos kahvihammasta kolottaa, niin pyydän kyllä kahvia, jos ei sitä omaehtoisesti älytä mulle keittää! Tai joidenkin kavereiden luona voin jopa itse keittää kahvini, kysyn tietysti ensin että saanko keittää kahvia.

Näin määkin normaalisti tekisin jos olisi läheisempi kaveri ja olisin vieraillut hieman useimmin. Mutta en ole käynyt juuri koskaan tällä kaverilla, joka ei mitään tarjonnut vaan hän on aina ollut meillä. Siksi ihmettelinkin, että jos olen varmaan sataan kertaan keittänyt sille kahvit, hakenut pullia yms, mutta sit kun vihdoin heille tulen, niin kehtaavat tehdä noin...

Tarjoan aina kutsutuille vieraille kahvin ja jotain sen kanssa. Usein leivon vartavasten jotain. Yllätysvieraat saavat keksiä ja/tai leipää. En kyllä tykkää hirveesti yllärivieraista (jotka eivät edes 5 minuuttia aikaisemmin soita ja kysy, että voiko tulla). Yksi lähisukulainen saattaa jäädä jopa yöksi ja me ei olla edes miehen kanssa tiedetty, että on tulossa... :/

Yhteistyössä